Gå til innhold

Overvektige får gratis parkering, Jørgen Foss.


Anbefalte innlegg

Gjest MrWednesday
Dette systemet kommer nok til og bli utnyttet like mye som nav systemet kommer til og gjøre.

Mulig jeg tar feil. For det er jo Ingen sin skyld at man blir så overvektig at man blir syk av det.

Hvordan ser du for deg at det blir utnyttet? For å få parkeringskort må man ha attest fra lege om at man trenger det uansett om man er overvektig eller ikke...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Annonse

Overvektige kan få gjøre hva de vil for min del, så lenge jeg fortsatt får lov til å prøve å skjule mindreverdighetskompleksene mine ved å hetse dem i det offentlige rom.

Ok, Pinglo havna nettopp på lista mi over folk som gir meg braingazm med deres enten: a) perfekte onelinere eller b)fantastisk bra skrevne poster

Bare to der nå: Pinglo og Keegil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, Pinglo havna nettopp på lista mi over folk som gir meg braingazm med deres enten: a) perfekte onelinere eller b)fantastisk bra skrevne poster

Bare to der nå: Pinglo og Keegil

Wow.. Takk skal du ha :p

Ontopic: Jeg vil gjerne ha gratis parkering når jeg får lappen. Mulig jeg ikke kvalifiserer lengre. Skulle latt være å forandre livsstil gitt..

Anyway: Har det ikke alltid vært mulig å få parkeringstillatelse pga av funksjonsnedsettelser? Trodde ikke at årsaken var utslagsgivende for om en fikk det eller ikke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle som røyker vet at det er en dårlig ide. Likevel er det få som tar til orde for at de ikke skal få helsehjelp når de får kols og lungekreft.

Dersom all skatt/toll på tobbaksindustrien hadde gått til behandling av røyk-relaterte skader/sykehusopphold, hadde vi hatt de beste lungeavdelingene og behandlingene i verden. Dette er en av de største toll-inntektene Norge har.

Når det er sagt, støtter jeg ikke å røyke, men vil bare påpeke "fordeler / ulemper" for staten vedrørende dette.

Avgiftssats

Stortinget justerer avgiftssatsen årlig.

Avgifter for 2014:

  • sigaretter: kr 2,39 per stk
  • sigarer og røyketobakk: kr 2,39 per gram av pakningens nettovekt
  • skråtobakk og snus: kr 0,97 per gram av pakningens nettovekt
  • sigarettpapir og sigaretthylser: kr 0,0365 per stk

I 2008 var statens inntekter fra tobakkavgiften 7 299 mill. kroner.

Please dont hate, er bare fakta :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MrWednesday

Det samme kan vel forsåvidt sies om sukker (som vel er en av tingene som gjør folk overvektige).

Det er vel også foreslått tilsvarende på fett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det samme kan vel forsåvidt sies om sukker (som vel er en av tingene som gjør folk overvektige).

Det er vel også foreslått tilsvarende på fett.

Ser for meg den dagen det innføres kCal avgift :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vel... De har vel innført sukker/chips avgift allerede, om ikke jeg husker feil?

Mulig det.

Klart, gjør man mat dyrt nok, så har ikke folk råd til å spise seg overvektige. Da blir det som i gamle dager da bare det bare var de rike som var korpulente :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MrWednesday
Vel... De har vel innført sukker/chips avgift allerede, om ikke jeg husker feil?

Det er avgift på sukker ja. Mener det er noe regler for hvilke varer som blir ilagt sukkeravgift dog og ikke bare avgift på alt med sukker i. Har lest noe om det, men husker ikke hva jeg leste. :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig dette er nevnt før men: Er det ikke litt spesielt å kreve handicap-parkering for å gå kortere, for deretter å gå rundt inne i butikken/kjøpesenteret??

Klarer man å gå rundt inne i butikken klarer man de (kanskje) 50m ekstra på parkeringsplassen også, dette er ingenting annet en sinnsyk latskap.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig dette er nevnt før men: Er det ikke litt spesielt å kreve handicap-parkering for å gå kortere, for deretter å gå rundt inne i butikken/kjøpesenteret??

Klarer man å gå rundt inne i butikken klarer man de (kanskje) 50m ekstra på parkeringsplassen også, dette er ingenting annet en sinnsyk latskap.

Jeg nekter å tro at du er seriøs nå. Å forkorte veien til døra er ikke handicap-plassenes eneste funksjon. Hvorfor tror du handicap-plasser er større enn ordinære parkeringsplasser? De som er bevegelseshemmede har ofte behov for hjelpemidler for å komme seg frem, eller har vansker med å komme seg ut av bilen og komme seg frem på trange parkeringsplasser av andre grunner, og trenger da bedre plass for komme seg inn og ut av bilen og til inngangen. Å implisere at folk som benytter seg av handicap-parkering er skyldige i sinnsyk latskap er så fenomenalt absurd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...