Gå til innhold

Kjerringråd


Groenhaug

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hvis man er så uheldig å klare å farge fliser/betong med noe som ikke går så lett bort så fungerer neglelakkfjerner godt.

F.eks i kveld klarte jeg å farge flisene på badet mitt røde da jeg hadde en bukse som avgav veldig mye farge ved vask. Gikk ikke bort med vaskemidler så lett, men neglelakkfjerner fungerte.

I samme sleng spør jeg om noen har et råd om hvordan man skal vaske klær som avgir mye farge?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hørt at det beste mot solbrenthet er naturell yoghurt (ikke testet selv, men har hørt det fra ganske mange).

Viss hunden din har spist og svelgt noe den ikke skal kan man ta salt på bakre delen av tungen for å få den til å spy (ikke som straff selvfølgelig, bare i nødstilfeller). :)

Yoghurt, eller rømme som de bruker i Russland. Rømme er digg på solbrent rygg. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest MrWednesday
Avispapir funker forsåvidt bra for å få blanke overflater til å skinne. Old army trick.

Ikke det avispapiret som brukes i dag. Det avgir så mye trykksverte at det blir skjoldete omtrent uansett hvor mye man gnir og gnukker (med forbehold om forskjell fra trykkeri til trykkeri)...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke det avispapiret som brukes i dag. Det avgir så mye trykksverte at det blir skjoldete omtrent uansett hvor mye man gnir og gnukker (med forbehold om forskjell fra trykkeri til trykkeri)...

Og det er her konas nylonstrømper kommer inn i bildet. Funker på alt, inkludert speil og skopuss. Another old army trick.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MrWednesday
Og det er her konas nylonstrømper kommer inn i bildet. Funker på alt, inkludert speil og skopuss. Another old army trick.

De er geniale ja. Kjøpte en gang nylonstrømper, bleier og salmiakk for å bruke til bilvask. Dama i kassa så rart på meg. :D

Bleier er forresten glimrende til å polere bil med. Og Salmiakk fjerner all trafikkfilm fra vinduene og forhindrer dugging og ising.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

- Hårspray i fjeset før byen (sminken holder bedre)

- Sitron i håret for å få striper (tror det bare funker hvis du har ufarget hår)

- Øyenbrynsskjærer for å lage fin sidelugg (skjær nedover såklart)

- Potetskreller som skrutrekker på sånne sykt små skruer (for gameboyen døde ALLTID når vi var på ferie)

- Neglelakkfjerner for å fjerne gammel maling som sitter dønn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hørt at det beste mot solbrenthet er naturell yoghurt (ikke testet selv, men har hørt det fra ganske mange).

Viss hunden din har spist og svelgt noe den ikke skal kan man ta salt på bakre delen av tungen for å få den til å spy (ikke som straff selvfølgelig, bare i nødstilfeller). :)

Yoghurt, eller rømme som de bruker i Russland. Rømme er digg på solbrent rygg. :)

this is correct- kefir funker også, samme gjør handsåpe med en viss ph verdi ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...