Jump to content
big-p

Klokov in Bergen 2014

Recommended Posts

Fortsetter under...

var der på dag 1.. Skjønner ikke hvorfor fler vektløfter var å benyttet sjangsen til å møte og trene med den syke mannen!!!

Jeg var den eneste vektløfteren,, (nybegynner), eller den eneste som ikke drev med crossfit.

Han kom med veldig mye lærerikt og mange fine øvelser som gjør teknikken bedre.

Vet ikke om det var mange fler vektløftere der de andre dagene..

Share this post


Link to post
Share on other sites
var der på dag 1.. Skjønner ikke hvorfor fler vektløfter var å benyttet sjangsen til å møte og trene med den syke mannen!!!

Jeg var den eneste vektløfteren,, (nybegynner), eller den eneste som ikke drev med crossfit.

Han kom med veldig mye lærerikt og mange fine øvelser som gjør teknikken bedre.

Vet ikke om det var mange fler vektløftere der de andre dagene..

Hvis du har lyst til å dele med oss, hvilke øvelser, tips, eller triks viste han frem?

For eks. det trikset med å legge vektstangklypene ved siden av beina for å bevisst hope ut til siden og ikke frem/bakover.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Trikset med å legge klips siden av bena, er at du ikke skal lette ifra bakken når du er ferdig med draget.. Du skal pent, pyntelig og raskt som faen skli på plattformen til den posisjonen du setter deg ned å lander. Drillen til dette var å stå i posisjon med bena når du skal ta draget, stå opp på tå i balanse,, så gjør du et rykkfall (ja med stang og vekter).. Hvis du ikke klarer å skli, vil bena lande oppå klipsene. Er du rask og klarer å skli, vil klipsene fyke til siden. Når du får til dette, kan man gjøre dette når man kjører et fullt rykk:)

Obs: lander du oppå klipsene på en plattform, kan du fort gå ut i spagaten;) håper sette var forståelig:p

Share this post


Link to post
Share on other sites

Annonse

Han gikk rundt å rettet på posisjonene ifra gulvet, til final posisjon i draget, noe som blir veldig "personlig", iforhold til hvordan kropp du har.

Men det som hjalp meg veldig mye, var det med å holde albuene oppover, og ikke bakover i draget.

Albuene bestemte veldig hvilke retning stanga "flyr" i.. Har du Albuene som i en benkpress, ja da flyr stanga i en bue bakover.

Hvis du ser på instagram profilen hans, så demonstrer han det mye.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Han gikk rundt å rettet på posisjonene ifra gulvet, til final posisjon i draget, noe som blir veldig "personlig", iforhold til hvordan kropp du har.

Men det som hjalp meg veldig mye, var det med å holde albuene oppover, og ikke bakover i draget.

Albuene bestemte veldig hvilke retning stanga "flyr" i.. Har du Albuene som i en benkpress, ja da flyr stanga i en bue bakover.

Hvis du ser på instagram profilen hans, så demonstrer han det mye.

Fikk et godt tips av en amerikaner faktisk, han sa "think as you should pull the bar trough the rooftop, you want it to go upwards and so you must think that you are pulling it upwards"

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

×
×
  • Create New...