Gå til innhold

Bikinifitness - skal, skal ikke?


Buttqueen

Anbefalte innlegg

Men hvorfor har det vært negativt i jobbsammenheng når det gjelder andre tidligere utøvere?

Fordi arbeidsgivere stort sett ikke er så happy for å se inn i rumpa på sine ansatte, men så er jobber svært ulike og det kan jo hende at det ikke vil gi noen konsekvens for akkurat din jobb!

I hvertfall så var det ei jeg kjenner litt til som ble grillet på intervju pga lettkleddbilder på nett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fordi arbeidsgivere stort sett ikke er så happy for å se inn i rumpa på sine ansatte, men så er jobber svært ulike og det kan jo hende at det ikke vil gi noen konsekvens for akkurat din jobb!

I hvertfall så var det ei jeg kjenner litt til som ble grillet på intervju pga lettkleddbilder på nett.

Hm, skjønner. Tror ikke jeg som arbeidsgiver hadde tatt sånn på vei over denne typen deltakelse, men så er ikke jeg mer enn bare meg da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

BTW jeg ser nå at du skriver at du ikke klarer å se din kropp objektivt og vil ha en dommer til å vurdere. Hva som dommeren synes du har en dårlig fysikk - vil du da ta dette personlig å føle at du er dårlig fordi fysikken er "dårlig" i forhold til sporten?

Nei, det er jeg veldig klar på at jeg ikke kommer til. En evt deltakelse vil bare være en "test" for meg selv. I mitt hode gir det mening, men skjønner og forstår dersom du eller andre ikke tar den.

Dersom min fysikk eller min deltakelse ville gitt dårlige resultater så er jeg nå kommet så pass langt at det er viktigere for meg med en velfungerende og frisk kropp, fremfor en som passer inni i bikinifitness-nåløyet:D

Tror selv at jeg har en veldig ok kropp, og har fått høre flere ganger fra PT'er at jeg har et godt grunnlag for mer seriøs trening:happy:

Dessuten, bikinifitnessform kommer jeg meg ikke langt med utenom deltakelsen. I den virkelige verden er det vel andre ting som teller mer(y)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi arbeidsgivere stort sett ikke er så happy for å se inn i rumpa på sine ansatte, men så er jobber svært ulike og det kan jo hende at det ikke vil gi noen konsekvens for akkurat din jobb!

I hvertfall så var det ei jeg kjenner litt til som ble grillet på intervju pga lettkleddbilder på nett.

Jeezuz.. Forskjell på FHM forsidepike og en idrettsutøver som driver med noe som krever dedikasjon og beinhard jobbing døgnet rundt i lang tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvis du først er så usikker at du må på et forum for og finne ut om du kan bestemme deg eller ei så er vel svaret soleklart nei spør du meg...

Dette er en "sport" som krever såpass mye at om det er NOE TVIL i det hele tatt, ja da skal det dessverre mye til for og klare å gjennomføre en konkurranse diett...

Jeg tror nok dette er noe du må finne ut helt på egen hånd

Beklager at jeg er krass, men ærlig fakta dessverre...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

hvis du først er så usikker at du må på et forum for og finne ut om du kan bestemme deg eller ei så er vel svaret soleklart nei spør du meg...

Dette er en "sport" som krever såpass mye at om det er NOE TVIL i det hele tatt, ja da skal det dessverre mye til å gjennomføre en konkurranse diett...

Jeg tror nok dette er noe du må finne ut helt på egen hånd

Beklager at jeg er krass, men ærlig fakta dessverre...

Unødvendig å være så krass da. Hvis du hadde lest kommentarene så hadde du også fått med deg at dette ikke er en vippepinne på skal eller skal ikke, det er bare overskriften. I innlegget jeg skrev derimot står det:

Dere som har stilt, skal stille nå, og som skal stille lenger frem i tiden; har dere noen synspunkter og tips å komme med som kan gjøre valget litt enklere?

Hva nå enn du tror er jeg så pass reflektert og har vurdert dette godt nok til at jeg klarer å ta avgjørelsen selv. Jeg spør bare etter tips og synspunkter på det å stille, ikke om jeg skal gjøre det eller ikke.. For DEN avgjørelsen klarer jeg å ta selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, du kan si det slik. Har lyst til å gjøre noe litt utenfor komfortsonen for meg selv. Har slitt mye med dårlig selvbilde, men etterhvert følt meg bedre i mitt eget skinn. Derfor tror jeg heller ikke at dersom jeg gjør det, vil det bli noe jeg gjør hvert år og streber etter. Vil utfordre meg selv både kroppslig og mentalt.

Jeg skjønner litt hvordan du har det, for har tenkt slikt selv. Jeg kunne tenke meg å gjøre det for å utfordre meg selv, for å se hva jeg faktisk kan få til med min egen kropp hvis jeg er sterk nok. Vet jo at jeg ikke kan ha en slik kropp for alltid, noe jeg heller ikke ønsker av flere grunner. Men hadde vært en opplevelse for livet. Jeg synes du skal gjøre det :) !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Unødvendig å være så krass da. Hvis du hadde lest kommentarene så hadde du også fått med deg at dette ikke er en vippepinne på skal eller skal ikke, det er bare overskriften. I innlegget jeg skrev derimot står det:

Hva nå enn du tror er jeg så pass reflektert og har vurdert dette godt nok til at jeg klarer å ta avgjørelsen selv. Jeg spør bare etter tips og synspunkter på det å stille, ikke om jeg skal gjøre det eller ikke.. For DEN avgjørelsen klarer jeg å ta selv.

Det at du skriver posten i det hele tatt får meg til å forstå deg som usikker

jeg har lest dine kommentarer...

Jeg har lang erfaring innenfor det du spør om....

Spør du må du tåle å få ærlige svar....

Lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner litt hvordan du har det, for har tenkt slikt selv. Jeg kunne tenke meg å gjøre det for å utfordre meg selv, for å se hva jeg faktisk kan få til med min egen kropp hvis jeg er sterk nok. Vet jo at jeg ikke kan ha en slik kropp for alltid, noe jeg heller ikke ønsker av flere grunner. Men hadde vært en opplevelse for livet. Jeg synes du skal gjøre det :) !

Så bra at jeg ikke er helt alene om å føle det slik! Synes det virker som en litt utfordrende, men gøy opplevelse å faktisk gjennomføre det :D

Det at du skriver posten i det hele tatt får meg til å forstå deg som usikker

jeg har lest dine kommentarer...

Jeg har lang erfaring innenfor det du spør om....

Spør du må du tåle å få ærlige svar....

Lykke til :)

Jeg har ingen problemer med ærlige svar på spørsmålene mine, men du svarer basert på min usikkerhet og ikke mitt spørsmål rundt det å stille. Det synes jeg ikke gir meg så mye.

Hvis du har mye erfaring kan du jo da fortelle meg litt om hvordan man gjennomfører, hva man trenger, hvor lang tid det burde ta, hvilke treningsprogrammer som fungerer, eller evt bare gi meg noen synspunkter på det å delta. Ditt svar gir meg ingenting mer enn at du har lest min post og delvis misforstått, og svarer deretter.

Som sagt, hva enn du sier om min usikkerhet har ikke noe å si for meg. Jeg ønsker bare synspunkter og erfaringer. Jeg har ikke stilt selv før og selvsagt er det et spørsmål om skal, skal ikke.

Kom gjerne med innspill på gjennomføringen, du. Det setter jeg pris på :)

Og nei, nok en gang; jeg kommer ikke til å stille eller ikke stille basert på hva du/dere på forumet mener. Hva jeg ender opp med å velge til slutt vil ikke ha noe med forumet å gjøre.

Takk for innspill!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fordi man går ut med forventninger, de som sier noe annet, lyver. Man må presse seg selv for å nå dit man vil. I de færreste situasjoner er det helsemessig sunt.

Utfordringen med en konkurransediett er ikke om man mister nok vekt, men om man klarer å beholde det man har av muskler.

La oss si du holder deg til dietten, trener riktig og får nok søvn. I de siste 2-3mnd, tilsidesetter man livet. Ikke fordi man MÅ, man fordi man ønsker å vie konkurransen 100%.

FOR HVA? Bevise noe for seg selv? Det eneste man beviser er at man klarer styre behov og bryte ned kroppen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den psykiske belastningen ved å gå igjennom diett-perioden før konkurranse - og det å skulle "gi fra seg" sin livs form igjen i tiden etter konkurransen - har vist seg å være en stor utfordring for mange.

Hm, skjønner. Tror ikke det ville vært et problem for meg å skulle gå tilbake til et vanlig liv og en vanlig kropp etterpå, men man blir vel påvirket av opptrinnet før med streng diett, mye trening osv. Hodet fungerer vel ikke helt optimalt den første tiden etterpå :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi arbeidsgivere stort sett ikke er så happy for å se inn i rumpa på sine ansatte, men så er jobber svært ulike og det kan jo hende at det ikke vil gi noen konsekvens for akkurat din jobb!

I hvertfall så var det ei jeg kjenner litt til som ble grillet på intervju pga lettkleddbilder på nett.

Hvis dette er et stort problem for arbeidsgiver er det kanskje et aldri så lite hint om at dette ikke er arbeidsplassen man ønsker å være på? Det bør uansett ikke være spesielt vanskelig å forklare bildene på en sånn måte at man innbyr til sunn trening og kosthold og at dette var noe man hadde lyst til å gjennomføre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi man går ut med forventninger, de som sier noe annet, lyver. Man må presse seg selv for å nå dit man vil. I de færreste situasjoner er det helsemessig sunt.

Utfordringen med en konkurransediett er ikke om man mister nok vekt, men om man klarer å beholde det man har av muskler.

La oss si du holder deg til dietten, trener riktig og får nok søvn. I de siste 2-3mnd, tilsidesetter man livet. Ikke fordi man MÅ, man fordi man ønsker å vie konkurransen 100%.

FOR HVA? Bevise noe for seg selv? Det eneste man beviser er at man klarer styre behov og bryte ned kroppen!

Jeg trodde selv som deg, men SÅ feil kan man ta! :p

Hva slags mer legit grunner har andre som stiller da? Er det ikke grunn NOK?

Interessant hva du mener i alle fall. Jeg tar det til meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis dette er et stort problem for arbeidsgiver er det kanskje et aldri så lite hint om at dette ikke er arbeidsplassen man ønsker å være på? Det bør uansett ikke være spesielt vanskelig å forklare bildene på en sånn måte at man innbyr til sunn trening og kosthold og at dette var noe man hadde lyst til å gjennomføre.

Helt enig i dette. Med mindre man legger ut tydelig utfordrende bilder på facebook og instagram og hva enn, som ikke er konkurranserelatert.. Så mener jeg at det er snevert å skulle dømme en person ut i fra et slikt valg. Det har jo uansett ingenting med jobben og (i grunnen) kredibilitet å gjøre. Man kan da vel drive med hva man vil(innenfor rimelighetens grenser, vel og merke) utenom jobb uten at det skal ha noe å si på jobben som blir gjort. Ikke trenger man å ha sjefen på alle sosiale medier heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som det er direkte skadelig å stille i bikinifitness fra flere her jo, det syns jeg du skal se bortifra. Ønsker du å gjøre dette fordi du elsker å trene og ønsker dette som et mål, perfekt. Hvis du samtidlig er mentalt forbredt på utfordringen er det mindre skadelig en venninnene dine sin to-dagers i helga hvertfall. Noe jeg lærte før konkurranse sist var at det beste er å gå inn i dette med et nøktern syn på det hele, det er faktisk ikke verdens undergang om du skulle sprekke en dag, treningen ikke går som forventet eller noe ikke er helt slik det skulle vært. Kjenner flere som tar en diett med knusende ro og seiler fint gjennom det hele, og de som stresser seg selv til vrak. Finnes en fjellvettregel som jeg syns passer bra: Det er aldri for sent å snu. Om du finner ut at dette ikke er noe for deg, finn et annet mål.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...