Gå til innhold

Noen som følger UFC her?


Tronaldo

Anbefalte innlegg

Nå kom jeg såpass sent inn i UFC at jeg missa The Glory Days, men jeg kan skjønne at utviklinga har gjort at utøverne er mer og mer like enn jeg har inntrykk av at det var i gamle dager. De første UFC-eventene var helt ville. Nå virker det som de fleste har i alle fall noe skills i både boksing og bryting og BJJ, der det tidligere virket som stilarter mot hverandre. Altså har vi nå fightere som har holdt på med MMA helt fra starten på karrieren, og ikke kickbocksere eller brytere som så har gått over til MMA. Jeg ser de fleste kampene i UFC, selv om flere av "småkampene" blir halvveis skippa gjennom så fremt det ikke er crazy action.

Ellers er det kult at damene har gjort inntog i UFC. Flere fete kamper der. Si hva du vil om Ronda Rousey, men hun er badass som faen. Kampen mot Zingano om 3 ukers tid gleder jeg meg til :D

Om du kjeder deg, se om du får sett Pride Open Weight Grand Prix f.eks ;) Litt annen stemning (og ingen dopingkontroll så det er sagt) :p

Mye kjente fjes, og de introene til Pride gir meg enda gåsehud! Fra tiden da legender var legender... Blir jo nostalgisk

Chute boxe vs BTT, Chute Boxe vs Hammerhouse og slike rivaleri... CroCop, Fedor, Big Nog, Shogun, Overeem, Rampage, Arone, Coleman, Randleman, Hansen, Ninja, Wanderlei, Yoshida, Barnett, Hunt, Henderson osv osv osv...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Om du kjeder deg, se om du får sett Pride Open Weight Grand Prix f.eks ;) Litt annen stemning (og ingen dopingkontroll så det er sagt) :p

Mye kjente fjes, og de introene til Pride gir meg enda gåsehud! Fra tiden da legender var legender... Blir jo nostalgisk

Chute boxe vs BTT, Chute Boxe vs Hammerhouse og slike rivaleri... CroCop, Fedor, Big Nog, Shogun, Overeem, Rampage, Arone, Coleman, Randleman, Hansen, Ninja, Wanderlei, Yoshida, Barnett, Hunt, Henderson osv osv osv...

Fy faen jeg savner Pride...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du kjeder deg, se om du får sett Pride Open Weight Grand Prix f.eks ;) Litt annen stemning (og ingen dopingkontroll så det er sagt) :p

Mye kjente fjes, og de introene til Pride gir meg enda gåsehud! Fra tiden da legender var legender... Blir jo nostalgisk

Chute boxe vs BTT, Chute Boxe vs Hammerhouse og slike rivaleri... CroCop, Fedor, Big Nog, Shogun, Overeem, Rampage, Arone, Coleman, Randleman, Hansen, Ninja, Wanderlei, Yoshida, Barnett, Hunt, Henderson osv osv osv...

Haha, begrepet "over the top" finnes ikke i japanske ordbøker :D Fedt show da, og fet innlevelse på han kommentatoren der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mister faen fullstendig troen på at det er mulig å bedrive noe rent... Idiotisk

Akkurat det med at de doper seg bryr jeg meg ikke så mye om. Det jeg syns er helt idiotisk er at når noen blir tatt så blir reaksjonene veldig ulike ut i fra hvilken verdi de forskjellige utøverne har for UFC.

Jeg tror det er banalt å håpe på dopingfri proffidrett. Så lenge det er gode penger der, enten direkte eller indirekte som følge av popularitet, så vil folk lete etter "det lille ekstra". I tillegg er trening til toppidrett på et slik nivå nå at det er vanskelig nok å holde seg skadefri *nok* til å kunne konkurrere.

Jeg mener man burde slutte å teste for enkelte medikamenter i toppidretten, men da kun medikamenter som er oppbyggenge. Smertestillende, beroligende og ting som endrer virkelighetsoppfatningen er jeg motstander av.

Men...som jeg pleier å si, så ser jeg liten forskjell mellom toppidrett og dverger som blir skutt ut av kanoner på tivoli. Toppidrett har like mye med sport å gjøre som kanonskyting med dverger har med frimerkesamling å gjøre. Det er underholdning. That's it.

De siste kampene med Rousey er de mest imponerende IMHO. Shit, som hun dominerer.

Jeg har sagt det i flere år - jeg fatter ikke hvorfor det ikke er mer judo i ringen. Judokas kan alle oppe-teknikkene til bryteren pluss MYE mer. BJJ kommer også fra judo, så ikke store overgangen om man allerede er på et relativt høyt judonivå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Silva føyer seg i køa med folk som til tross for å bli tatt med opptil flere stoffer i blodet nekter for at de har tatt noe:

http://mmajunkie.com/2015/02/in-statement-anderson-silva-denies-ped-use-plans-to-fight-this-allegation

its getting old....

...og enda bedre - ikke så lenge etter han uttalte at sånne juksemakere burde utestenges ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...og enda bedre - ikke så lenge etter han uttalte at sånne juksemakere burde utestenges ;)

Håper han selv utestenges. Ikke at det er sannsynlig når han får beholde TUF4 Brazil giggen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper han selv utestenges. Ikke at det er sannsynlig når han får beholde TUF4 Brazil giggen

Tviler på at UFC gjør noe med en av gullgåsene sine, nei. Ganske teit egentlig, men man kan jo bare anta hvor mye penger han drar inn for dem når han får 6 mill for èn kamp...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det vil vise seg hva som skjer med B-prøven, men jeg sitter med en følelse av at fordømming av Silva sitter langt inne for UFC. Moneymoneymoney.

Jeg tror det er banalt å håpe på dopingfri proffidrett. Så lenge det er gode penger der, enten direkte eller indirekte som følge av popularitet, så vil folk lete etter "det lille ekstra". I tillegg er trening til toppidrett på et slik nivå nå at det er vanskelig nok å holde seg skadefri *nok* til å kunne konkurrere.

Jeg mener man burde slutte å teste for enkelte medikamenter i toppidretten, men da kun medikamenter som er oppbyggenge. Smertestillende, beroligende og ting som endrer virkelighetsoppfatningen er jeg motstander av.

Men...som jeg pleier å si, så ser jeg liten forskjell mellom toppidrett og dverger som blir skutt ut av kanoner på tivoli. Toppidrett har like mye med sport å gjøre som kanonskyting med dverger har med frimerkesamling å gjøre. Det er underholdning. That's it.

Jeg har sagt det i flere år - jeg fatter ikke hvorfor det ikke er mer judo i ringen. Judokas kan alle oppe-teknikkene til bryteren pluss MYE mer. BJJ kommer også fra judo, så ikke store overgangen om man allerede er på et relativt høyt judonivå.

LOL @ bolded :D Jeg vet ikke om jeg er helt enig, men det er en morsom framstilling om ikke annet.

Jo mer jeg leser om PEDs i toppidrett så er jeg overbevist om at "ren idrett" ikke er særlig realistisk på høyeste nivå. The stakes are too high. Det er mest synd på de som faktisk er rene som konkurrerer mot andre som ikke er rene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo mer jeg leser om PEDs i toppidrett så er jeg overbevist om at "ren idrett" ikke er særlig realistisk på høyeste nivå. The stakes are too high. Det er mest synd på de som faktisk er rene som konkurrerer mot andre som ikke er rene.

Eneste måten man kan få en ren idrett på er ved å fjerne penger og berømmelse. Folk har drept familiemedlemmer for mindre enn en del utøvere i toppen. Og seriøst - hvem gidder å være helt nederst på rangstigen blant proffer? Hva er vitsen med å konkurrere da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eneste måten man kan få en ren idrett på er ved å fjerne penger og berømmelse. Folk har drept familiemedlemmer for mindre enn en del utøvere i toppen. Og seriøst - hvem gidder å være helt nederst på rangstigen blant proffer? Hva er vitsen med å konkurrere da?

Nå er jo UFC i en form for grenseland hva idrett gjelder. Jeg er 100% enig i at det er en idrett, men det virker ikke å være regulert som en nødvendigvis. De opererer en plass i mellom uregulert sport og regulert idrett i den forstand at de virker selvregulerende og er underlagt forskjellige regler utifra hvilken stat eller land stevnene går i. Dvs. at de virker selv å bestemme graden av testing og utbredelsen av det. Dette i motsetning til WADA regulerte idretter og laboratorier og testregimer.

Noen må være på topp, noen må være på midten, noen må være i bunn, det vet man ikke før man konkurrerer og samme oppdeling vil finnes med eller uten droger.. Så jeg skjønner at folk gjør hva de kan for penger og berømmelse, men "hva er vitsen?" tjah.... alle kan ikke vinne så noen må prøve seg for å vite om de er en av vinnerne. UFC sitt problem slik jeg ser det er at det er midt i mellom.

Slik jeg ser det er doping fullstendig ikke-akseptabelt i all regulert idrett som spesifiserer at dette er forbudt. Men ikke-regulert sport som Strongman, Crossfit eller hva det må være (kom ikke på andre eksempler i farta) kan strengt tatt gjøre hva de vil, da de ikke er underlagt slike regler formelt. Så får det være opp til hver enkelt hva som er moralsk riktig eller ei. Men når reguleringer er på plass, må de følges, selv om mange velger å ikke gjøre det, men det er deres problem og forhåpentligvis en gang, utestengelse for alltid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen må være på topp, noen må være på midten, noen må være i bunn, det vet man ikke før man konkurrerer og samme oppdeling vil finnes med eller uten droger.. Så jeg skjønner at folk gjør hva de kan for penger og berømmelse, men "hva er vitsen?" tjah.... alle kan ikke vinne så noen må prøve seg for å vite om de er en av vinnerne. UFC sitt problem slik jeg ser det er at det er midt i mellom.

Ja, sikkert mange måter å se akkurat det der på. For egen del gidder jeg ikke å konkurrere om jeg ikke har en viss sjanse for å vinne - men så kommer det an på hva man konkurrerer for. Når jeg stiller i bygging vet jeg at jeg har lite å stille opp med ovenfor enkelte (de fleste?) andre i min vektklasse. Både alder og mangel på medikamenter tilsier det. Grunnen til at jeg likevel stiller er at jeg ikke konkurrerer med de andre. Jeg konkurrerer med meg selv fra forrige gang - men om jeg vet at jeg kommer *nederst* på pallen finner jeg heller en annen arena å konkurrere med meg selv.

Hadde jeg vært proff og tjent penger på det og elsket å gjøre det kan det hende ting hadde stilt seg annerledes, men jeg ville heller vært en av de beste amatørene enn en av de dårligste proffene. Men det er meg.

Slik jeg ser det er doping fullstendig ikke-akseptabelt i all regulert idrett som spesifiserer at dette er forbudt. Men ikke-regulert sport som Strongman, Crossfit eller hva det må være (kom ikke på andre eksempler i farta) kan strengt tatt gjøre hva de vil, da de ikke er underlagt slike regler formelt. Så får det være opp til hver enkelt hva som er moralsk riktig eller ei. Men når reguleringer er på plass, må de følges, selv om mange velger å ikke gjøre det, men det er deres problem og forhåpentligvis en gang, utestengelse for alltid.

Her er jeg helt enig med deg. Sier man at man skal være ren, så skal man være ren. Alt annet er juks og fanteri og bør slås hardt ned på. Ingen uenighet der. Uenigheten kommer antakelig først når vi definerer hvor grensene bør gå, for jeg mener flere idretter burde åpne øynene sine og se at proffene ikke er så rene som de vil ha det til. Da kan man like gjerne åpne litt i regelverket slik at alle konkurrerer på samme plan.

Jeg skulle gjerne hatt tre ligaer, jeg. En der man ikke testet for annet enn ting som endret virkelighetsoppfattelsen eller var smertestillende, en der man måtte vise til jevnlige tester de siste fem år, og en der man måtte vise til jevnlige tester siden man traff puberteten. Få ned prisen på testing og krev at utøveren selv betaler som en del av kontingent eller noe. Man trenger i hvert fall historisk oversikt for å kunne se forskjeller i røde blodlegemer, endogene hormonnivåer osv osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mock news :D

In a surprise announcement yesterday, Dana White announced that he was leaving his post with the UFC and starting a new company, the Ultimate Roided Fucking Killers League, which will be the first fight promotion in history to make the usage of PEDs mandatory for every fighter. “Literally everything good that has ever happened in this sport has been down to steroids,” said White. “URFKL is aiming to provide highly entertaining match-ups suitable for moronic casual fans.”

He continued:

The NSAC has become a fucking sport killer. How are we supposed to put on high-quality entertainment when all our biggest draws are suspended or injured? How can name-fighters continue to fight well into their 40s without PEDs? In our experience, there’s nothing the casual fan likes more than two obviously ‘roided up superfreaks who have no defensive abilities giving each other concussions in wild brawls that never last more than two minutes. And as everyone knows, the causal fan is a much more lucrative audience than actual fight fans.

In a later interview with Arian Helwinny, White nothing short of boasted that “Every fight company knows this, but we are the first to find a legal loophole so airtight that we can actually admit it.”

Lenke til kommentar
Del på andre sider

The ball keeps rolling.

Hector Lombard, kraftpluggen denne gangen:

http://www.mmafighting.com/2015/2/10/8014473/nac-hector-lombard-failed-ufc-182-drug-test

Sånnsett var fordelen med Pride at de prøvde aldri å bli en sport, derfor kunne folk gjøre hva de ville og man slapp slikt. Ingen dopingtester og er forrykende show og en i trusa som slo på en tromme mens ei gal dame ropte over anlegget FEEEEDOOOOR EMILIANEEEEEENKOOOOOOO!

Som sagt, de prøvde aldri å forkle seg som en sport. Det er et problem i UFC nå, de opererer i to verdener, så ved innføringen av OOC testing så blir det nok en overgangsperiode med mange positive prøver.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2015 blir vel året for opprydding innen MMA og dop. Flere store navn kommer, garantert.

Så jo hva som skjedde med Reem så fort han måtte kutte. Kjeve av glass og mangel av dop har gjort han til en middelmådig tungvekter.

Når man ser på Reem, samt hvordan de aller fleste råtassene fra Pride ble i UFC så kan mange av de se ut som de ble snæppbjella over natta. Sikkert pga av ekstrem mangel på syntetisk selvtillit og aggresjon. Overeem er jo en skygge av seg selv... Übereem er borte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...