Gå til innhold

Overvektige får gratis parkering, Jørgen Foss.


Anbefalte innlegg

De som er overvektige kan noe for det selv og har et valg. Det har ikke de som er bevegelseshemmede.

Dæven så mye rart man leser!

Dæven så mye rart du skriver. Veldig mange som er syke kan noe for det selv, det betyr altså at de ikke skal få hjelp og tilrettelegging?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er overbevist om at det runkes i sirkler til elendige overvektsholdninger i treningsbransjen, og at saker som dette brukes som belegg for å mene både det ene og det andre. Men i denne tråden ser jeg massevis av folk som har skjønt poenget og kanskje 3 personer ut av de 20 som har deltatt som har antydninger til å ha slike holdninger, og i hvert fall én av dem later til å ha justert sin oppfatning i lys av det som har kommet frem. Så ja, sirkelrunken finnes garantert, men den er ikke i denne tråden her på Fitnessbloggen. Det er litt confirmation bias ute og går her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hårreisende og egentlig et tåpelig forslap i mine øyne. Gi overvektige enda en grunn tilå trives som nettopp det...og for all del..si at det er et handikap...det er ikke det!

SELVFØLGELIG er det et handikap å ha sykelig overvekt i så stor grad at det går utover gangfunksjonen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det synes jeg ikke Ole-Mats Moskvil! Jeg synes et handikap er noe man ikke ha påført seg selv som lammelse,å bli født med disfunksjoner eller å ha en reell sykdom som forårsaker handikap. Overvekt er følger av dårlig kosthold og lite bevegelse,trening. Så nei,jeg synes ikke det er noe handikap. Det er enda en måte å fjerne aktivitet for overvektige på dette. At det mens de er overvektige e problem å gå,ja den ser jeg. Men jeg synes ikke det skal være rettferdiggjort at d skal parkere hvor de som sitter i rullestol og som har ledd og muskelsykdommer eller har vært i ulykker og blitt lam,mistet bena osv parkerer. Jg synes det er kvalmt å foreslå noe slikt. Stygt faktisk.For det kan bare ikke sammenlignes med å være feit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det synes jeg ikke Ole-Mats Moskvil! Jeg synes et handikap er noe man ikke ha påført seg selv som lammelse,å bli født med disfunksjoner eller å ha en reell sykdom som forårsaker handikap. Overvekt er følger av dårlig kosthold og lite bevegelse,trening. Så nei,jeg synes ikke det er noe handikap. Det er enda en måte å fjerne aktivitet for overvektige på dette. At det mens de er overvektige e problem å gå,ja den ser jeg. Men jeg synes ikke det skal være rettferdiggjort at d skal parkere hvor de som sitter i rullestol og som har ledd og muskelsykdommer eller har vært i ulykker og blitt lam,mistet bena osv parkerer. Jg synes det er kvalmt å foreslå noe slikt. Stygt faktisk.For det kan bare ikke sammenlignes med å være feit.

...Har du lest gjennom argumentene og synspunktene som har kommet frem tidligere i denne tråden?

Gjør det. Så slipper vi å gå gjennom det enda engang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hårreisende og egentlig et tåpelig forslap i mine øyne. Gi overvektige enda en grunn tilå trives som nettopp det...og for all del..si at det er et handikap...det er ikke det!

Du har ikke tro på at mennesker med sykelig overvekt, og som etter legevurdering har et funksjonsproblem, er handikappet?

Men havfruer? Det tror vi på? :facepalm:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjelpe meg,for all del. Og ja jeg skjønner at det ikke BARE er å være feit. Men vet dere hva? vis det skal være slik at overvektige med tilleggssykdommer og plager skal få dette så må de nesten gi godis til de andre barna og for man kan ikke forskjellsbehandle.

Da skal ale andre med psykiske lidelser som medfører tilleggssykdommer og plager også få goder som dette og lignende. Jeg ser lite til det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MrWednesday

Jeg pleier å stille et spørsmål til folk jeg møter på irl som har "det-er-deres-egen-feil-så-de-fortjener-problemene-de-får"-holdninger.

Ville du sagt det samme til en som har fått kreft som følge av røyking?

De fleste blir svar skyldig om man ser de små grå jobbe på høygir og noen få svarer at selvsagt ville de det (noe jeg har vanskelig for å tro på...).

Egentlig er det svært liten forskjell på disse to. Dog vil jeg faktisk si at graden av skyld, strengt tatt, ofte er større hos røykeren enn hos den overvektige da jeg tror de aller fleste sykelig overvektige har bakenforliggende årsaker til det (da ofte "skjulte" problemer som depresjon og angst). Selvsagt finnes det nok røykere også med disse problemene, men det er vel neppe så mange av dem som røyker på grunn av det. En røyker som har fått kols og/eller kreft og dermed har bevegelsesproblemer vil kunne få tildelt parkeringskort uten at noen protesterer på det så hvorfor oppstår det et hylekor av dimensjoner når det er snakk om at overvektige med komplikasjoner som gjør dem bevegelseshemmede foreslås gitt det samme...?

Glad for å se at de fleste her inne fordømmer det nevnte hylekoret forresten! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Zigma- Jeg vet ikke hvor gammel du er men det der er en meget barnslig måte å argumentere på. Typisk kvinnfolk faktisk! Bruker liksom imot deg ting og tilfeller fra fortiden for å ha noe å sette fingern ¨på. Helt påtryne. Og nei jeg tror ikke at havfruer faktisk finnes.;) Prøv å heller finn et bedre argument slik at jeg føler jegprater med noen over 18 ivertfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okei,hvis det skal være så usakelig så gidder jeg bare ikke å kommentere. Det er en reel mening jeg har rundt ette tema og det skal være unødvendig å komme med barnslige uttalelser som ikke har noe som helst med dette å gjøre. Afterall Really?o_O.

At jeg ikke er enige med halvparten av de her inne er e ting. Man kan ikke alltid være enig og faktisk så er ikke det alltid poenget heller:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...