Gå til innhold

Er det for tidlig å kysse på første date?


SamGold

Anbefalte innlegg

Avviste en jeg datet da han prøvde å kysse på første date, da det føltes altfor tidlig. Han tok imidlertid ikke avvisningen altfor tungt, for vi ble sammen noen måneder senere, og holdt sammen i tre år :) Generelt synes jeg det er i tidligste laget å kysse på første date, men det er jo forskjellig fra person til person hva som føles riktig.

Fortell mer.

Avviste du han kun fordi han prøvde å kysse deg? Jeg strever med å skjønne logikken, dessverre.

Og han fortsatte å kjøre på? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ok? :)

Hva legger du i det egentlig? Datet dere i tre måneder og kysset og rotet rundt før det skjedde noe?

Hadde jeg møtt en jente jeg virkelig likte hadde jeg ikke hatt noen problemer med å vente.

Jeg var stupforelsket i en jente jeg kun har møtt en gang i det virkelig liv for ikke så lenge tilbake. Vi kysset ikke en gang.

Problemet er heller det at det er så sjeldent at jeg opplever noe sånt og jeg tror jeg ble emosjonelt nummen/skadet av hun forrige.

PS: Ikke glem at jeg elsker deg.

Vi kysset og klinte, men ikke noe hankypanky før etter 3 mnd :p

Tydeligvis var jeg vidunderlig for året etter var vi gift, hahahaha!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok? :)

Hva legger du i det egentlig? Datet dere i tre måneder og kysset og rotet rundt før det skjedde noe?

Hadde jeg møtt en jente jeg virkelig likte hadde jeg ikke hatt noen problemer med å vente.

Jeg var stupforelsket i en jente jeg kun har møtt en gang i det virkelig liv for ikke så lenge tilbake. Vi kysset ikke en gang.

Problemet er heller det at det er så sjeldent at jeg opplever noe sånt og jeg tror jeg ble emosjonelt nummen/skadet av hun forrige.

PS: Ikke glem at jeg elsker deg.

Har fått en følelse at det er "inn" blant menn å fortelle at de har enn eller annen skade i følelsene sine pga ett eller annet, og derfor har det vanskeligheter med å knytte seg.. Hva er greia med det? Er det som en myk varsel om at "Jeg skal bare ha deg litt for å pule, for så å finne ei bedre/mer spennende. Ikke noe fremtidig ekstraskap å forvente fra meg"?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må bare si at jeg ikke skjønner hva som er galt med å planlegge det

Problemet er at et kyss er en intim ting to personer gjør sammen. Viss bare den ene parten vil kysse blir det ingen kyssing. Det er derfor litt rart å planlegge å gjøre noe du ikke vet om den andre har lyst til. Det krever jo heller ikke så mye mer planlegging enn litt munnhygiene i forveien, så ser ikke helt hvorfor man skulle planlegge det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fått en følelse at det er "inn" blant menn å fortelle at de har enn eller annen skade i følelsene sine pga ett eller annet, og derfor har det vanskeligheter med å knytte seg.. Hva er greia med det? Er det som en myk varsel om at "Jeg skal bare ha deg litt for å pule, for så å finne ei bedre/mer spennende. Ikke noe fremtidig ekstraskap å forvente fra meg"?

Hva du føler og hva som er "inn" vet ikke jeg noe om.

Nå er jeg helt anonym her inne og dette er ikke noe jeg forteller til jenter eller kameratene mine en gang, men nøyaktig hvordan jeg opplever det.

Det er ikke første gang jeg har vært forelsket, men jeg har aldri opplevd det så sterkt som med hun siste. Jeg så til og med for meg fremtidig ekteskap for å bruke dine ord. Jeg synes hun var vidunderlig på alle måter. Men det var ikke gjensidig. I tillegg oppdaget jeg at hun var uærlig med meg, noe hun fortalte selv. Og det gjorde faktisk vondt.

I ettertid har jeg hatt problemer med å føle noe spesielt for en spesifikk jente og i begynnelsen hadde jeg ikke en gang lyst til å møte andre. Misforstå meg ikke, jeg elsker fortsatt jenter og jeg synes dere (?) er helt vidunderlige, jeg sliter bare med å utvikle de dype følelsene.

One night stands passer meg egentlig ganske fint, for da føler jeg at jentene ikke har grunn til å forvente noe som helst fra meg og jeg slipper å såre noen.

Men jeg går kun på dates med jenter jeg føler er kjærestepotensiale.

Var det svar på spørsmålet ditt? :)

Nå går jeg en tur ut i natten.

EDIT:

Noe som er litt interessant er at hun faktisk kontaktet meg for ikke så lenge siden og plutselig virket interessert og var den som prøvde å imponere meg, men jeg følte rett og slett ikke noe. Både likte og ikke likte det. Men skal kanskje møte henne igjen i løpet av våren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva du føler og hva som er "inn" vet ikke jeg noe om.

Nå er jeg helt anonym her inne og dette er ikke noe jeg forteller til jenter eller kameratene mine en gang, men nøyaktig hvordan jeg opplever det.

Det er ikke første gang jeg har vært forelsket, men jeg har aldri opplevd det så sterkt som med hun siste. Jeg så til og med for meg fremtidig ekteskap for å bruke dine ord. Jeg synes hun var vidunderlig på alle måter. Men det var ikke gjensidig. I tillegg oppdaget jeg at hun var uærlig med meg, noe hun fortalte selv. Og det gjorde faktisk vondt.

I ettertid har jeg hatt problemer med å føle noe spesielt for en spesifikk jente og i begynnelsen hadde jeg ikke en gang lyst til å møte andre. Misforstå meg ikke, jeg elsker fortsatt jenter og jeg synes dere (?) er helt vidunderlige, jeg sliter bare med å utvikle de dype følelsene.

One night stands passer meg egentlig ganske fint, for da føler jeg at jentene ikke har grunn til å forvente noe som helst fra meg og jeg slipper å såre noen.

Men jeg går kun på dates med jenter jeg føler er kjærestepotensiale.

Var det svar på spørsmålet ditt? :)

Nå går jeg en tur ut i natten.

Det var ikke ment noe mot deg personlig, bare noe jeg har fått inntrykk generelt fra andre der ute:) Hva du har opplevd og følt er ditt og det skal du få holde privat om du ønsker. Var vel egentlig ett spørsmål med svar som ikke passer her, da det krever at man blar litt ut om privatlivet sitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet er at et kyss er en intim ting to personer gjør sammen. Viss bare den ene parten vil kysse blir det ingen kyssing. Det er derfor litt rart å planlegge å gjøre noe du ikke vet om den andre har lyst til. Det krever jo heller ikke så mye mer planlegging enn litt munnhygiene i forveien, så ser ikke helt hvorfor man skulle planlegge det.

Du sa også tidligere i tråden at du aldri hadde vært på en date?

Et kyss er noe to personer gjør sammen, det er rett. Det er derfor jeg trakk meg unna når jeg merket at hun forrige jeg møtte ikke kom mot meg og var klar for å gjengjelde det. Jeg påtvinger meg aldri hvor det ikke er ønsket.

Men en av de to personene må ta initiativ og det er sjeldent kvinnen som gjør det, derfor er det gjerne mannen som må lede.

Når jeg går på en date så er det med en jente jeg er veldig tiltrukket av og sjarmert av. Det er ikke for å få en ny bestevenn, men potensielt en ny kjæreste eller seksuell partner. Derfor ser jeg ikke noe galt i å ha et kyss på agendaen ettersom jeg prøver å etablere et romantisk forhold mellom oss to.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du sa også tidligere å tråden at du aldri hadde vært på en date?

Et kyss er noe to personer gjør sammen, det er rett. Det er derfor jeg trakk meg unna når jeg merket at hun forrige jeg møtte ikke kom mot meg og var klar for å gjengjelde det. Jeg påtvinger meg aldri hvor det ikke er ønsket.

Men en av de to personene må ta initiativ og det er sjeldent kvinnen som gjør det, derfor er det gjerne mannen som må lede.

Når jeg går på en date så er det med en jente jeg er veldig tiltrukket av og sjarmert av. Det er ikke for å få en ny bestevenn, men potensielt en ny kjæreste eller seksuell partner. Derfor ser jeg ikke noe galt i å ha et kyss på agendaen ettersom jeg prøver å etablere et romantisk forhold mellom oss to.

Har hatt dame nesten sammenhengende siden jeg var 15 (8 år), så dates har vært lite aktuelt.

Man kan selvsagt gå inn med et ønske om å kysse vedkommende, men man må jo se an situasjonen og ikke prøve å kysse henne koste hva det koste vil.

Mulig jeg tolker utsagnet ditt mer ekstremt enn hva du faktisk mener, slik at vi snakker litt om hverandre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er ikke noe personangrep, bare et tips fra meg :) Ta det som en positiv ting!

En ting som er veldig negativt er ønsket om å vise seg frem, og gjerne gjøre seg bedre enn andre. Dette er det mange som gjør gjerne på nettet, fordi da er man bak en skjerm og ingen kan gjøre noe spesielt med det du sier. Mange prøver å hjelpe hverandre, mens andre bare er ute etter å styrke sin egen selvtillit. Dette kommer gjerne igjen når man f.eks. ser andre som sliter f.eks. på damefronten, treningsfronten etc. Man ser kanskje noen som kjører en litt dårlig teknikk, og man føler man bør hjelpe personen. Noe som forsåvidt er en positiv ting, man vil jo bare hjelpe.

Eller? Man må skille mellom det å faktisk ville hjelpe andre for at den personen skal få det bedre, og det å ville "hjelpe andre" for å styrke sitt eget ego ("Se på meg, jeg kan teknikken bedre enn deg og ved at jeg viser deg hvordan teknikken EGENTLIG skal gjøres ser du at jeg er ekspert på området. Men jeg sier bare at jeg vil hjelpe deg, fordi det høres mye bedre ut").

Igjen, dette er ikke noe personangrep på noen her! Jeg har bare lagt merke til flere steder (ikke bare på dette forumet, men på nettet generelt) om andre som lager tråder om "Jeg løfter 200kg i markløft etter å ha trent 1 mnd, er jeg normal?" etc. Mange gjør det bare for å se sitt snitt i å vise seg frem.

Mitt tips til noen her (vil ikke navngi noen, det er ikke én person jeg sikter til): Ordlegg deg litt annerledes slik at det ikke oppfattes som "Høhø, se på meg, jeg er bedre enn deg og jeg kan alt og du kan ingenting og alt jeg sier er rett". Det er ikke sikkert hensikten er å ville vise seg frem slik jeg prøver å illustrere, men noen ganger kan dette bli tolket slik :)

Edit: Føler du deg ikke truffet, ignorer dette innlegget. Enkelt og greit!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er ikke noe personangrep, bare et tips fra meg :) Ta det som en positiv ting!

En ting som er veldig negativt er ønsket om å vise seg frem, og gjerne gjøre seg bedre enn andre. Dette er det mange som gjør gjerne på nettet, fordi da er man bak en skjerm og ingen kan gjøre noe spesielt med det du sier. Mange prøver å hjelpe hverandre, mens andre bare er ute etter å styrke sin egen selvtillit. Dette kommer gjerne igjen når man f.eks. ser andre som sliter f.eks. på damefronten, treningsfronten etc. Man ser kanskje noen som kjører en litt dårlig teknikk, og man føler man bør hjelpe personen. Noe som forsåvidt er en positiv ting, man vil jo bare hjelpe.

Eller? Man må skille mellom det å faktisk ville hjelpe andre for at den personen skal få det bedre, og det å ville "hjelpe andre" for å styrke sitt eget ego ("Se på meg, jeg kan teknikken bedre enn deg og ved at jeg viser deg hvordan teknikken EGENTLIG skal gjøres ser du at jeg er ekspert på området. Men jeg sier bare at jeg vil hjelpe deg, fordi det høres mye bedre ut").

Igjen, dette er ikke noe personangrep på noen her! Jeg har bare lagt merke til flere steder (ikke bare på dette forumet, men på nettet generelt) om andre som lager tråder om "Jeg løfter 200kg i markløft etter å ha trent 1 mnd, er jeg normal?" etc. Mange gjør det bare for å se sitt snitt i å vise seg frem.

Mitt tips til noen her (vil ikke navngi noen, det er ikke én person jeg sikter til): Ordlegg deg litt annerledes slik at det ikke oppfattes som "Høhø, se på meg, jeg er bedre enn deg og jeg kan alt og du kan ingenting og alt jeg sier er rett". Det er ikke sikkert hensikten er å ville vise seg frem slik jeg prøver å illustrere, men noen ganger kan dette bli tolket slik :)

Feil tråd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortell mer.

Avviste du han kun fordi han prøvde å kysse deg? Jeg strever med å skjønne logikken, dessverre.

Og han fortsatte å kjøre på? :)

Avviste kysssforsøket hans. Det føltes ikke naturlig, selv om kjemien var god, og ville ikke ta det steget bare fordi han ønsket det. Likte han jo likevel, så begge ønsket å holde kontakten og det kastet jo av seg :D Bør kanskje legges til at vi var bekjente i et par år før vi begynte å date, så hadde jo et litt annerledes utgangspunkt enn de fleste kanskje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ok. Skjønte bare ikke hva det du skrev hadde med kyssing å gjøre.

Det har med hvordan folk ordlegger seg, og hva den egentlig hensikten med å skrive her er. Kan hende det bare er jeg som synes dette, men råd er ikke noe alle MÅ følge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du med "planlegger" mener "ser an kjemien og situasjonen og går for kysset hvis det passer" så er det helt kurant. Hvis du mener det som i "manipulérer bossen så den viser sitt svake punkt slik at jeg kan sette inn nådestøtet" så er det helt feil tilnærming.

Du sier du er interessert i å finne ut om det er en kjemi der, og om det kan bli noe mer enn vennskap - vel, hvis du ikke føler vibbene om at hun er mottakelig for et kyss så har du vel allerede da fått svar på spørsmålet? Da er det vel ingen grunn til å gjøre situasjonen klein ved å gå for kysset allikevel?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du sier du er interessert i å finne ut om det er en kjemi der, og om det kan bli noe mer enn vennskap - vel, hvis du ikke føler vibbene om at hun er mottakelig for et kyss så har du vel allerede da fått svar på spørsmålet? Da er det vel ingen grunn til å gjøre situasjonen klein ved å gå for kysset allikevel?

Absolutt ikke. Det skal sies at de gangene jeg har blitt "avvist", så har jeg selv følt kjemien har vært der basert på selve daten og kroppsspråket.

Har opplevd dater hvor det føles feil og da har jeg ikke gjort noe. Vel, en gang var det en sjenert jente, men da spurte jeg om hun hadde lyst å kysse meg før jeg gjorde noe. Fikk nei og da skjedde det ikke mer.

Uansett. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er ikke noe personangrep, bare et tips fra meg :) Ta det som en positiv ting!

En ting som er veldig negativt er ønsket om å vise seg frem, og gjerne gjøre seg bedre enn andre. Dette er det mange som gjør gjerne på nettet, fordi da er man bak en skjerm og ingen kan gjøre noe spesielt med det du sier. Mange prøver å hjelpe hverandre, mens andre bare er ute etter å styrke sin egen selvtillit. Dette kommer gjerne igjen når man f.eks. ser andre som sliter f.eks. på damefronten, treningsfronten etc. Man ser kanskje noen som kjører en litt dårlig teknikk, og man føler man bør hjelpe personen. Noe som forsåvidt er en positiv ting, man vil jo bare hjelpe.

Eller? Man må skille mellom det å faktisk ville hjelpe andre for at den personen skal få det bedre, og det å ville "hjelpe andre" for å styrke sitt eget ego ("Se på meg, jeg kan teknikken bedre enn deg og ved at jeg viser deg hvordan teknikken EGENTLIG skal gjøres ser du at jeg er ekspert på området. Men jeg sier bare at jeg vil hjelpe deg, fordi det høres mye bedre ut").

Igjen, dette er ikke noe personangrep på noen her! Jeg har bare lagt merke til flere steder (ikke bare på dette forumet, men på nettet generelt) om andre som lager tråder om "Jeg løfter 200kg i markløft etter å ha trent 1 mnd, er jeg normal?" etc. Mange gjør det bare for å se sitt snitt i å vise seg frem.

Mitt tips til noen her (vil ikke navngi noen, det er ikke én person jeg sikter til): Ordlegg deg litt annerledes slik at det ikke oppfattes som "Høhø, se på meg, jeg er bedre enn deg og jeg kan alt og du kan ingenting og alt jeg sier er rett". Det er ikke sikkert hensikten er å ville vise seg frem slik jeg prøver å illustrere, men noen ganger kan dette bli tolket slik :)

Edit: Føler du deg ikke truffet, ignorer dette innlegget. Enkelt og greit!

Kan jo like gjerne si at innlegget dit her er et forsøk på å styrke ditt eget ego og din egen selvfølelse.

Vet ikke helt hva du egentlig ønsker å kommer frem til. Om det er meg du sikter til, så er i hvert fall jeg den første til å innrømme mine feil og mangler og er på ingen måte perfekt hverken når det gjelder markløft eller damer. Var jo nettopp av den grunn at jeg opprettet denne tråden fordi jeg ønsker å høre andres erfaring og lurer på om jeg gjør noe feil.

Når det gjelder han som tok 200 kg i markløft så ble vel han slaktet først, men det viste jo seg at han tok 200 kg ganske lett allikevel. ;)

Dessuten synes jeg faktisk det skal være lov for folk å stikke seg frem. Jeg liker folk som gjør det bra og greier 200 kg etter en måned med trening. Det er inspirerende og motiverende. Har større problem med de som sitter på sidelinjen og skal trykke andre ned.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...