Gå til innhold

Slik trener vi (Vektløftere): Eksempeløkter og Videoer :)


Fredrik Gyllensten

Anbefalte innlegg

Hvordan legger man inn komplekser?

Utfører man det i stedet for rykk-øvelsen eller i tillegg til hovedøvelsene (rykk og støt-variant) ?

Det kan variere. Enkelte dager kjører man kanskje f. eks en rykk complex, andre dager kanskje man kjører både fulle rykk og en rykk complex. En complex vil likevel aldri erstatte rykk og støt treningen i stor grad, men kan sees på som et supplement som ofte brukes for å utvikle grunnstyrken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

jeg legger inn complexer på hva jeg føler meg svak i... feks jeg er rævva i overstøt.. da kjører jeg 1 vending + 2 overstøt.. kasnje ikke den meste avanserte complexen men funker jo for meg iallefall.. og i rykk kjører jeg feks styrkerykk + ohs + 2fallrykk.. da jeg er svak til å ta imot stanga over hodet. slike ting her iallefall hjulpet meg.. hadde vært artig å høre vektløftergutta har å si om dette :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg legger inn complexer på hva jeg føler meg svak i... feks jeg er rævva i overstøt.. da kjører jeg 1 vending + 2 overstøt.. kasnje ikke den meste avanserte complexen men funker jo for meg iallefall.. og i rykk kjører jeg feks styrkerykk + ohs + 2fallrykk.. da jeg er svak til å ta imot stanga over hodet. slike ting her iallefall hjulpet meg.. hadde vært artig å høre vektløftergutta har å si om dette :D

Det er en klok måte å bruke complexer på! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt tips TomasErl !

Vil militærpress med rykk-grep hjelpe noe på rykk?

Tenkte i tillegg å kjøre den i rykk-bunnposisjon for å øke fleksibiliteten samt bli mer komfortabel med "å sitte".

Nakkepress med rykkgrep kan hjelpe på rykk, om press-styrken er en begrensende faktor for ditt rykk resultat :)

Høyere reps-områder med kontrollert eksentrisk fra sitt-posisjon kan definitivt hjelpe på mobiliteten i sitt-posisjonen, ja! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...
  • 5 måneder senere...

Annonse

  • 8 måneder senere...

Jeg pleier å trene enten Rykk eller støt i 60-90 min (inkluderer komplekser,teknikk,Prehab,boxjumps/plyo). Og avslutter med bøy-variant og evt noen flere øvelser (Chins/dips/Utfall/Glute ham raise O.L) om energi og tid strekker til.

Er det mer gunstig å ha rene oly-økter? Altså separere slik at jeg enten trener oly eller styrke på hver sin dag? 

Har for så vidt ingenordentlige ambisjoner utover å trene for min egen del..Men fremgang er alltid gøy og ettersom småskademarerittsperioden endelig er over er jeg gira på å få gang igjen :-)  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg pleier å trene enten Rykk eller støt i 60-90 min (inkluderer komplekser,teknikk,Prehab,boxjumps/plyo). Og avslutter med bøy-variant og evt noen flere øvelser (Chins/dips/Utfall/Glute ham raise O.L) om energi og tid strekker til.

Er det mer gunstig å ha rene oly-økter? Altså separere slik at jeg enten trener oly eller styrke på hver sin dag? 

Har for så vidt ingenordentlige ambisjoner utover å trene for min egen del..Men fremgang er alltid gøy og ettersom småskademarerittsperioden endelig er over er jeg gira på å få gang igjen :-)  

Det er ikke noe problem å kombinere slik du beskriver, så lenge du gjør vektløfingen først i økten :)

Jeg har dog tro på en høy frekvens for godt trente personer, så om spørsmåler er å øke det toale antall økter i uka, så kan det være posotivt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...