Gå til innhold

Er det for tidlig å kysse på første date?


SamGold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

klart, man må jo se ann hvordan daten går. Man merker jo fort om det er mye kjemi der, eller om det trengs flere dates. jeg er også enig i at sex on first date sjelden er noen god ide, da du ikke kjenner personen nok til å vite hvordan personen er osv.. Men har god erfaring med at å overaska jenta med et skikkelig og bra kyss (kan fint være helt på slutten av daten) VIRKELIG spiker interessen til neste gang (har forøvrig opplevd HELT det motsatte å )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er så mange sinte og alvorlige folk her inne. Dårlig stemning.

Har ikke sagt noe om å lage en universell regel, har bare spurt hva andres erfaringer og meninger er rundt temaet.

Om det er vanskelig å svare på det som blir spurt om, så er du velkommen til å ignorere tråden.

Selv om jeg brukte "pokker" i innlegget mitt, så er humøret ganske så ok, altså.

Du sier du har blandet erfaring, og det er jo selvsagt fordi jenter ikke er en enkel "one size fits all"-gruppe. Noen synes kyss er helt fint på første date, andre ikke. Noen kysser deg enten de har tenkt til å treffe deg igjen eller ikke, andre kysser deg tilbake hvis de synes du er verdt tiden deres. Hvis du synes det er vanskelig å lese kroppsspråket til jenta du har dratt med på date, så får du vel heller sitte på gjerdet litt lengre før du drar frem vademecumen.

Nå er ikke jeg på "kjøttmarkedet" lengre, men da jeg var det, gav jeg tydelig tegn på om kyss på første date var ønskelig. Ellers er jo første kysset ofte en grei lakmustest om det er noe fysisk kjemi der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Avviste en jeg datet da han prøvde å kysse på første date, da det føltes altfor tidlig. Han tok imidlertid ikke avvisningen altfor tungt, for vi ble sammen noen måneder senere, og holdt sammen i tre år :) Generelt synes jeg det er i tidligste laget å kysse på første date, men det er jo forskjellig fra person til person hva som føles riktig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begynner å få vibes fra kvinneguiden her..

Noen menn er veldig kvinnelige.

Not sure if a good thing...

;)

Selv er jeg jo gift og godt forsørget, men tråden trigget til å tenke igjennom.

Konklusjonen var at jeg aldri har tenkt igjennom problemstillingen, selv om jeg har opplevd første-dates både med og uten kyss. Det - kyss på første date eller ei - har aldri vært det som har tippet daten i den ene eller andre retning hva gjelder hvordan det har gått i etterkant.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen menn er veldig kvinnelige.

Not sure if a good thing...

;)

Selv er jeg jo gift og godt forsørget, men tråden trigget til å tenke igjennom.

Konklusjonen var at jeg aldri har tenkt igjennom problemstillingen, selv om jeg har opplevd første-dates både med og uten kyss. Det - kyss på første date eller ei - har aldri vært det som har tippet daten i den ene eller andre retning hva gjelder hvordan det har gått i etterkant.

Alltid positivt at noen tør, mer eller mindre, å dra frem sin litt feminine side :D Bare disse trådene som er blitt laget i off-topic her som begynner å minne meg om kvinneguiden :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Interessant perspektiv. Takk.

For å ha det på det rene, så liker jeg å date en jente om gangen, noe som er litt av grunnen til at jeg kanskje er litt 'utålmodig'.

For meg gir det ikke mening at det skulle gi signal om at det neppe vil utvikle seg videre. Etter min logikk er det jo nettopp det motsatte. Dessuten føler jeg at det er enkelt å havne i en vennskapelig sone hvor vi er 2 meter fra hverandre om jeg ikke etablerer en seksuell kjemi alt fra første date.

Men jo, jeg er jo ute etter å høre hva jenter tenker om dette, så tar det absolutt til etterretning. :)

Gutt eller jente?

Jeg har ikke hastverk med sex og har ikke noen problemer med å vente til hun er komfortabel. Men å kysse er jo så søtt og uskyldig. Synes det er på sin plass ganske tidlig. :)

Og det er helt i orden, selv om jeg elsker nordlandsjenter. ;)

Jeg er jente. Vil bare påpeke at ordet minst ble brukt på 2: forskjellige måter Her.

Altså: kyss på første eller andre date. Hvis ikke finnes ikke kjemi. Sex er mer variabelt men bør ikke være før det har gått minst tre dates.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Å planlegge sånt er ikke ettertraktet iallefall:p

18.00 - Bestille mat

18.45 - bestille dessert evt. mer vin

19.00 - Prøve å snike en hånd over hånden til vedkommede

19.15 - ta på seg jakka og gå ut

19.30 - Kysse

19.45 - Hjem til en av dem

20.00 - Introdusering av hjem og litt tungeoppvarming (viktig for å ikke få strekk i tunga vet du)

20.15 - Av med klærne og opp i senga

20.30 - Litt vorspiel for jentas skyld

20.45 - 21.00 - Jokke litt på dama

21.15 - Dusj, Kveldsmat, og Awkward small talk

22.00 - Sove, evt se på en film i klein stillhet

00.00 - Sove

Bra nok planlagt eller mer detaljert med når diverse sjekkereplikker skal sies? :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må bare si at jeg ikke skjønner hva som er galt med å planlegge det. Når jeg tenker meg om så har jeg faktisk sagt til jenter når jeg møter de at jeg har tenkt å kysse de i dag (vet at jeg blir slaktet her inne nå) og det har som regel gått fint.

Grunnen til at jeg laget denne tråden er fordi min reptile hjerne ser på det å kysse en jente i løpet av eller på slutten av daten som en helt naturlig ting. Vi snakker ikke nødvendigvis om en heftig make-out session med tafsing. Vi snakker om et kyss. What's the big deal?

Men når en kamerat forteller meg at dette absolutt ikke er normalt og at jeg i senere tid har opplevd at to jenter har vært avvisende, så må jeg jo spørre og høre hva som faktisk er normalt. Hun første som var avvisende vet jeg rimelig sikkert at ikke var interessert uansett. Hun siste nå er jeg imidlertid mer usikker på, ettersom jeg synes kjemien var god og at hun har vært veldig positiv til meg tidligere.

Om jeg har skremt henne vekk fordi jeg har lyst til å kysse henne, så kan det bare være.

Er ikke enkelt å trå rett som mann.

Enten er vi for aggressive og frempå eller så er vi for tilbakeholdne, tafatte og viser ikke initativ.

Jeg vet i hvert fall hva jeg liker og det er å kysse søte jenter. Jeg liker også å knulle de med ereksjonen min, men det kan vente litt lenger enn første date.

Kommer nok til å fortsette med å kysse jenter på første date.

:)

:)

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kysset mannen på første date. Den varte riktignok i 9 timer :p

Ellers så må det bare klaffe og føles naturlig. Selv om jeg ikke kysser en fyr på første date så betyr det ikke at jeg ikke er interessert.

Men du hadde nok mistet interessen for meg da jeg ikke har meg med en fyr før jeg er sikker på at det er mer enn en flørt. Mannen måtte vente i 3 mnd :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kysset mannen på første date. Den varte riktignok i 9 timer :p

Ellers så må det bare klaffe og føles naturlig. Selv om jeg ikke kysser en fyr på første date så betyr det ikke at jeg ikke er interessert.

Men du hadde nok mistet interessen for meg da jeg ikke har meg med en fyr før jeg er sikker på at det er mer enn en flørt. Mannen måtte vente i 3 mnd :p

Ok? :)

Hva legger du i det egentlig? Datet dere i tre måneder og kysset og rotet rundt før det skjedde noe?

Hadde jeg møtt en jente jeg virkelig likte hadde jeg ikke hatt noen problemer med å vente.

Jeg var stupforelsket i en jente jeg kun har møtt en gang i det virkelig liv for ikke så lenge tilbake. Vi kysset ikke en gang.

Problemet er heller det at det er så sjeldent at jeg opplever noe sånt og jeg tror jeg ble emosjonelt nummen/skadet av hun forrige.

PS: Ikke glem at jeg elsker deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...