Gå til innhold

Alternativer til brødskiver? (noe som er bra for økt fremgang av magemuskler?:))


Jonas S

Anbefalte innlegg

Har lyst å bytte ut brødskiver som jeg spiser til frokost, lunsj og kvelds med noe annet.

Jobber mot 6-pack fortiden, og har hørt at gjær som er i brød, ikke er bra for magen (gjær; fører til oppblåsthet, osv).

Noen gode tips til alternative måltider? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sjekket om du reagerer på gluten? Ofte det som fører til oppblåsthest. Ellers er mulighetene mange. Kokt egg, omelett, pannekaker, avokado, spelt lompe med fyll, varianter av havregrøt, yoghurt med nøtter ( det er digg det :love:). Og sånn kan jeg gå i all evighet, matvraket som jeg er. Men som sagt, alt er etter hva du foretrekker selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Havregrøt/speltlomper/pannekaker/vafler/knekkebrød hvis du er ute etter carbs.

Jeg bruker somregel:

frokost: kesam med bær & nøtter + lavkarboknekkebrød (de er såå gode) med egg

lunsj: en miks av havregryn, proteinpulver og cottage cheese eller kylling, ris, avokado & grønnsaker

kvelds: mikro-sjokolade-peanøtt-kake med banan eller noe av det samme som til lunsj/frokost

et alternativ er jo også omelett

:):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppblåst mage er i så fall ein midlertidig tilstand. Vil du få fram magemusklane må du bli kvitt feittet som ligg over dei. Det er lettast med eit kaloriunderskot.

Dersom du reagerer på butikkbrød, så finnes det alternativ som gjerne er betre. Lagar du det sjølv, så kan du styre endå meir unna gluten, kvitt mjøl osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har du noen spesifikke tips til noen av det en kan gjøre med havregrøten? :)

Har ganske lite peiling på havregrøten..:p

finnes en egen tråd - "hvordan spiser dere havregryn" eller noe slikt heter tråden. Bare å søke litt i formuet for det du spør om her er du ikke akkurat den første som spør om ;) Dermed blir d fort litt begrensa respons da de fleste ikke gidder å svare på det samme igjen og igjen :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest QueenWinther
Har du noen spesifikke tips til noen av det en kan gjøre med havregrøten? :)

Har ganske lite peiling på havregrøten..:p

Havregryn kokes med 1 revet gulrot, kanel, sukrin gold og kardemomme. ha kesam + søtning på toppen, så har du havregrøt som smaker gulrotkake.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har lyst å bytte ut brødskiver som jeg spiser til frokost, lunsj og kvelds med noe annet.

Jobber mot 6-pack fortiden, og har hørt at gjær som er i brød, ikke er bra for magen (gjær; fører til oppblåsthet, osv).

Noen gode tips til alternative måltider? :)

Frokosten min er simpel, men en bra start på dagen!

Kjører havregryn med melk, kanel og rosiner. Veldig enkelt og bra!(y) hvis du vil at mettheten skal vare lengere, kan du med fordel koke havregrynet og melken sammen (evt i mikro funker veldig bra).

Så kun kanel og rosiner oppå. Trenger ikke sukrin eller sukker når man bruker rosiner! Er såpass søtt og mye smak i rosiner! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...