Jump to content
Elliot

kontakt med gluteus i knebøy

Recommended Posts

Jeg kjenner svært lite i gluteus (baken) når jeg tar knebøy. Er det meningen jeg skal kjenne det der også? Er det noe jeg kan gjøre for at gluteus kan bli mer aktivert under bøyen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fortsetter under...

Oppvarming og aktivering er viktig før knebøy. Andre faktorer er når du kommer opp igjen må du stramme rumpa - for og unngå at korsryggen tar over belastninga.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Øvelsene som det ble linket til er de beste for å aktivere rumpa? Noen andre øvelser jeg trenger?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Selv om man ikke altid får kontakt med div muskler så trenger ikke det å betyr at man gjør noe feil dersom teknikken er brukbar.

Muskler som er festet på begge sider av div ledd og som må til for å utføre denne bevegelsen kan man ikke isolere bort. De vil altid brukes, men av og til kan en muskelgruppe dominere pga den er sterkere enn en annen... Skjønner ikke hvorfor så mange henger seg opp i slikt når forklaringen ofte er veldig logisk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Annonse

Det er ikke så enkelt, Emil. Det kan være mange årsaker til at muskler ikke aktiverer riktig. Motoriske feil og/eller dårlig mobilitet er de vanligste.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jag sliter med samma sak, trots 20 minuters oppvarming, airsquats, töying osv innan knäböj. Men det som helt klart vokser fortast og jag blir mest stiv i, er quadsen:( Og dom trenger IKKE bli större, men trur det kanske er fordi jag er sterkere i dom enn gluteus. Men I see your problem here..

Share this post


Link to post
Share on other sites
Det jeg kjente mest av rompeøvelser var bulgarsk utfall med beinet langt frem. That hit the spot.

Enig der! men det är mer kul å vara stark i böj än utfall. if u see what I mean :troll:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Enig der! men det är mer kul å vara stark i böj än utfall. if u see what I mean :troll:

No shit. Tell me about it.

#FuckedHipPeopleProblems :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

Har selv slitt med det samme, og for meg funket det veldig fint å fokusere på å "spre gulvet" med beina. Hvis det gir mening!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Det jeg kjente mest av rompeøvelser var bulgarsk utfall med beinet langt frem. That hit the spot.

Bakbeinet stabiliserer bekkenet, og derfor er det lettere for musklene å fyre riktig og unngå bekkentilt :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Annonse

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

×
×
  • Create New...