Gå til innhold

Single: Hvor lenge har du vært singel?


Gjest MrWednesday

Anbefalte innlegg

Hvis jeg kunne fått han jeg er avstandsbetatt av, så hadde jeg ikke nølt ett sekund. Men fordi det er så umulig, så er jeg ganske tilfreds med tilværelsen sånn den er. Bare håper det varer, for jeg har virkelig ikke peiling på hvordan jeg skal finne meg kjæreste hvis behovet melder seg. Haha!

Du får bare håpe det varer, for det er noe ooordentlig drit når det plutselig snur ja :p hehe. Spesielt når man overhode ikke har peiling nei, og gjør feil på feil på feil o_O (yep, that's me) Lykke til! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Joda,det gjør jo alle, men det må balanseres med at de får høre litt "nei" og "dette er hva jeg mener" innimellom og.

Mange (meg selv inkludert) er nok litt for flinke til å legge seg på rygg og føye seg i alt for mye i håp om å tekkes damene. Og da går de til slutt lei og hopper inn i baksetet til den lokale rånern, som tross alt gir faen.

Hva legger du egentlig i at du "legger deg på rygg og føyer deg"? selv om man er i et forhold så skal man jo være seg selv og ha egne meninger. Et forhold handler jo ikke bare om å gjøre den andre parten fornøyd? For min del raknet mitt første samboerskap fordi min samboer aldri sa meg i mot, aldri ville lage en diskusjon, alltid var enig og var den som sa unnskyld når jeg var en skikkelig bitch, for da måtte det jo være hans skyld!

Jeg vil ha en snill mann, men det er stor forskjell på å være snill, hyggelig og omtenksom, og å være en dott og en tøffelhelt, og jeg er rimelig lei av menn som bitcher om at jenter vil ha "bad guys", det synes jeg er en rimelig misforstått oppfatning blant mange menn som ikke har baller nok til å stå for sine egne meninger. (Helt uten å påstå at det er sånn du er så klart.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva legger du egentlig i at du "legger deg på rygg og føyer deg"? selv om man er i et forhold så skal man jo være seg selv og ha egne meninger. Et forhold handler jo ikke bare om å gjøre den andre parten fornøyd? For min del raknet mitt første samboerskap fordi min samboer aldri sa meg i mot, aldri ville lage en diskusjon, alltid var enig og var den som sa unnskyld når jeg var en skikkelig bitch, for da måtte det jo være hans skyld!

Jeg vil ha en snill mann, men det er stor forskjell på å være snill, hyggelig og omtenksom, og å være en dott og en tøffelhelt, og jeg er rimelig lei av menn som bitcher om at jenter vil ha "bad guys", det synes jeg er en rimelig misforstått oppfatning blant mange menn som ikke har baller nok til å stå for sine egne meninger. (Helt uten å påstå at det er sånn du er så klart.)

Jeg mener egentlig nøyaktig det du selv skriver :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil ha en snill mann, men det er stor forskjell på å være snill, hyggelig og omtenksom, og å være en dott og en tøffelhelt

For min del er ikke dette bitching, og jeg skal innrømme at jeg selv kun har vært i forhold med èn som tenkte i disse baner, men...enkelte jenter/damer har en tendens til å begynne å push-e for å se hvor langt de kan få noen og dermed se om det er en tøffel de har eller en som er snill. Og akkurat som når man strekker en strikk for langt eller blåser alt for mye luft i en ballong begynner de å grine når det sier pang.

For min del har jeg ikke noe problem med å sette ned foten, jeg bare gidder ikke å gjøre det før det er snakk om noe jeg virkelig bryr meg om. Pick your fights og alt det der - og slik er det mange av "oss" som er. Ok, så jeg lar henne få kjøpe grønne gardiner, flytte på sofaen og kreve at jeg legger nytt gulv. So what? Hadde det vært snakk om å lakkere bilen råsa eller å kutte ned antall høyttalere i tv-stua (man cave), så hadde det kommet en protest som hadde stått. Men tilbake til poenget...så er det mange jenter som skal analysere alt og som gjerne *vil* ha litt motstand. Og om *de* ikke finner ut hvor grensen går så tror de at de har en tøffel ;)

Men jeg håper virkelig at de fleste ikke er sånn. Som sagt har jeg kun vært borti en av disse, men jeg hører jo hva kompiser sier...så virker som det skremmende mange av dem :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kjerringer er dritt

Jeg synes du er relativt sneversynt på dette området, men det er kanskje vanskelig å se begges sider av saken.

Inntrykket mitt er at jenter flest prøver å utfordre mannen for å komme frem til "vi'et". Følelsen av å være sammen om noe, enten det er leilighet eller hele forholdet, er viktig, spesielt for redebyggere. Jenter er kanskje mer/tidligere redebyggere enn menn?

Problemet oppstår når jenta på mange merkelige måter prøver å legge mye ned i å finne dette "vi'et". Det kan være å kjøpe inn gardiner, lage mat og dekke på skikkelig, flytte på ting, prate om ting man vet er vanskelig eeeller be mannen om å gjøre noe (altså involvere). Problemet oppstår vel hovedsaklig når mannen 1) ikke gjør en dritt eller 2) gjør absolutt alt uten å koble inn hjerne og hjerte.

Og som du er inne på, da har jenter en tendens til å "overdo" alt sammen, og så går alt til dundas. Med mindre man kjøper en ring. Da ordner ting seg for en stund.

Tldr:

post-20888-14440996475412_thumb.png

(Jeg er ikke fullt så pessimistisk som han over. Jeg bare liker serien særdeeeeles godt <3 Dag <3 )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vært singel siden forholdet tok slutt. Teller i grunn ikke dager for det er ikke viktig.

Er der omstendigheter som taler for et forhold så går man for det, om ikke så går det også helt fint.

Tror mange stresser litt for mye med dette og glemmer å bruke tid på å bli bedre kjent med seg selv og andre.

Virker som mange ikke helt vet hva de vil også. Samt er livredde for å miste friheten sin.

For meg blir et velfungerende forhold bare å være fri sammen med noen. At man velger fordi det føles bedre. Med et slikt utgangspunkt slipper man å være i en situasjon der man "må" være låst fast til en annen.

Jeg synes lite om å fly rundt så gjør ikke det. Mange har syntes det er merkelig, men det virker som at noen også setter pris på at det finnes. Har sterk vitalitet, men ønsker en dypere kontakt enn hva korte relasjoner kan gi.

På mange måter så kommer modenheten for sent også tror jeg. Ser ofte at de verdier som en søker finnes hos langt eldre enn hva som ligger i min aldersgruppe. Der er også en sterk aversjon mot utradisjonelle valg også tydeligvis. Og for all del, hva vil venninnene si..

Strekker jo ting litt selvsagt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har hver vår planet, av en grunn. Utifra de ulike syn og meninger her inne, forstår man også hvorfor.

Menn har ikke den mentale kapasiteten til å engasjere seg i en konstruert problemstilling, som kvinner er eksperter på å utvikle. Når vi gir etter, blir de lei. Det er nok flere generasjoner før kvinners mentalitet blir tilpasset det likeverdet de har kjempet for i så lang tid. Jo likere vi blir, jo mer distanserte blir vi, mentalt sett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda,det gjør jo alle, men det må balanseres med at de får høre litt "nei" og "dette er hva jeg mener" innimellom og.

Mange (meg selv inkludert) er nok litt for flinke til å legge seg på rygg og føye seg i alt for mye i håp om å tekkes damene. Og da går de til slutt lei og hopper inn i baksetet til den lokale styrkeløfteren, som tross alt gir faen.

Styrkeløftere, beste typen!

*Skrivefeil rettet opp i :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg klarte ikke å forstå essensen, jeg...

Da har du ikke forsøkt å forstå hva jeg skriver, om du kortet ned teksten min til det "sitatet". Og bare for å ha sagt det tok jeg samme typen sitering som du gjorde - bare litt snillere. Det du har brukt som "sitat" har jeg aldri sagt, så da blir det dumt om noen hopper inn og kun ser det og tror jeg skrev det.

Hvis du ser på teksten min sier jeg at jeg kun har opplevd èn slik selv, men at jeg har hørt om mange. Hvordan i all verden blir det sneversynt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tiwas , det var ment som en spøk.. jeg håper inderlig folk forstår det. Og om de ikke Gjør det, så tror jeg ikke det er noe tap om de evt ikke sjekker deg opp på pm :D

sneversynt fordi det er to i et forhold. Crazyladies klarer ikke å opprettholde kaoset uten at mannen på en eller annen snodig måte er med på moroa. Takes two to tango osv. Hvis sneversynt er et ord du ikke liker , så beklager jeg for det og.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tiwas , det var ment som en spøk.. jeg håper inderlig folk forstår det. Og om de ikke Gjør det, så tror jeg ikke det er noe tap om de evt ikke sjekker deg opp på pm :D

sneversynt fordi det er to i et forhold. Crazyladies klarer ikke å opprettholde kaoset uten at mannen på en eller annen snodig måte er med på moroa. Takes two to tango osv. Hvis sneversynt er et ord du ikke liker , så beklager jeg for det og.

Da får jeg beklage - jeg så ikke noe som tydet på at det var en spøk, men forsøkte å svare med samme tone. Får forsøke å ikke lese fora mens jeg egentlig jobber :p

Enig i at "it takes two to tango", men det virker som om enkelte (både damer og menn) har lettere for å få dansepartner enn andre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det en sannhet i at man blir mer og mer kresen jo lenger man er singel?

Mindre naiv?

Mer bevisst?

Mer glad i seg selv?

Mer tro mot seg selv?

Større forståelse av at folk ikke kan endres?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...