Gå til innhold

Uhøflige damer på nett (nettdating)...?


Gjest MrWednesday

Anbefalte innlegg

Dating er som Barney Stinson sier, a numbers game. Du må bare go for it, og brenner du deg så brenner du deg. Jeg for eksempel kan rett og slett ikke forvente at jeg skal treffe hele tiden, for jeg er ikke alles smak, og det er jeg klar over. Resten er allerede nevnt i tråden, og det er mye god info her, bl.a fra SamGold, malenesofie og Afterall.

Og menn generelt innen dating, må seriøst skjerpe seg. Det handler ikke om å stresse, ta det med ro.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er helt ny på Tinder, men har nok allerede vært en av disse "slemmingene som bare slutter å svare". Gjør det ikke for å være slem.

Hovedgrunnen er som oftest at samtalen ikke får en god flyt/kjemi etter en viss tid. En annen grunn kan være at fyren ser veldig annerledes ut hvis jeg søker han opp på Facebook. Evnt. at han spør om møte altfor tidlig, før jeg vet noe som helst om han.

Da tenker jeg at det er best for begge parter at samtalen bare avsluttes (prøver å hinte ved å ikke stille motspørsmål, bare svare hyggelig, men ikke alle tar hintet), fremfor å si "sorry, likte ikke utseendet ditt" eller "du var kjedelig".

Når man starter en samtale basert på noen få, utvalgte bilder er det fryktelig mye som "kan gå gale" etterhvert som man får vite mer om personen. Det er ikke så gøy å si direkte til personen hva denne grunnen er. Både fordi man sårer vedkommende, og fordi det virker passe innbilsk å automatisk anta at han vil møte deg liksom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er helt ny på Tinder, men har nok allerede vært en av disse "slemmingene som bare slutter å svare". Gjør det ikke for å være slem.

Hovedgrunnen er som oftest at samtalen ikke får en god flyt/kjemi etter en viss tid. En annen grunn kan være at fyren ser veldig annerledes ut hvis jeg søker han opp på Facebook. Evnt. at han spør om møte altfor tidlig, før jeg vet noe som helst om han.

Da tenker jeg at det er best for begge parter at samtalen bare avsluttes (prøver å hinte ved å ikke stille motspørsmål, bare svare hyggelig, men ikke alle tar hintet), fremfor å si "sorry, likte ikke utseendet ditt" eller "du var kjedelig".

Når man starter en samtale basert på noen få, utvalgte bilder er det fryktelig mye som "kan gå gale" etterhvert som man får vite mer om personen. Det er ikke så gøy å si direkte til personen hva denne grunnen er. Både fordi man sårer vedkommende, og fordi det virker passe innbilsk å automatisk anta at han vil møte deg liksom.

This.

+1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MrWednesday
Jeg er helt ny på Tinder, men har nok allerede vært en av disse "slemmingene som bare slutter å svare". Gjør det ikke for å være slem.

Hovedgrunnen er som oftest at samtalen ikke får en god flyt/kjemi etter en viss tid. En annen grunn kan være at fyren ser veldig annerledes ut hvis jeg søker han opp på Facebook. Evnt. at han spør om møte altfor tidlig, før jeg vet noe som helst om han.

Da tenker jeg at det er best for begge parter at samtalen bare avsluttes (prøver å hinte ved å ikke stille motspørsmål, bare svare hyggelig, men ikke alle tar hintet), fremfor å si "sorry, likte ikke utseendet ditt" eller "du var kjedelig".

Når man starter en samtale basert på noen få, utvalgte bilder er det fryktelig mye som "kan gå gale" etterhvert som man får vite mer om personen. Det er ikke så gøy å si direkte til personen hva denne grunnen er. Både fordi man sårer vedkommende, og fordi det virker passe innbilsk å automatisk anta at han vil møte deg liksom.

Akkurat de grunnene kan jeg forsåvidt forstå, men om du leser mine innlegg i tråden her ser du jeg opplever å bli "kuttet av" lenge før jeg i det hele tatt har fått sjansen til å få i gang en samtale. Det er jo begrenset hvor mye man gidder å si i de første to -tre meldingene...

Jeg mener fortsatt det er litt "ufint"...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat de grunnene kan jeg forsåvidt forstå, men om du leser mine innlegg i tråden her ser du jeg opplever å bli "kuttet av" lenge før jeg i det hele tatt har fått sjansen til å få i gang en samtale. Det er jo begrenset hvor mye man gidder å si i de første to -tre meldingene...

Jeg mener fortsatt det er litt "ufint"...

Hva slags type spørsmål åpner du med? Og hva har du satt søkeavstanden på? Spør fordi jeg har sett mange fra Narvik, og lurer på om du er en av de :p

Jeg kjenner at "Hva skjer?" begynner å bli ganske kjedelig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MrWednesday
Eventuellt synes de det er gøy å velge og vrake, men er ikke spesielt særriøs ang hele appen og stopper der..

Om vi snakker kun om Tinder ja, men om man også tar med andre nettdatingarenaer blir jo det hele litt merkelig. Man skulle tro at folk som er på steder de faktisk må betale for å få lov til å kommunisere med med andre er noenlunde seriøse? At det der også handler litt om "tilbud og etterspørsel" kan nok være, men jeg sliter med å se at det er hele forklaringen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MrWednesday
Hva slags type spørsmål åpner du med? Og hva har du satt søkeavstanden på? Spør fordi jeg har sett mange fra Narvik, og lurer på om du er en av de :p

Jeg kjenner at "Hva skjer?" begynner å bli ganske kjedelig...

Åpner som regel med et spørsmål relatert til noe i profilen hennes. Og det står faktisk i min profil at jeg er fra Narvik så når det først er en match bør jo ikke avstanden ha noe betydning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åpner som regel med et spørsmål relatert til noe i profilen hennes. Og det står faktisk i min profil at jeg er fra Narvik så når det først er en match bør jo ikke avstanden ha noe betydning.

Skjønner :) Det høres bra ut (y)

Altså, jeg lurte på om jeg har sett deg - kommenterte ikke på betydning av avstand.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om vi snakker kun om Tinder ja, men om man også tar med andre nettdatingarenaer blir jo det hele litt merkelig. Man skulle tro at folk som er på steder de faktisk må betale for å få lov til å kommunisere med med andre er noenlunde seriøse? At det der også handler litt om "tilbud og etterspørsel" kan nok være, men jeg sliter med å se at det er hele forklaringen...

Fortsatt - det er veldig overfladisk sjekking, så om jenta ikke liker bildet ditt kan være nok til å ikke gidde svare. Folk er ikke så personlige når det kommer til sånne sider, man har ingen relasjon til personen man ikke gidder svare og tenker nok ikke det gjør noe (og at personen kommer til å finne andre som svarer så at akkurat den selv ikke gjør det ikke har noen ting å si)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MrWednesday
Fortsatt - det er veldig overfladisk sjekking, så om jenta ikke liker bildet ditt kan være nok til å ikke gidde svare. Folk er ikke så personlige når det kommer til sånne sider, man har ingen relasjon til personen man ikke gidder svare og tenker nok ikke det gjør noe (og at personen kommer til å finne andre som svarer så at akkurat den selv ikke gjør det ikke har noen ting å si)

Tenkte nå på dem som slutter å svare midt i en samtale og ikke dem som ikke svarer i det hele tatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I dag var det en som åpnet med "Hei! Du ser smart ut, vet du hva en isbjørn veier? ;)". Det funka - jeg svarte han.

haha i would too!!

Noen av de jeg har svart kun på grunn av startreplikken;

''Hallo, Hans wilhelm Steinfeldt har eksra nyhetssending nå, for å melde om hvor søt du er! Temperaturen har sjeldent vært høyere i Moskva''

''om jeg skal se en ting når jeg er i Bodø, hva er det?''

''hvis du var en pokemon ville jeg valgt deg''

''Du har rett,vi bør absolutt kline''

Noen var rett å slett så slimete at jeg måtte le. Og dermed er samtalen igang:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat de grunnene kan jeg forsåvidt forstå, men om du leser mine innlegg i tråden her ser du jeg opplever å bli "kuttet av" lenge før jeg i det hele tatt har fått sjansen til å få i gang en samtale. Det er jo begrenset hvor mye man gidder å si i de første to -tre meldingene...

Jeg mener fortsatt det er litt "ufint"...

Jeg har gjennom venninner og bekjente fått se mange eksempler på menn som takler avvisning på en rimelig skummel måte - så jeg skjønner godt at det er langt enklere å bare ikke svare.

Tror noe av det viktigste i all sjekking på nett er å tenke at en som regel alltid er en av mange, og ikke bør investere seg for mye i det - hvertfall ikke før en har møtt personen.

Svarer hun ikke? Akseptér det og beveg deg videre. Finn noen andre og bruk energien din på.

I dag var det en som åpnet med "Hei! Du ser smart ut, vet du hva en isbjørn veier? ;)". Det funka - jeg svarte han.

Whaaaat, dukket ikke den opp i Den Store Sjekketråden for et par uker siden, fra Raptorial eller noe?

Diskuterte sjekkereplikker med en ire i London forøvrig, og spurte hvor bra han syntes den var.

Han mente sin egen var langt bedre:

"Do you know the difference between a Ferrari and a boner? - I don't have a Ferrari."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Whaaaat, dukket ikke den opp i Den Store Sjekketråden for et par uker siden, fra Raptorial eller noe?

Diskuterte sjekkereplikker med en ire i London forøvrig, og spurte hvor bra han syntes den var.

Han mente sin egen var langt bedre:

"Do you know the difference between a Ferrari and a boner? - I don't have a Ferrari."

Han er nok mer oppfinnsom enn det:P

Selv om sånne pickuplines er skikkelig ekle å få, er det samtidig litt morsomt og får igang samtalen:D (så lenge de sier det med humor)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SamGold Nei, farlig er det selvsagt ikke. Problemet er at alle de som har blitt "utsatt" for det til nå, og det er faktisk noen stykker (jeg har tross alt ikke bodd i en gamme på vidda hele livet) ikke har blitt sjarmert. Det koblet med mine erfaringer fra tidligere i livet har vel egentlig ført til at det fungerer motsatt av det du tegner her - det blir bare verre og verre jo oftere jeg prøver.

Ser den, br0.

Usikker på hva slags råd jeg skal gi deg egentlig. Vet ikke om du vil ha råd heller. :)

Jeg nevnte tidligere i tråden at jeg sikkert har blitt avvist av flere enn de fleste i denne tråden. Husker fortsatt at jeg kunne gå hjem fra byen med nesten tårer i øynene fordi jeg var så frustrert og aldri fikk noe til å virke og fikk avslag. Kan føles ganske håpløst.

Mye av problemet var at jeg lot tilfeldige kvinner (og menn) sine reaksjoner påvirke selvbildet mitt og selvfølelsen min, noe som i dag er en helt absurd tanke. Jeg brukte også å la det om jeg fikk napp eller ikke være avgjørende for om det var en bra kveld eller ikke. I dag går jeg ut kun for å ha det gøy og tar positive møter med det motsatte kjønn som en bonus når det skjer. Går fortsatt hjem alene med et smil om munnen.

Når en kvinne avviste meg før, tenkte jeg ofte, "Hva er galt med meg?", og følte meg som en taper.

I dag tenker jeg heller, "Hva er galt med henne??? Hun vant nettopp i lotto og er for dum til å innse det. Jaja. Søt var hun uansett."

Eller så tenker jeg som han over nevnte at det faktisk er et nummerspill og at ikke alle kvinner kommer til å like meg uansett, på akkurat samme måte som jeg har mine preferanser. Ingen grunn til å ta det personlig. Selv om jeg nesten kun får positive reaksjoner nå om dagen av kvinner jeg snakker med, så er det allikevel kun et fåtall i det store og hele det skjer noe videre med og som virkelig er interessert i meg som noe mer. Og det er helt greit.

Samtidig må man kanskje også være villig til å ta selvkritikk. Om kvinner ikke er interessert noensinne, er det noe som kan endres?

Mine ulykkelige forelsker opp gjennom årene har fått meg til å ta tak i livet mitt på mange måter. For eksempel vekttap, rydde opp i garderoben min og begynne å kle meg som et sex-objekt og ikke en mammagutt, ta tak i karrieremessige aspekt i livet mitt, etc.

Min forrige (og siste) ulykkelige forelskelse var hun som fikk meg til å gjøre nye endringer i livet mitt, inkludert å gå inn aktivt for å møte masse nye jenter, gå ut edru på byen alene 12 helger på rad, ta kontakt med kvinner i hverdagen, være mer sosial, osv, sånne ting.

Det merkelige er at nå føler jeg meg emosjonelt nummen av hele greia. Sliter med å faktisk forelske meg i jenter. Men det får bli en annen tråd. :)

Anyway, i bunn og grunn handler det om å ta en liten titt i speilet (tenker ikke bare på det fysiske her) og jobbe litt med sin egen selvtillit og tro på seg selv. Ideelt sett er du så solid at du ikke bryr deg om hva noen andre mener om deg enn deg selv. Dvs, du kan bry deg, men du verdsetter alltid din egen mening høyere enn andres. Samtidig gir du deg selv anerkjennelse, uten å søke den fra folk utenfor deg.

Lykke til, br0. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns XtrM er veldig inne på noe her, den metoden har virka veldig bra, så enkelt som å stille riktige spørsmål. Men det hjelper uten tvil å ha bra bilder, da spesielt på Tinder som baserer seg kun på det overfladiske.. Jeg hadde noen greie/heldige bilder fra stranda og ferie samt noen treningsbilder og hadde 1100 matcher iløpet av kort tid, mens en kompis som ikke hadde lagt noe innsats i å finne gode bilder fikk knappe 100..

Lol...

Stakkars kameraten din som kun fikk knappe 100 da.

Jeg hadde vel 15 match i løpet av de to ukene jeg var der og det inkluderte et par-tre prostituerte.

Sier vel litt om hvor stygg jeg må være. ;) Lol.

Sex har aldri vært så lett. Lenge leve tinder.

Noen konkrete historier og erfaringer å dele?

Om det er så lett, burde du jo hjelpe trådstarter her. :)

Har ikke planer om å bruke Tinder selv, men er litt nysgjerrig. Min oppfatning er at Tinder og nettdating er de vanskeligste arenaene for en mann å komme i kontakt med en bra dame.

Byen og hverdagen er det enkleste, av den grunn at det ikke eksisterer særlig konkurranse der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag var det en som åpnet med "Hei! Du ser smart ut, vet du hva en isbjørn veier? ;)". Det funka - jeg svarte han.

haha i would too!!

Noen av de jeg har svart kun på grunn av startreplikken;

''Hallo, Hans wilhelm Steinfeldt har eksra nyhetssending nå, for å melde om hvor søt du er! Temperaturen har sjeldent vært høyere i Moskva''

''om jeg skal se en ting når jeg er i Bodø, hva er det?''

''hvis du var en pokemon ville jeg valgt deg''

''Du har rett,vi bør absolutt kline''

Noen var rett å slett så slimete at jeg måtte le. Og dermed er samtalen igang:p

Dafuck? :)

Trodde ikke slike cheesy linjer fungerte. Hadde heller skutt meg selv enn å si noe sånt, men det er meg. :)

Min begrensede erfaring med Tinder/Sukker er at jeg må gjøre et eller annet for å fange oppmerksomheten hennes.

Gjerne innlede med et spørsmål som fanger interessen hennes, for det er jo velkjent at jenter er nysgjerrige skapninger.

Men selv om sånt virker, så er en del av problemet mitt med Tinder/Sukker at kvinner er i en særposisjon slik at uansett hvor du vrir på det, så blir det som om at jeg må selge meg selv og prøve å imponere henne med morsomme replikker og skille meg ut fra alle andre menn sånn at hun skal akseptere meg, velge meg, bli med på en date. Not interested.

På byen eller i hverdagen, så møter jeg kvinner på et likt nivå og tar kontakt som en 'kjøper' og ikke en som skal selge meg selv. Holdningen min er mer som, "Hey..du er ganske søt...hvem er du? Vi burde bli bedre kjent."

Hadde dere kvinner likt at flere menn tok kontakt fra en kjøper-posisjon enn en selger-posisjon hvor det er tydelig at de prøver å imponere dere med alle sine fantastiske prestasjoner, reiser, jobb, humor, etc, i håp om at dere til slutt skal belønne de med å la de få plassere penisen sin inne i vaginaen deres om de gjør 'alt rett'? :)

Når jeg overhører flere av kameratene mine på byen, så synes jeg det høres bare slitsomt ut, særlig for kvinnen, fordi de ikke greier å være seg selv, men alltid skal prøve så jævlig hardt og være så imponerende, istedenfor å bare slappe av, være nysgjerrig på hvem hun er og kanskje også gjøre litt narr av henne (på en god måte) . ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MrWednesday
SamGold Akkurat det er også en problemstilling jeg har tenkt litt på. "Sjekketriks" og det å skulle "selge seg selv" fører jo gjerne til at man prøver å fremstå fra sin aller beste side, eller fra en side man faktisk ikke egentlig har, og det vil jo fungere j...ig dårlig om det er et lengre forhold man er ute etter. Ingen greier å være en nypolert utgave av seg selv over lengre tid...
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...