Gå til innhold

Natt-Tråden


Mrb-1

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Du

wombat

når jeg forsøker å finne en treninglogg på deg, så finner jeg ikke det. Logger du ikke her?

Meg du mener?

Tror jeg slettet den da jeg fikk prolaps fordi jeg ikke trente (ordentlig/styrke) på mange måneder.

Sånn som det er nå er det ikke særlig mye å logge om. Haha.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var det jeg mente. Bare så du hadde så mange poster, så da var jeg nøtt å se på treningen din da.

Er du igang igjen med trening nå da?

Jepp. Begynte forrige uke eller uken før. Er syk i magen, så maten begrenser en del for meg pga jeg ikke får spist greit, så regner ikke med å bli topptrent i nærmeste fremtid. Hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp. Begynte forrige uke eller uken før. Er syk i magen, så maten begrenser en del for meg pga jeg ikke får spist greit, så regner ikke med å bli topptrent i nærmeste fremtid. Hehe.

Lov å spørre hva som feiler magen? Hva mat er du klarer å spise da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lov å spørre hva som feiler magen? Hva mat er du klarer å spise da?

Vet ikke. Venter på utredning enda (dvs. skal endelig ta en undersøkelse på mandag så får jeg se om jeg blir noe klokere av det). Mamma har ulcerøs kolitt, så det er det jeg sjekkes for i første omgang. Skal også sjekkes for lidelser i øvre del av magen da jeg stadig vekk får magesår og sliter med å beholde mat.

Jeg spiser mest lettfordøyelig mat som er lett å spy nå for tiden (herlig...). :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke. Venter på utredning enda (dvs. skal endelig ta en undersøkelse på mandag så får jeg se om jeg blir noe klokere av det). Mamma har ulcerøs kolitt, så det er det jeg sjekkes for i første omgang. Skal også sjekkes for lidelser i øvre del av magen da jeg stadig vekk får magesår og sliter med å beholde mat.

Jeg spiser mest lettfordøyelig mat som er lett å spy nå for tiden (herlig...). :p

Høres jo ikke så veldig lett ut dette dessverre! Men bra du blir sjekket og får utredet hva det kan være da. Sykdom generelt er noe faenskap! Viktig å bare holde motet opp og håpe på en bra løsning. Å det kommer jo etterhvert når de finner ut av hva det er :)

Satser på at du blir bra og får deg en logg etterhvert da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres jo ikke så veldig lett ut dette dessverre! Men bra du blir sjekket og får utredet hva det kan være da. Sykdom generelt er noe faenskap! Viktig å bare holde motet opp og håpe på en bra løsning. Å det kommer jo etterhvert når de finner ut av hva det er :)

Satser på at du blir bra og får deg en logg etterhvert da.

Ja, håper jo på det.

Hva med deg da? Fant din logg.. Så ut som du hadde amputert? :o Hvordan går det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, håper jo på det.

Hva med deg da? Fant din logg.. Så ut som du hadde amputert? :o Hvordan går det?

Jo jeg trener inni mellom når jeg er i form til det. Stemmer det at jeg har amputert. Det går nå forsåvidt greit det. Sliter litt med smerter og tilpassing av protese og slikt, men det er nå slikt som etterhvert vil bli bedre.

Verste med treningen er at etter jeg gikk gjennom cellegift og stråling så bruker kroppen laaang tid på å komme seg, så er ofte i for dårlig form til å trene. Men var å snakket med en trening- og helse ekspert på Haukeland sykehus i dag da, så har fått en del tips og triks som jeg bør benytte meg av. Så for min del er det stort sett bare tid det står på før jeg nærmer meg 100% igang igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var sånn før. Har du sjekket deg for forsinket søvnfasesyndrom? I noen tilfeller kan det løses relativt enkelt.

Min samboer brukte en periode naturlig sovemedisin (de har på helsekosten, tror de har på apoteket også), valerina natt (?) tror jeg det het. Han brukte det bare en periode til han var på rett kjøl, men det hjalp han veldig. Kanskje verdt et forsøk? Jeg brukte de da jeg gikk på barneskolen og slet med å sove pga jeg var mye syk, hjalp meg også. :)

Så bra han fikk ondet opp i det, lite som er så vondt og kjipt (og går utover hverdagen) som det å ikke sove gjør.

Ja jeg hqr vært til utredning både hos vanlig lege og på søvnsenter + prøvd ut det meste av naturmedisin til det tyngste, redeptbelagte sovemedisinen på markedet. Ingenting fungerer dessverre. Gikk med ala elektronisk søvnmonitorering i en hel mnd hvor de fant it at min gjennomsnittlige døgndose av søvn er under "kritisk grense", og klassifiseres dermed som så lav at det går u over kognitive funksjoner på både kort og lang sikt... :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo jeg trener inni mellom når jeg er i form til det. Stemmer det at jeg har amputert. Det går nå forsåvidt greit det. Sliter litt med smerter og tilpassing av protese og slikt, men det er nå slikt som etterhvert vil bli bedre.

Verste med treningen er at etter jeg gikk gjennom cellegift og stråling så bruker kroppen laaang tid på å komme seg, så er ofte i for dårlig form til å trene. Men var å snakket med en trening- og helse ekspert på Haukeland sykehus i dag da, så har fått en del tips og triks som jeg bør benytte meg av. Så for min del er det stort sett bare tid det står på før jeg nærmer meg 100% igang igjen.

Sprekt av deg at du trener likevel da! Trist å høre at du er i dårlig form ofte, men godt at du har fått noen tips og sånn da. Ønsker deg lykke til med protesen og håper at du blir helt bra! Du virker beintøff da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra han fikk ondet opp i det, lite som er så vondt og kjipt (og går utover hverdagen) som det å ikke sove gjør.

Ja jeg hqr vært til utredning både hos vanlig lege og på søvnsenter + prøvd ut det meste av naturmedisin til det tyngste, redeptbelagte sovemedisinen på markedet. Ingenting fungerer dessverre. Gikk med ala elektronisk søvnmonitorering i en hel mnd hvor de fant it at min gjennomsnittlige døgndose av søvn er under "kritisk grense", og klassifiseres dermed som så lav at det går u over kognitive funksjoner på både kort og lang sikt... :/

Auu da :/ Hørtes skikkelig kjipt ut!

Jeg var sånn i maaaaange år da, men har fått mer normal døgnrytme nå endelig. Kanskje det er håp for deg også? God bedring iallefall! Jævlig å slite med søvn :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...