Gå til innhold

Hygiene på treningssenter får stryk-karakter


GAS

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Minner meg om en episode for noen år siden når jeg fortsatt trente på sats. Fikk fikk meg et lite sår i hånda under markløft. Våknet opp midt på natta av at hånda verket, og kunne ikke skjønne at et så lite sår kunne gjøre så jævla vondt. Når det neste dag begynte spre seg oppover armen og jeg til slutt så slik ut, fant jeg ut at det kanskje var lurt å dra til legen:

post-186-14440974395737_thumb.jpg

post-186-14440974396186_thumb.jpg

Slapp å amputere hvertfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Minner meg om en episode for noen år siden når jeg fortsatt trente på sats. Fikk fikk meg et lite sår i hånda under markløft. Våknet opp midt på natta av at hånda verket, og kunne ikke skjønne at et så lite sår kunne gjøre så jævla vondt. Når det neste dag begynte spre seg oppover armen og jeg til slutt så slik ut, fant jeg ut at det kanskje var lurt å dra til legen:

[ATTACH=full]136944[/ATTACH]

[ATTACH=full]136945[/ATTACH]

Slapp å amputere hvertfall.

Fikk du vite hva det var? o_O

Lenke til kommentar
Del på andre sider

#hysteri

Ta samme sjekken hjemme, og ellers dørhåndtak på jobb/skole. Hadde ikke blitt overrasket om det hadde vært omtrent de samme enhetsløse verdiene de kommer frem med her.

En undersøkelse (som jeg ikke har kilden til) hadde sjekket at det er gjennomsnittlig ~10-100 ganger flere bakterier som finnes i fekalt materiale på matfjøla di, enn på dosetet. Ja, det er slike bakterier på kjøtt du kjøper i butikken, og du blir ikke syk av den grunn.

Det finnes også flere millioner av bakterier på overflaten av huden din til enhver tid, selv etter en skikkelig dusj.

Normalflora og transistorisk flora er to vidt forskjellige ting. Grunnen til at man ikke dør av kjøttet fra butikken er fordi det varmebehandles. Folk kan dø av å spise rått kjøtt, trodde ikke det var ukjent kunnskap.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jobber på treningssenter selv, og må si jeg ble overrasket over at damegarderoben var verst. Der jeg jobber, er det uten tvil guttegarderoben som ser verst ut før kveldsvask og tar lengst tid å gjøre ren. Slukene der er også mye verre enn i jentegarderoben, og mengden kroppshår, lo, papir og for ikke å snakke om gjenglemt undertøy er mye større:yuck:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobber på treningssenter selv, og må si jeg ble overrasket over at damegarderoben var verst. Der jeg jobber, er det uten tvil guttegarderoben som ser verst ut før kveldsvask og tar lengst tid å gjøre ren. Slukene der er også mye verre enn i jentegarderoben, og mengden kroppshår, lo, papir og for ikke å snakke om gjenglemt undertøy er mye større:yuck:

Kanskje det er problemet?

Noe som ser tydelig skittent ut vasker man grundigere enn noe som allerede ser reint ut?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dette tilfellet såg dei på bakteriar og greier du ikkje kan sjå med det det blotte auga. Det treng ikkje vere mykje bakteriar sjølv om det er rotete og ser skittent ut. Samtidig treng det ikkje vere rotete og sjå jævlig ut for at det er bakteriar der.

Min generelle oppfatning av "folk" er at dei er rotete og grisete og bryr seg lite om hygiene. Dette kjem ikkje til å endre seg, så kvar må heller passe på seg sjølv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Normalflora og transistorisk flora er to vidt forskjellige ting. Grunnen til at man ikke dør av kjøttet fra butikken er fordi det varmebehandles. Folk kan dø av å spise rått kjøtt, trodde ikke det var ukjent kunnskap.

Shit! Skal aldri bestille biffen min blodig igjen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Shit! Skal aldri bestille biffen min blodig igjen!

Det er forresten nesten ikke blod i kjøtt du får kjøpt i butikk eller hos slakteren. Krav om at kjøttet skal utblodes før det kan selges. Det folk ser på som "blod" i kjøttet er bare vann med hovedsaklig myoglobin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

#værstetilfelletavhysterijegnoensinneharsett

edit: Jeg håper virkelig at det var noe sarkasmeradaren min ikke tok opp, og ikke noe du virkelig trur.

Jeg håper virkelig det er noe sarkasmeradaran min ikke fanger opp og du ikke trur det er ufarlig å spise rått kjøtt?

http://www.sinnetshelse.no/helsenyttarkivet/artikler/raa_mat.htm

Eventuelt fortsett å tro det er ufarlig, så vinner du kanskje en Darwin Award (y)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du vet du kan få slag når som helst og dø?

Takk for meg :p

Du valgte bevisst å unnlate den delen der det står at kjøttet er varmebehandlet, det gir setningen litt annen mening.

Kjøper du kjøtt i butikk eller hos slakter så er det som regel varmebehandlet først, selv om det er "rått".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du vet du kan få slag når som helst og dø?

Takk for meg :p

Så poenget ditt er at vi kan alle dø når som helst så hva er poenget med å redusere risiko?

Ok du har overbevist meg ;).. heretter skal jeg kjøre bil uten belte :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du valgte bevisst å unnlate den delen der det står at kjøttet er varmebehandlet, det gir setningen litt annen mening.

Kjøper du kjøtt i butikk eller hos slakter så er det som regel varmebehandlet først, selv om det er "rått".

Takk. Den blodige biffen din, Trond, er forøvrig overflatebehandlet til >60* selv om den er rå i midten, og den vil også være gjennomvarm, selv om den ikke er gjennomstekt, og de aller, aller fleste bakteriene er dermed eliminert. Men for all del. Jeg tar i mot alle pasientene jeg kan få, det er tross alt folks uheldige valg som gir meg jobb, så om du vil spise rått sauehjerte eller griselever - go ahead. Se hvor digg det er med en skikkelig heftig gastroenteritt :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...