Gå til innhold

Hvor mye (kcal) spiser dere når dere cutter, gutter?


Machine

Anbefalte innlegg

24

183/184- 82-87 kg

Snittkalorier i uka er på 3000

Men jeg kjører 3 dager med 1500. En dag med 1200 en dag med 7700 og to dager flat på 2500

Holy Moly, det var litt av en "splitt" med tanke på kcal, ja. Lurer litt på samme som ErikRoskifte om hvordan du legger opp treninga i forhold til dette.. 1500 kcal er jo såvidt nok til å gå til gymmet...

Men er dette på en måte carb cycling , bare at det blir litt mer kcal cycling?

Dietten din blir vel da av typen, intens for noen dager, og så deretter fulgt av en refeed periode.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvordan legger du opp treninga iforhold til de ulike dagene med ulikt inntak? Looking beast!(y)

Takk det samme! Det blir fullkropp fire ganger i uka. Denne treninga er ganske essensiell for at dietten skal fungere!

Holy Moly, det var litt av en "splitt" med tanke på kcal, ja. Lurer litt på samme som ErikRoskifte om hvordan du legger opp treninga i forhold til dette.. 1500 kcal er jo såvidt nok til å gå til gymmet...

Men er dette på en måte carb cycling , bare at det blir litt mer kcal cycling?

Dietten din blir vel da av typen, intens for noen dager, og så deretter fulgt av en refeed periode.

U got it exactly right, bro!blanding av carb-cycling og kalori-cycling. Tre dager "kutt" med ekstremt deficit for så å "bulke" resten av uka. Dette er det man kaller for recomposition eller rekonposisjon. Jeg finner det utrolig effektivt, men det krever fokus på trening og kost:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spenstig med 7700-dagen.

Husker fra div andre tråder her, fra way back, at man diskuterte et teoretisk metningspunkt for hvor mange kcal man kan få i seg iløpet av 24 timer.

En slags "jo mer du spiser, jo mer driter du ut uprosessert"

Ja... i all essens lurer jeg på hvordan bæsjen til Broseidon ser ut etter all den spisinga... :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hahaha! Jeg holder på med det samme opplegget som Broseidon. Jeg kan ikke svare for han, og uten å ha studert det så veldig nøye Raptorial, så er det vel ganske normalt? Kommer ikke hele poteter ut, om det er det du lurer på :p!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hahaha! Jeg holder på med det samme opplegget som Broseidon. Jeg kan ikke svare for han, og uten å ha studert det så veldig nøye Raptorial, så er det vel ganske normalt? Kommer ikke hele poteter ut, om det er det du lurer på :p!

Positivt (y)

Synes da du bør "up"-e inntaket til det kommer hele poteter ut (y)

Nei, man snakker vel forsåvidt som regel helst om små klumper som ser "uprosessert" ut.. Og eventuelt den alltids nydelige fettdiare.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Positivt (y)

Synes da du bør "up"-e inntaket til det kommer hele poteter ut (y)

Nei, man snakker vel forsåvidt som regel helst om små klumper som ser "uprosessert" ut.. Og eventuelt den alltids nydelige fettdiare.

Oppkarbingen min starter i kveld etter jeg har trent, og så 24t fra det - kan følge med om du vil? Fettdiare blir det nok dårlig med, i og med at jeg trøkker i meg 6250kcal (er en del lettere enn broseidon her) og bare rundt 50g fett over 24t :p!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppkarbingen min starter i kveld etter jeg har trent, og så 24t fra det - kan følge med om du vil? Fettdiare blir det nok dårlig med, i og med at jeg trøkker i meg 6250kcal (er en del lettere enn broseidon her) og bare rundt 50g fett over 24t :p!

Veldig gjerne. Men jeg trenger ikke bildebevis :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare lurer.. Du heter "Morel", er dette en annen betydning av dine oppkarbinger? bare med flertall? moreller?

Er det slik det ser ut etter oppkarbingen altså? Skjult navn?

Kunne ha vært det:confused: . Men svaret er en hel del mer kjedelig. Det er navnet mitt :p!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Broseidon Stig Ingebrigtsen Hva er hensikten bak disse store svingningene i kcal inntak? Er det samme prinsippet som ved carb cycling, at man hele tiden skal la kroppen "gjette" hvor mye den får slik at man holder fettforbrenningen oppe?

Broseidon nevnte på recomp, men jeg trodde dette var at man spiste ca like mye som det man forbrente evt lite underskudd, slik at kroppen bare må bruke fettet til å omdanne seg til muskler, og kroppsvekten holder seg noenlunde konstant, men man ser en forbedring i kroppskomposisjon of fett%

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Broseidon Stig Ingebrigtsen Hva er hensikten bak disse store svingningene i kcal inntak? Er det samme prinsippet som ved carb cycling, at man hele tiden skal la kroppen "gjette" hvor mye den får slik at man holder fettforbrenningen oppe?

Broseidon nevnte på recomp, men jeg trodde dette var at man spiste ca like mye som det man forbrente evt lite underskudd, slik at kroppen bare må bruke fettet til å omdanne seg til muskler, og kroppsvekten holder seg noenlunde konstant, men man ser en forbedring i kroppskomposisjon of fett%

Har vel mye å gjøre med personlige preferanser(like å spise mye) og leptin nivået...

http://fitnessbloggen.no/oppkarbing-abc/

Leptin påvirkes primært av:

  • Energibalansen.
  • Fettprosenten.
  • Mengden karbohydrater i kostholdet.

Jo større energiunderskuddet er, jo lavere fettprosenten er, og jo mindre karbohydrater du inntar, jo lavere blir leptinnivåene. Over tid er dette noe du må gjøre noe med. Planlagte oppkarbinger, eller såkalte «refeeds» er løsningen.

Dette gjør leptin med deg

Leptin er på mange måter et slags moderhormon, som påvirker mange prosesser i kroppen.

Leptin…

  • Reduserer utskillelsen av insulin fra betacellene i bukspyttkjertelen.
  • Øker forbrenningen av fett i musklene.
  • Bedrer mobiliseringen av fett fra fettcellene
  • Øker mengden fritt testosteron, veksthormon, og IGF-1
  • Øker nivået av stoffskiftehormonene T3 og T4.
  • Øker proteinsyntesen
  • Reduserer mengden sulthormoner (blant annet ghrelin og neuropeptid-y)

Dette er selvsagt ikke et klarsignal til å fråtse vilt og uhemmet i karbohydrater. For å få maksimal effekt av en oppkarbing, er det viktig at du gjør det på riktig måte. I verste fall kan en oppkarbing ødelegge for det du har strevd så mye for, den siste uken.

Har du et daglig underskudd på 300 kcal utgjør dette 1800 på seks dager. Feilen mange gjør, er å bruke oppkarbingsdagen som en ren spisedag. Spiser du i tillegg mye fett, er det ikke noe problem å utligne de 1800 kcal du tidligere har brukt for å komme i underskudd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...