Gå til innhold

Hvilke konkurranser/løp skal du delta på i 2012 ?


Citius

Anbefalte innlegg

Nyttårsfeiringen er for lengst over, og stadig flere setter seg nye mål for året.

Og det som er ikke er nytt, er at løpebølgen skylder over oss i år igjen.

Det er 5km, 10km og halvmaraton som trekker flest deltagere, men stadig flere velger også maraton.

Sentrumsløpet og Oslo Maraton er noen av de store arrangementene i Norge, men vi ser til stadighet nye løp dukke opp over hele Norge.

De siste årene har også motbakke-løp blitt veldig populært. Og for å ikke glemme triatlon.

Hove tri ble fulltegnet på kort tid, og Norseman var det over 1300 søkere til 500 startplasser.

Har du noen planer for det kommende året? Hvis ikke, vurderer det. Du vil ikke angre ;)

Samtlige løp i Norge finner du her : http://db.kondis.no/ :)

post-1024-14440826513681_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Eg har store planer :D

  • Ett par halvmaraton( Maratonkarusellen)
  • Mange 10km. (Løpskarusellen)
  • Gullfjellet opp.
  • Løvstakken opp.
  • Ulriken Opp.
  • Fløyen opp.
  • Norhordland rundt.90km (Sykkel)
  • Bergen-Voss. 170km.(Sykkel)
  • Trollveggen Triathlon.
  • Norseman Extreme Triathlon.
  • Knarvikmila.
  • Stoltzekleiven opp.

Imponerende liste!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal delta på fjordmarathon (halvmaraton) i Aalborg i Danmark til høsten:

http://www.fjordmarathon.com/information.aspx

Ikke alle som er velsignet med muligheten til å bo i sitt vakre fedreland dessverre:(

Nei fedrelandet Norge er spekket med løp :p

Men ser ut som du har funnet ett skikkelig bra sted og debutere på halvmaraton da! Er jo 2-3000 med på fjordmaraton!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg har store planer :D

  • Ett par halvmaraton( Maratonkarusellen)
  • Mange 10km. (Løpskarusellen)
  • Gullfjellet opp.
  • Løvstakken opp.
  • Ulriken Opp.
  • Fløyen opp.
  • Norhordland rundt.90km (Sykkel)
  • Bergen-Voss. 170km.(Sykkel)
  • Trollveggen Triathlon.
  • Norseman Extreme Triathlon.
  • Knarvikmila.
  • Stoltzekleiven opp.

Fy søren for en liste! Av en eller annen merkelig grunn føler jeg at det halvmaratonet jeg egentlig var veldig stolt av at jeg skulle delta i, virker mer som en rolig gåtur hjem fra jobb,:p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fy søren for en liste! Av en eller annen merkelig grunn føler jeg at det halvmaratonet jeg egentlig var veldig stolt av at jeg skulle delta i, virker mer som en rolig gåtur hjem fra jobb,:p

Det var ikke det som var meningen! Kan fjerne listen :p

Poenget er at de fleste løpene her er på 10km, motbakkeløpene er kortere. De krever ikke mye restitusjon. Så eg kan fint bytte ut ukas hardøkt med ett motbakkeløp f.eks.

Men har kun ett stort mål selv dette året, og all trening og konkurranse bygges opp rundt dette. Var ikke for "skryte" og håper ikke det virket sånn.

Husker sjøl for tre år siden når eg skulle delta i mitt første løp. (5km) Var så nervøs før løpet at eg glemte og knyte skoene. Men når eg var ferdig var eg bitt av basillen! En gang er den første :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, for all del, ikke fjern listen! Det er jo bare vanvittig imponerende, og sikkert mange (inkludert meg) som blir veldig inspirert av deg og din åpenbare vilje av stål! :thumbsup: Utrolig at det bare er tre år siden ditt første løp. Det beviser bare at det er fullt mulig å trene seg veldig godt opp på relativt kort tid hvis man vil nok:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg har store planer :D

  • Ett par halvmaraton( Maratonkarusellen)
  • Mange 10km. (Løpskarusellen)
  • Gullfjellet opp.
  • Løvstakken opp.
  • Ulriken Opp.
  • Fløyen opp.
  • Norhordland rundt.90km (Sykkel)
  • Bergen-Voss. 170km.(Sykkel)
  • Trollveggen Triathlon.
  • Norseman Extreme Triathlon.
  • Knarvikmila.
  • Stoltzekleiven opp.

Slett ikke verst! En del kjente sykkelløp her ja! :) Syklet selv Bergen-Voss for noen år siden (for Fana Sykkel), en herlig tur! Lett å glemme å se seg rundt underveis - Hardangerfjorden er lang, men ganske enestående!

For min egen del er planene for året ikke helt spikret enda, men først på agendaen står Vasaloppet i februar. Til sommeren har jeg ikke helt bestemt meg for om det blir å sykle Trondheim-Oslo eller Norge på langs. Tid og ferieavvikling vil vise ;)

Uansett en flott liste du har der Citius, ønsker deg lykke til! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som vet om det er mulig å melde seg på berge-voss rittet uten å være medlem i noe sykkelklubb? Bare sykle for gjennomføringen sin skyld liksom?

Jepp! Det er fullt mulig, og det er det mesteparten av deltagerne gjør. Se www.bergenck.no så trykker du på fanen Bergen-Voss!

Eg er heller ikke medlem i noen sykkelklubb. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har såå lyst å være med på Kilimanjaro-halvmaraton og The big five-halvmaraton. I det sistenevnte, løper man gjennom bushen med ville dyr rundt seg. Jaktmenn i helikopter som passer på deg. Haha. Hadde det ikke vært for at løypen er på sand og kun oppoverbakker, hadde jeg lett blitt med.

Kilimanjaro utgår ettersom det går i Kenya/Tanzania. Tror ikke det er noe artig å konkurrere i langdistanse med løpere fra Kenya :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siddisløpet (8km)

3-sjøers (Halvmaraton, 21,1 km)

Mulig det blir ett sykkelritt også, men det er ikke bestemt hvilket enda.

Jeg er egentlig ikke noe konkurransemenneske, men jeg trenger noe å jobbe mot kondisjonsmessig. Ellers blir det bare kjedelig...:meh:

Er det første gang du ska være med på Norseman Citius? Respekt!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I år er planen å hvert fall løpe de jeg løp i fjor, men håper kanskje å melde meg på et par ekstra.

Disse er bankers:

- Nordmarkstraver´n (halv distanse, 15 km)

- Oslo Maraton, 10 km

- Oslos bratteste, motbakkeløp

Tenker også litt på sentrumsløpet og kanskje et halvmaraton :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...