Gå til innhold

Spiser nok, men fryser!!


Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg er 155 cm, 72 kg spiser ca 2000 kal daglig.

trener;

Pilates 2 ganger i uken, á en time hver gang.

Gode styrkeøkter hele kroppen 2 ganger ukentlig.

Sykler 2 - 3 ganger i uken en runde som tar ca 45 min i variert terreng.

sykler to ganger til/fra trening 20 min

Luftetur med bikkja, 2 turer daglig á 20-30 min

Når jeg skrev alt opp ser jeg at det er litt trening. Jeg koooser meg og har masse energi og overskudd og spiser som sagt 2000 kal daglig.

Har slitt med spiseforstyrrelser i MANGE år, men har spist riktig (2000) i over 3 mndr nå og ser på meg selv som frisk. Har ingen spiseforstyrra tanker igjen.

Men siste tiden (2 uker) har jeg begynt å fryse mer igjen, skal sise at det er i de siste to ukene jeg har begynt å sykle, så trener jo noe mer. Er det mulig jeg faktisk nå spiser for lite etter treningsmengde?

Er flink til å få i meg mye proteiner, samt normal mengde fett og karbohydrater.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg å fryser hele tiden. Har levd på kcal underskudd i 2,5 år før jeg siste 4-5 månedene har spist i balanse. Så jeg tror det er det som gjør d. At en forstyrrer kroppens indre termometer.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fryser selv mer enn før. Siden jeg spiser etter periodisk faste prinsipper er nok min forklaring dette:

"Q: Sometimes when I fast my finger tips get cold, why is that?

Fasting increases the blood flow to you body fat (the process is called adipose tissue blood flow). So when you are fasting more blood is travelling to your body fat, presumably to help move it to your muscles where it can be burned as a fuel. Do to this increased travel to your body fat, micro-vasodilation occurs in your fingertips and sometimes toes to compensate. So in some cases it’s a ‘necessary evil’ in the fat loss process."

Er også mer kald i spisevinduet, men da gjerne en stund etter forrige måltid. Vet ikke om det kan forklare ditt fryseproblem.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Annonse

Takker for svar!

Har kommet frem til å spise noe mer, og enda litt mer de dagene jeg trener. Har nok ikke vært flink nok på treningsdagene, jeg spiser alltid noe rett etter trening, men kanskje for lite totalt.

Tenker ihvertfall å prøve å ligge på 2200-2300 kal i snitt. så får jeg se!

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...