Gå til innhold

Jeg trenger en foamroller, og jeg trenger input på hvilken


FluffyCylon

Anbefalte innlegg

Jeg har hatt god nytte av skumrulla:p på kors-og resten av ryggen på treningssenteret jeg frekventerer. Nå er det sånn at jeg har begynt å løpe ute, og knærne mine begynner å desperat be om nåde. Etter å ha undersøkt begge knærne og søkt opp det jeg fant på internett har jeg kommet frem til at jeg har Runner's Knee. (eller knees, siden det gjelder begge).

Skumruller blir anbefalt for å få de aktuelle muskelgruppene til å samarbeide, og jeg synes det er en god idé. Jeg har jo som sagt gode erfaringer med å kjevle ryggen.

Men, det finnes jo ikke bare én type foamroller.

Det finnes ruller som er:

-korte

-lange

-med smooth overflate

-med røff overflate

-hentet fra middelalderens torturkammer

Jeg vet ikke helt hva jeg skal velge. Ønsker å høre forslag og erfaringer på foamrollere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har selv den oransje "grid" roller hjemme, synes den funker bra som "allrounder"

Ellers er rumble roller bra, bruker en del på senteret. Men den kan fort bli litt hard for noen områder. Det optimale hadde vært å ha to stk hjemme, en vanlig myke og en RR. Men gikk for mellomløsning, altså Grid. Man kan også gå for en standard myke og supplere med lacrosse baller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt god nytte av skumrulla:p på kors-og resten av ryggen på treningssenteret jeg frekventerer. Nå er det sånn at jeg har begynt å løpe ute, og knærne mine begynner å desperat be om nåde. Etter å ha undersøkt begge knærne og søkt opp det jeg fant på internett har jeg kommet frem til at jeg har Runner's Knee. (eller knees, siden det gjelder begge).

Skumruller blir anbefalt for å få de aktuelle muskelgruppene til å samarbeide, og jeg synes det er en god idé. Jeg har jo som sagt gode erfaringer med å kjevle ryggen.

Men, det finnes jo ikke bare én type foamroller.

Det finnes ruller som er:

-korte

-lange

-med smooth overflate

-med røff overflate

-hentet fra middelalderens torturkammer

Jeg vet ikke helt hva jeg skal velge. Ønsker å høre forslag og erfaringer på foamrollere.

Har to, en vanlig svart og en rr, jeg liker å tro at jeg klarer slikt helt okei, og jeg kan rulle utsiden av låret med hele kroppsvekten min, (showoff), og etter en gang med RR ser jeg ikke vitsen med den vanlige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er det ikke litt dumt å diagnosere seg selv?

Ville gått til legen å fått sjekket opp.

Når det kommer til selve spørsmålet ville jeg gått for den sorte rumble rollern.

Stort sett lar jeg helsepersonell ta seg diagnoser. Men i dette tilfellet er det opplagt hva som er problemet, sånn at hvis rulling og alternativ trening ikke hjelper, så bærer turen til fastlegen.

Nå har jeg rullet masse med en rumble roller i dag, sånn at jeg tror jeg føyer meg inn i lovsangskoret. Så nå gjelder det å finne en med spiselig pris.(y)

PS: full størrelse eller "compact"?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mobech.No solgte meg min lille sorte(Oh lord det hørtes ikke riktig ut) for fire hundre,så tror jeg dobbel koster 6-700kr?

Jeg fant ikke de små billigere enn rett under 500. Så endte jeg opp med en liten blå fra x-life, fordi jeg er rulle-newbie og pysete men den blå var rimelig hardcore for meg.

Let it roll, baby roll

Let it roll, baby roll

Let it roll, baby roll

Let it roll, all night long

- The Doors

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vond som Faen :( har riktignok bare tøyet midt på ryggen, ikke kjørt noe massasje på lats eller traps, men det kan umulig være noen god opplevelse det heller.

PINGLE!:wacky:

Du skal være så inderlig glad for at du ikke har langt hår i lang hestehale. Hadde et litt 'awkward moment' tidligere i dag da jeg rullet øvre del av ryggen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...