Gå til innhold

Hva ligger fettprosenten min på og hvor langt ned må jeg?


Anbefalte innlegg

25år, 171cm, 83,5kg

Bøy 160+

Benk 105+

Mark 160+

Jeg har vært ganske flink med kostholdet siden august ifjor. Gått opp i muskel masse og ned i fettmasse. Best økning har det vært på styrken.

Jeg lurer nå på om noen med peiling på seiling kunne tippet fettprosenten min og evt hvor mange kilo jeg må ned for å få den berømte sixpacken (vain). Og hvor stort kalori underskudd jeg må ha og over hvor lang tid :)

Ønsker selvfølgelig å miste minimalt med muskelmasse og styrke. Styrken vet jeg kommer fort tilbake igjen uansett, er verre med muskelmassen ;)

Per dags dato ligger jeg på 2200-2700 kalorier per dag (utenom fylla, som jeg har kuttet drastisk ned på!).

Trener tung styrke 3-4 dager i uken. Stillesittende hverdag (student)

Er det noe mer info dere trenger så bare spør :)

post-10926-14440973861965_thumb.jpg

post-10926-14440973862586_thumb.jpg

post-10926-14440973863208_thumb.jpg

post-10926-14440973863774_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du kan jo gjøre det enkelt å kjøpe en slik:

http://www.x-life.no/products/fettmaler-accumeasure-fitness-3000?gclid=CI_Or7janr0CFUHecgodMrIA1w

og se en tutorial på youtube så du er sikker på at du gjør det så korrekt som mulig.

Fra øyemål tipper jeg kanskje 15-16. Men det er så individuelt fra person til person, vanskelig å si.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for svar :)

Jeg får sikte meg inn mot 80kg først, så 77. Tror ikke jeg kommer til å gå noe lenger ned en 77, men vi får sjå.

Skal prøve å ligge på rundt 2000kcal daglig, maks 2200.

Sliter med å få i meg nok fett, men ligger bra an på proteiner 2+ pr kg kroppsvekt, resten blir karbs.

Fettklype skal bestilles!

Lurte også på en ting til. Jeg ser alle bruker ris som karbo kilde, men ingen bruker røde linser. Er det noen spesiell grunn til det? Jeg bruker røde linser og lurte på om det var noe å hente på å skifte til ris?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Alle asiater er programmert til å spise hvit ris til alle måltid. Akkurat som alle nordmenn er epic til å gå på ski.

For meg må jeg innrømme at hvit ris hovedsaklig er magefyll. :cat:

Jeg er 100% norsk, og tro meg... Ser du meg på et par ski så er det ikke bare meg selv som blir skadet på vei nedover trekket...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja da fortsetter jeg med linser, er ikke no fan av ris.

Men siden "alle" bruker ris, så trodde jeg det var no spes med det.

Tror det er mye av praktiske grunner. I usa er det mange flere som spiser bønner/linser. Så lenge du ikke får noe mageproblemer av det, så er det mye mer næringsrikt enn ris.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 6 måneder senere...

Annonse

Alle asiater er programmert til å spise hvit ris til alle måltid. Akkurat som alle nordmenn er epic til å gå på ski.

For meg må jeg innrømme at hvit ris hovedsaklig er magefyll. :cat:

Børge Fagerli sez: "Oh, and I’ve said it before, but it bears repeating – white rice is a perfectly fine carb source, whole grains or brown rice can actually inhibit nutrient uptake. Get your fiber from fruits and vegetables."

Fra http://borgefagerli.com/the-final-word-on-protein/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Børge Fagerli sez: "Oh, and I’ve said it before, but it bears repeating – white rice is a perfectly fine carb source, whole grains or brown rice can actually inhibit nutrient uptake. Get your fiber from fruits and vegetables."

Fra http://borgefagerli.com/the-final-word-on-protein/

Takk for info Tronaldo. Alltid greit å lære noe nytt. Men det var ikke det jeg lurte på :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke peiling på shred, så jeg har ikke mye å bidra med der ;) Poenget var bare at det er helt straight å spise ris som karbkilde.

f10ca8759e3f3b908c109d8771d44bcfa5c57d2e4ec8a5d4f0d4ff4d81eb9554.jpg

(Mitch Hedberg var funny som faen :D)

On-topic: Du kan se på artikler fra Lyle McDonald om fett-tap på http://www.bodyrecomposition.com/. Han har flere bøker som kan være aktuelle også. Ellers er det alltids folk her på forumet som tilbyr tjenester for kostholdsoppsett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke peiling på shred, så jeg har ikke mye å bidra med der ;) Poenget var bare at det er helt straight å spise ris som karbkilde.

f10ca8759e3f3b908c109d8771d44bcfa5c57d2e4ec8a5d4f0d4ff4d81eb9554.jpgmye

(Mitch Hedberg var funny som faen :D)

On-topic: Du kan se på artikler fra Lyle McDonald om fett-tap på http://www.bodyrecomposition.com/. Han har flere bøker som kan være aktuelle også. Ellers er det alltids folk her på forumet som tilbyr tjenester for kostholdsoppsett.

mye tar dem for oppsettet? henis dem til meg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mad rippa var litt væl.... Men kompisane skryter av arma når vi trener og noen beskylder meg for bol......

Dette var etter fylla, uten mat ;)

Altså...alkohol dehydrerer og gjør at man ser ut som man har mindre fett. Derfor er det vanlig å ta en god shot (ca 1 dl) vodka kvelden før man konkurrerer i kroppsbygging. Selv om det er vanskelig å gjette ut fra et par bilder med nøye utvalgt vinkel ville jeg gjettet på 12-17% et sted.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...