Gå til innhold

Hva er det med feite folk og løping?


Linjemannen

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Det viktigaste er vel at folk prøver å gjere noko med problemet? Eg hadde ikkje vert så motivert etter eg leste den kommentaren der om eg hadde vert veldig overvektig. Kanskje du kan gi folk råd i stede for å trakke ned på dei på den måten ? Er nok kunnskap som er mangel, men dei skal da ha for at intiativet er der.. !:)
Det viktigste er at folk gjør noe med problemet uten å lage seg en haug med nye. jeg oppfatter at Linjemannen i større grad forsøker å informere, til tross for krass retorikk.

Denne tråden er ikke nødvendigvis her for å motivere folk, men for å diskutere rundt hvorfor overvektige løper når man vet skadene dette medfører.

Jeg så en veldig overvektig dame i går, på senteret jeg trener, hun trasket i vei på en elipsemaskin så svetten rant. Hun har skjønt det hun. Kondistrening som ikke er skadelig.

Hva skal til for at flere skjønner det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser så klart problemet eg og, men syns at formuleringen kanskje kunne blitt gjort litt annleis. Og syns heller ikkje noko om å kalla folk smellfeit osv. Syns det står stor respekt at folk prøver, og at dei går inn for det. Men så klart er det masse folk kunne gjort annerledes, men når kunnskapen ikkje er der så er det ikkje så mykje å gjer noko med. Er ikkje alle som googlar, eller sitter her inne å spørr etter råd.

Nei, men stort sett alle leser nettaviser, media eller en annen form for kanal der informasjon blir gitt. Det er nærliggende å tro at når informasjonen når en viss mengde mennesker så vil problemet i seg selv bli kraftig forminsket da i større grad lærer av hverandre.

Når kunnskapen ikke er der så er det masse man kan gjøre, man kan starte med å informere.

Og så er jeg litt uenig i at å kalle dem smellfeit er ensbetydning med at det ikke står respekt i at de prøver, slik jeg tolker setningen din. Selvfølgelig skal de ha får å forsøket - er nok delte meninger der også, dette som er skrevet her er altså min mening - og de som alle andre burde få den annerkjennelsen for det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, men stort sett alle leser nettaviser, media eller en annen form for kanal der informasjon blir gitt. Det er nærliggende å tro at når informasjonen når en viss mengde mennesker så vil problemet i seg selv bli kraftig forminsket da i større grad lærer av hverandre.

Når kunnskapen ikke er der så er det masse man kan gjøre, man kan starte med å informere.

Og så er jeg litt uenig i at å kalle dem smellfeit er ensbetydning med at det ikke står respekt i at de prøver, slik jeg tolker setningen din. Selvfølgelig skal de ha får å forsøket - er nok delte meninger der også, dette som er skrevet her er altså min mening - og de som alle andre burde få den annerkjennelsen for det.

Jeg tenker som så at de skal ha sinnssykt respekt for at de har innsett selv at de må gjøre noe med overvekten, og at de da tar steget opp av sofaen. problemet som følger tett på dette er jo da som nevnt tusen ganger over i tråden informasjon, enkelte vet rett og slett ikke hva og hvordan de skal gjøre ting og blir bombadert med artikler om løping, hvor mye det forbrenner, løpe guider etc. så man burde da kanskje i større grad vinkle artiklene som lir skrevet inn mot de det gjelder, og heller skrive litt veiledende artikler for de som sliter med kraftig overvekt, en slik dos an donts`

men det er jo da bare mine tanker :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror tvert i mot at mange tusen - hver dag - er innom fitnessbloggen og søker råd. Også overvektige som lurer på hvordan de kan gjøre noe bra for seg selv og kroppen sin. Ja, kanskje er det spesielt mange med overvektsproblematikk som jakter på gode råd? Men - så er det kanskje ikke gode råd som er det det mangler på? Aviser og ukeblad flommer formelig over av gode råd og smarte dietter. Kanskje skorter det mest på klar tale om hva en ikke bør gjøre?

Motiverte folk bøyer ikke av for det om en eller annen douchebag kaller dem kollektivt for smellfeite, men kanskje blir de såpass provosert at de leser hele tråden? I så fall kommer de frem til at det douchebagen sa om asfalt og løping kanskje er noe de burde tenke over.

"Elipsemaskin, ja - kanskje det? Svømming? Motbakker? Sykkel? Sikkert ikke så dumt når jeg tenker meg om, men fy faen for en selvgod idiot, han der Linjemannen .."

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tror tvert i mot at mange tusen - hver dag - er innom fitnessbloggen og søker råd. Også overvektige som lurer på hvordan de kan gjøre noe bra for seg selv og kroppen sin. Ja, kanskje er det spesielt mange med overvektsproblematikk som jakter på gode råd? Men - så er det kanskje ikke gode råd som er det det mangler på? Aviser og ukeblad flommer formelig over av gode råd og smarte dietter. Kanskje skorter det mest på klar tale om hva en ikke bør gjøre?

Motiverte folk bøyer ikke av for det om en eller annen douchebag kaller dem kollektivt for smellfeite, men kanskje blir de såpass provosert at de leser hele tråden? I så fall kommer de frem til at det douchebagen sa om asfalt og løping kanskje er noe de burde tenke over.

"Elipsemaskin, ja - kanskje det? Svømming? Motbakker? Sykkel? Sikkert ikke så dumt når jeg tenker meg om, men fy faen for en selvgod idiot, han der Linjemannen .."

:)

Blir heilt sjokka over korleis du uttala deg om andre!..Å kalla folk sånne stygge ord e heilt uakseptabelt, uansett kossen dei ser ut!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fort gjort å glemme hvordan det føltes å være overvektig selv, tydeligvis.:)

Blir heilt sjokka over korleis du uttala deg om andre!..Å kalla folk sånne stygge ord e heilt uakseptabelt, uansett kossen dei ser ut!

og noen ganger, selv om metoden som er brukt skal/bør/kan diskuteres, skyter folk budbringeren. Hva med alle de andre i diskusjonen som bruker en annen argumentasjon men akkurat de samme poengene?

Hvorfor siteres ikke disse, hvorfor fremheves bare personen og ikke poenget?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg synes det er rasende festlig når slike tråder utvikler seg til å bli det reneste fluepapiret for de som liker å opptre indignert på internett! :D

Er det ikke på tide at du lager en plakat om de spissformulerte diskusjonstrådenes 6 stadier?:

  1. On-topic diskusjon (Denne kan ofte skippes eller utsettes til stadie 4)
  2. Diskusjon om diskusjonen
  3. Diskusjon om diskusjonen av diskusjonen
  4. Diskusjon om at diskusjonen var nyttig tross grunnen til at det ble diskusjon av diskusjonen
  5. Diskusjon om nye folk som hopper rett inn i tråden uten å ha lest mer enn første innlegg
  6. Eventuell en ny diskusjonstråd som inneholder diskusjon om diskusjonen i diskusjonen. Denne kan begynne på steg 1 igjen.

xzibit.png?w=500

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...