Gå til innhold

Tidseffektiv fullkroppsøkt


Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Må vel bli de fire store:

Benkpress

Knebøy

Chins

Markløft

På en annen side, ser du ikke helt utrent ut heller da…

Neida, er ok form. men det kan vel bli vanskelig å gå gjennom alle disse øvelsene du nevner, med god kvalitet på 30 min? Man bruker jo endel tid på å lesse av og på vekter.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Barbell complex generelt kan funke. Du gjør alle øvelsene etter hverandre uten å sette ned stanga. Her er et eksempel

5 runder med:

Strakmark * 7 reps

Foroverbøyd Roing * 7 reps

Frontbøy * 7 reps

Push press * 7 reps

2 min pause

Der er ganske lett å trene hele kroppen på 30 min, det er bare å kjøre baseøvelser i sirkel med lite pauser. Forskjellige elementer som kan være greit å ha med:

- Knedominante øvelser --> knebøy, frontbøy, utfall, bulgarske utfall

- Hoftedominante øvelser --> Markløft, strakmark, rygghev, kettlebell swings

- Horisontal press --> Push ups, dips, benkpress

- Horisontal dra --> Alle varianter av roing, face pulls

- Vertikal press --> Skulderpress, push press, håndstående push ups

- Vertikal dra --> Chins, pull ups, nedtrekk

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Neida, er ok form. men det kan vel bli vanskelig å gå gjennom alle disse øvelsene du nevner, med god kvalitet på 30 min? Man bruker jo endel tid på å lesse av og på vekter.

Et annet alternativ kan være å velge en overkropp push, en overkropp dra og underkroppsøvelse. Du kan kjøre density trening med triset. Her er et eksempel.

Frontbøy, gjør totalt 50 reps med ca 10 RM. Bruk så mange sett som du må.

Chins, gjor totalt 35 reps med ca 6 RM. Bruk så mange sett du må.

Skråbenk med manualer, gjør 40 reps med ca 8 RM. Bruk så mange sett som du må.

Ta ca. 1 min pause mellom settene. Husk at du skal kjøre dette som en sirkel.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Annonse

Hvorfor så travelt på trening?

Isåfall er supersetting av øvelser et alternativ.

Begynner å bli litt lei, trener hver andre dag og ca 2 timer hver gang, inkludert dynamisk oppvarming og statist tøyning på slutten av øktene. Føler bare jeg bruker for mye tid.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...