Gå til innhold

Svømming og pulsklokke


Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har en FT7 Polar pulsklokke som jeg brukte i går når jeg svømte 1000 meter.

Jeg svømte i ca. 45 minutter og klokken viste at jeg hadde forbrent ca. 350 kalorier.

Er dette riktig tror dere? Jeg synes det høres veldig lite ut. Jeg svømte bryst og hadde mellom 130-160 i puls. Sikkert 135 i gjennomsnittspuls. Jeg veier 116 kg, er jente og er 166 høy.

Når jeg plottet inn 40 minutters brystsvømming på en hjemmeside for å sjekke hvor mye man forbrenner viste den over 700 kalorier. Jeg vet jo at man ikke kan stole på slikt, men 350 kcal høres så lite ut :/

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fortsetter under...

Uten at jeg kan si noe eksakt om hvor mye du har forbrent, så vil jeg tro at 350kcal er mer riktig enn 700. Mulig at tilogmed 350 er litt mye.

Når det er sagt, så er svømming ypperlig trening, det er lite belastning for ledd og gir god trening til alle de store muskelgruppene i kroppen. Det at du ikke bærer din egen vekt gjør nok noe med at kcal forbruket er mye lavere enn ved f.eks. løping osv.

Men, så er det nå en gang sånn, at den beste treningen, er den som blir gjennomført. Så om du liker å svømme, fortsett med det. Prøv å ikke tenk så mye kcal., men heller de helsegevinstene du får av det :)

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Uten at jeg kan si noe eksakt om hvor mye du har forbrent, så vil jeg tro at 350kcal er mer riktig enn 700. Mulig at tilogmed 350 er litt mye.

Når det er sagt, så er svømming ypperlig trening, det er lite belastning for ledd og gir god trening til alle de store muskelgruppene i kroppen. Det at du ikke bærer din egen vekt gjør nok noe med at kcal forbruket er mye lavere enn ved f.eks. løping osv.

Men, så er det nå en gang sånn, at den beste treningen, er den som blir gjennomført. Så om du liker å svømme, fortsett med det. Prøv å ikke tenk så mye kcal., men heller de helsegevinstene du får av det :)

Jeg kan jo prøve å tenke slik. Men vil jo ha mest mulig effekt når jeg trener... Om du skjønner.

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Jeg kan jo prøve å tenke slik. Men vil jo ha mest mulig effekt når jeg trener... Om du skjønner.

Jeg skjønner hva du mener, men det er sjelden en veldig god måte å håndtere vektnedgang på. Det mest effektive er det du klarer å drive på med over tid. Det krever blant annet at du ikke blir skadet og at du holder på med en aktivitet du trives med :)

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Jeg skjønner hva du mener, men det er sjelden en veldig god måte å håndtere vektnedgang på. Det mest effektive er det du klarer å drive på med over tid. Det krever blant annet at du ikke blir skadet og at du holder på med en aktivitet du trives med :)

Ja, jeg er plaget med en fot så jeg tenkte det kunne være greit å svømme litt.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Annonse

Min Polar FT80 sier som regel at jeg har brent rundt 150 kcal etter 20 minutter, ligger da på sånn 65%-ish av makspuls i gjennomsnitt, opp mot 80% på maks. Så det er vel ikke så helt galt med 350, vil jeg tro.

Skjønner. Var vel jeg som trodde det var for lite, men ser det er normalt nå.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...