Jump to content
Pinglo

Mattilsynet advarer mot importerte frosne bær

Recommended Posts

Fortsetter under...

Er langt ifra første gang det advares mot frosne bær. Ligger bra an siden jeg stort sett spiser 200 g bær hver dag. #yolo #betacarobringebær

Er vel ikke annet å gjøre enn å koke bærene, selv om det er litt bummer når man har lyst på en kald smoothie

Bruker også en bra dose bær hver morgen.

Vurderer å koke dem og fryse ned på nytt i porsjonspakker.

Er langt ifra første gang det advares mot frosne bær. Ligger bra an siden jeg stort sett spiser 200 g bær hver dag. #yolo #betacarobringebær

Er vel ikke annet å gjøre enn å koke bærene, selv om det er litt bummer når man har lyst på en kald smoothie

Kok og frys ned igjen:P da trenger du ikke engang blendern

Annonse

Det star at en er trygg mot smitten om man er vaksinert mot Hepatitt A. Det er jeg, og sikkert mange andre også. Heldigvis vil jeg si, har spist ett par hundre gram frosne bær hver dag så lenge jeg kan huske.

Det star at en er trygg mot smitten om man er vaksinert mot Hepatitt A. Det er jeg, og sikkert mange andre også. Heldigvis vil jeg si, har spist ett par hundre gram frosne bær hver dag så lenge jeg kan huske.

Vaksinen varer i 1 år.

http://www.fhi.no/eway/default.aspx?pid=239&trg=Content_6493&Main_6157=6287:0:25,5499&MainContent_6287=6493:0:25,6833&Content_6493=6441:82748::0:6446:48:::0:0

Til preeksponeringsimmunisering brukes hepatitt A-vaksine som med én dose gir beskyttelse i ca. ett år. Boosterdose bør gis etter 6-12 måneder. Ettersom vaksinen er forholdsvis ny, er det foreløpig ikke tilstrekkelig dokumentert hvor lenge vaksinen beskytter mot hepatitt A, men tilgjengelig dokumentasjon viser at to doser vaksine gir beskyttelse i mer enn 25 år hos voksne og 15-20 år hos barn.

Spørs om du fikk en dose eller to :p