Gå til innhold

Noen som følger UFC her?


Tronaldo

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Werdums fire siste:

Werdum submitta Nogueira? Check

Werdum dominerte Travis Browne i fem runder? Check

Werdum griseknocka Mark Hunt? Check

Werdum dominerte og submitta Velasquez? Check

Cain var weak. Fullt fortjent seier. Legg til at Werdum submitta Fedor etter 10 år med strake seire, så er det imponerende som faen. Enda mer imponerende når man tar alderen hans i betraktning. Rematch med Junior Dos Santos nå, og vinner han den så er han føkkings legendarisk (y)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Werdum er ett mareritt for cain. Kan ikke ta han i bakken i frykt for BJJ'en hans, klarte ikke holde han inntil buret uten å bli thai clinchet og kneet i hjel og ble outstriket midt i ringen. Nydelig match av Werdum :)

Ble veldig glad når hjørnet til marquardt stoppet kampen og. Flere hjørner som burde lære av det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

11667493_1004217699618248_8345431246390380737_n.jpg?oh=d1811cc0f30779140604b39b702c29f9&oe=5619FD02

McGregor skal visstnok cutte 12kg før lørdag. Drøy cut! I mine øyne er slik dehydrering latterlig, men det er en del av gamet så da må man forvente at fightere utnytter systemet. Nå blir jo intravenøs rehydrering ulovlig i oktober. Skritt i riktig retning?

http://sports.yahoo.com/blogs/mma-cagewriter/chael-sonnen-claims-conor-mcgregor-is-27-pounds-over-featherweight-limit-001200602-mma.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

McGregor skal visstnok cutte 12kg før lørdag. Drøy cut! I mine øyne er slik dehydrering latterlig, men det er en del av gamet så da må man forvente at fightere utnytter systemet. Nå blir jo intravenøs rehydrering ulovlig i oktober. Skritt i riktig retning?

http://sports.yahoo.com/blogs/mma-cagewriter/chael-sonnen-claims-conor-mcgregor-is-27-pounds-over-featherweight-limit-001200602-mma.html

12kg er jo fint mulig, er vell ikke rent lite mendes kutter heller. Problemet spør du meg med å gjøre IVs ulovlig er at fightere kommer til å kutte like mye vekt, men få dårligere rehydrering som bare vil føre til mer hjerneskader. Jeg pleide å kutte rundt 10-12kg selv når jeg drev med bryting og hadde ikke IVs som alternativ for rehydrering så fungerer helt fint i praksis, er bare når du legger til masse slag i hodet på en hjerne med som er dehydrert det blir skummelt. Man kan også se på dette som ett steg i riktig retning, men ¨trenger nok noen flere steg før de drøye kuttingene blir borte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jester

banning av IV er absolutt riktig mener jeg, for å skåne fighterne samt komme de insane kuttene til livs. Anthony Johnson anyone ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yeah, jeg er av oppfatning at drøye cuts i seg selv er et større problem enn at IV blir ulovlig. Hvis en fighter cutter så mye at det går kraftig utover ytelse og i tillegg øker risikoen for alvorlige skader så er det cuttinga som er problemet IMHO.

Nå kommer det jo an på hvor stor utøveren er i utgangspunktet. 12kg for de tyngre utøverne er prosentvis mye mindre enn for en fjærvektutøver som McGregor. Hvis han etter eget utsagn veide 78kg for noen dager siden og skal cutte 12kg for å nå matchvekt så cutter han 15% av kroppsvekt på kort tid. Det er mye. Det finnes ingen studier på så drøye cuts, så det er en ukjent risiko i seg selv. Slik jeg oppfatter regelendringen fra UFC så er forbud mot IV et virkemiddel nettopp for å unngå syke cuts. Hvis fightere fortsatt gjør det så er det strengt tatt deres eget problem.

I mine øyne burde fightere gå opp en vektklasse eller to framfor å cutte så mye, selv om det kanskje ikke er særlig realistisk enda. Anthony Johnson er vel et prakteksempel på hvordan drøy cutting kan virke mot sin hensikt, og også hvordan et skifte til en mer "naturlig" vektklasse kan virke til utøverens favør.

Hva tror dere om McGregor vs. Mendes? Jeg holder en knapp på McGregor, selv om jeg gjerne ser han få litt juling. Alt kommer an på om Mendes noen gang får kampen ned på bakken og hvor lenge. Ellers håper jeg at Lawler forsvarer beltet sitt (y)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er egentlig helt enig med deg. Jeg kunne ønske de fant en løsning så folk fightet på den vekta de faktisk veide, men det kommer alltid til å være noen som leter etter en ekstra fordel og kutter noen ekstra kilo. Selv uten IV, visse fightere som BJ Penn nektet jo å bruke IVs. Får håpe dette fjerner de styggeste tilfellene som du sier.

Jeg håper og har litt tro på Conor. Aner virkelig ikke hvor bra takedown defensen hans er, men om den er så god som han sier så kan dette bli en kul fight :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Jester

Ikke bare var cardet en høydare av dimensjoner, men jeg elsket den nye produksjonen og ikke minst live walkout music ! :) Konge

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Best main card evvar! (y) Gunnar Nelson er bare cool as fuck. Kronisk pokertryne på den fyren der.

Personlig så synes jeg Lawler VS MacDonald var en mer spennende kamp enn McGregor VS Mendes. Lawler var virkelig i deep shit ei vending der. Trynet til MacDonald, though. Ouch.

CJuqlqiUkAAYEeR.jpg

Og en nasty "gif" av MacDonald rett etter kampen er ferdig. Over & Ut: http://gfycat.com/FakeExaltedIchthyostega

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Best main card evvar! (y) Gunnar Nelson er bare cool as fuck. Kronisk pokertryne på den fyren der.

Personlig så synes jeg Lawler VS MacDonald var en mer spennende kamp enn McGregor VS Mendes. Lawler var virkelig i deep shit ei vending der. Trynet til MacDonald, though. Ouch.

CJuqlqiUkAAYEeR.jpg

Og en nasty "gif" av MacDonald rett etter kampen er ferdig. Over & Ut: http://gfycat.com/FakeExaltedIchthyostega

fullstendig krig mellom macdonald og lawler :D hohoho :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...