Jump to content
Elliot

kontakt med gluteus i knebøy

Recommended Posts

Jeg kjenner svært lite i gluteus (baken) når jeg tar knebøy. Er det meningen jeg skal kjenne det der også? Er det noe jeg kan gjøre for at gluteus kan bli mer aktivert under bøyen?

Fortsetter under...

Oppvarming og aktivering er viktig før knebøy. Andre faktorer er når du kommer opp igjen må du stramme rumpa - for og unngå at korsryggen tar over belastninga.

Øvelsene som det ble linket til er de beste for å aktivere rumpa? Noen andre øvelser jeg trenger?

Selv om man ikke altid får kontakt med div muskler så trenger ikke det å betyr at man gjør noe feil dersom teknikken er brukbar.

Muskler som er festet på begge sider av div ledd og som må til for å utføre denne bevegelsen kan man ikke isolere bort. De vil altid brukes, men av og til kan en muskelgruppe dominere pga den er sterkere enn en annen... Skjønner ikke hvorfor så mange henger seg opp i slikt når forklaringen ofte er veldig logisk

Annonse

Det er ikke så enkelt, Emil. Det kan være mange årsaker til at muskler ikke aktiverer riktig. Motoriske feil og/eller dårlig mobilitet er de vanligste.

Jag sliter med samma sak, trots 20 minuters oppvarming, airsquats, töying osv innan knäböj. Men det som helt klart vokser fortast og jag blir mest stiv i, er quadsen:( Og dom trenger IKKE bli större, men trur det kanske er fordi jag er sterkere i dom enn gluteus. Men I see your problem here..

Det jeg kjente mest av rompeøvelser var bulgarsk utfall med beinet langt frem. That hit the spot.

Enig der! men det är mer kul å vara stark i böj än utfall. if u see what I mean :troll:

Enig der! men det är mer kul å vara stark i böj än utfall. if u see what I mean :troll:

No shit. Tell me about it.

#FuckedHipPeopleProblems :(

Har selv slitt med det samme, og for meg funket det veldig fint å fokusere på å "spre gulvet" med beina. Hvis det gir mening!

Det jeg kjente mest av rompeøvelser var bulgarsk utfall med beinet langt frem. That hit the spot.

Bakbeinet stabiliserer bekkenet, og derfor er det lettere for musklene å fyre riktig og unngå bekkentilt :)

Annonse