Gå til innhold

Noen som følger UFC her?


Tronaldo

Anbefalte innlegg

Så vidt jeg har skjønt fra Joe Rogan så er den 12-til-6-albue forbudt pga. en latterlig regel etter at noen smartinger så sånn oppvisning i mursteinsmashing med albue. Det gjøres jo overfra og rett ned, altså 12-til-6. Derfor ble albuer 12-til-6 forbudt og har vært forbudt siden, siden vi ikke kan la noe tilsvarende skje med mennesker.

Apropos: Hva synes dere om Joe Rogan egentlig? Jeg har ikke peiling på MMA utover UFC i det hele tatt, men jeg liker i alle fall kommenteringen til Joe. Heller han enn de andre som kommenterer.

Hvorfor ikke?

Fordi den kun er effektiv til å åpne opp store sår, stoppe kamper etter ordre fra leger og vil garantert bli forbudt. Teknikken er heller ikke særlig effektiv - annet enn til å åpne sår.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fordi den kun er effektiv til å åpne opp store sår, stoppe kamper etter ordre fra leger og vil garantert bli forbudt. Teknikken er heller ikke særlig effektiv - annet enn til å åpne sår.

Hva er forskjellen på 12-til-6 og f.eks. 1-7? Det virker som en merkelig nyanseforskjell at den ene er forbudt mens den andre er lovlig. Se f.eks. Travis Browne VS Josh Barnett. Her var det riktignok kneet som starta det hele, men albuene avslutter.

brownehellbows1.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er forskjellen på 12-til-6 og f.eks. 1-7? Det virker som en merkelig nyanseforskjell at den ene er forbudt mens den andre er lovlig. Se f.eks. Travis Browne VS Josh Barnett. Her var det riktignok kneet som starta det hele, men albuene avslutter.

brownehellbows1.gif

Som sagt tideligere i tråden, det er en tullete regel....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Å åpne opp store sår er jo en del av spillet?

Blør motstander over øyet, så sikter man på det punktet... Uavhengig av hvor lite effektivt det er for å knocke noen.

En del av gamet? Det er å utnytte en regel, og forsåvidt helt naturlig - men når man vet at arrvev sprekker lettere enn frisk hud og hvordan "folk flest" reagerer på en sport med mye blod bør man forsøke å begrense blodspruten litt. Det er vel heller ikke noe ønske at utøvere pensjonerer seg tidligere og tidligere fordi flere og flere blir effektive til å åpne nye og gamle sår?

Hva er forskjellen på 12-til-6 og f.eks. 1-7? Det virker som en merkelig nyanseforskjell at den ene er forbudt mens den andre er lovlig.

Mulig. Jeg er ingen ekspert på området, så vet ikke hvorfor en er mer farlig enn den andre, men vil tro det har noe med vinkelen albuen treffer med. Helt ytterst på albuen er den jo ganske spiss og vil derfor gi all energien til et veldig lite område. Det kan helt sikkert skje fra andre vinkler også, men tror det er lettere å si at "den typen slag har hyppigst stygge skader" enn å få dommerne (som ikke engang klarer å se hva som er aktivitet på matta) til å gi advarsler for å treffe med en flate på mindre enn X ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Conor er det jo i det minste litt underholdningsverdi i å se sloss også da! Enten må han bli matchet skikkelig, og ikke mot bolere som er mye lavere ranket, eller så må han faktisk få tittelkamp etterhvert! Synes det her er helt rettferdig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Conor er det jo i det minste litt underholdningsverdi i å se sloss også da! Enten må han bli matchet skikkelig, og ikke mot bolere som er mye lavere ranket, eller så må han faktisk få tittelkamp etterhvert! Synes det her er helt rettferdig!

Det hadde blitt interessant å se han gå mot enten Edgar eller Mendes først. Connor er nå ranket som nummer 5 i vektklassen sin, og får en tittelkamp uten å ha slått noen som var over #5.

Jeg vil bare se han gå mot en god bryter, for å se om han klarer å holde kampen stående.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det hadde blitt interessant å se han gå mot enten Edgar eller Mendes først. Connor er nå ranket som nummer 5 i vektklassen sin, og får en tittelkamp uten å ha slått noen som var over #5.

Jeg vil bare se han gå mot en god bryter, for å se om han klarer å holde kampen stående.

Joda, jeg er helt enig i at han burde sloss mot en bryter først! Men Aldo kan jo isåfall ta det til bakken og bruke sine BJJ ferdigheter! Om Conor skulle vinne, er nok rematch først, før det blir Edgar/Mendes som får den!

Pengene spiller nok også en stor rolle i denne kampen, og Dana vil ikke riskere å ødelegge The Hype Train som Conor ruller med for øyeblikket. Altså riskere at han taper mot en bryter...

Men ja, jeg er enig med deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...