Jump to content
BENINA

Mageøvelse

Recommended Posts

I morgen starter jeg med nybegynner programmet til Norges Styrkeløft forbund, og der står det bare øvelse: Magen... 3 x 30.

Situps eller hva?

Også er startvekten på benkpress 45 kg - 6 repetisjoner.. men jeg har jo trent styrke i flere uker og klarer ikke mer enn max 40 kg på flere repetisjoner.

Lønner det seg da å ha hjelper som hjelper med stangen, eller gå ned på vekten?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fortsetter under...

Oi du skal nok ikke løfte mer enn maksen til å starte med. Kikket på programmet, og det er et utkast tatt i utgangspunkt at du løfter 100kg i hver av øvelsene!

Så - der det står 45kg menes 45% av maksen din. Hvis maksen din er 45kg (?) så skal du begynner å trene med 20kg :)

Mage tenker jeg er valgfritt, så lenge du trener den. Variér.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hm, det skjønte jeg ikke.. hvordan ser du at det er ment 45%?

Og gjelder det da alle? At tallet egentlig er prosenten?

sånn som markløft tar jeg jo 105 kg så der er jo over målet allerede, men tenker at det får bare være - beina er bra men armene og coremuskler trenger masse jobb fremover...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Hm, det skjønte jeg ikke.. hvordan ser du at det er ment 45%?

Og gjelder det da alle? At tallet egentlig er prosenten?

sånn som markløft tar jeg jo 105 kg så der er jo over målet allerede, men tenker at det får bare være - beina er bra men armene og coremuskler trenger masse jobb fremover...

Helt øverst står det "KB (knebøy) 100kg, BP (benkpress) 100kg, ML (markløft) 100kg" som et utgangpunkt/utkast. :) Gjelder alle øvelsene ja.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Annonse

Du skal skrive inn dine kortsiktige mål i bøy benk mark inn i excel-arket. F.eks 10% over dine nåværende maksløft.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Planke, evt med vekt, er en flott øvelse. Mange av strongmen i eliten bruker også denne. Høres femi ut, men en meeeget bra måte å styrke kjernen på.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeg har hatt noen problemer angående mageøvelser. Jeg har et relativt 'brutalt' regime med tanke på en generell standard. Jeg gjør veldig mange forskjellige mageøvelser, og også veldig tunge. Jeg har en veldig sterk magemuskulatur og har gjort mageøvelser i 2 år nå, men jeg føler at det er noe som ikke helt stemmer. Jeg sammenligner meg ikke med andre, men jeg er av den typen som fort får muskler og høy forbrenning -- når det er sagt så har jeg tykk hud, men jeg hadde på et punkt veldig bra og robuste six-pack -- riktignot etter en månede uten trening hold muskulaturen seg bra, men så startet jeg igjen med et enda hardere regime som jeg gjør hver dag, og jeg har holdt på en god stund nå, og jeg synes ikke det ser helt riktig ut. Opplever at magen nærmest blåser seg opp som om jeg har litt ølmage og det er veldig hardt, som i muskulatur, selv om det ikke ser sånn ut, så jeg tenker på å gå ned i motstand på mageøvelsene for jeg lurer på om jeg har overdrevet med disse magegreiene. Jeg har et bilde fra en uke etter jeg begynte å trene igjen men jeg synes det er litt flaut å poste det opp, og så er jeg litt usikker på om disse mageøvesene ikke er helt bra. Nå la jeg uansett et croppa bilde. Vurderer å spørre legen om det kan være at man kan komme til å treffe noe organer eller noe slik.

post-34150-14440981199608_thumb.png

Share this post


Link to post
Share on other sites

Annonse

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

×
×
  • Create New...