Gå til innhold

Spiser jeg nok?


Anbefalte innlegg

Jeg er 21 år gammel, trener 6-7 dager i uken(styrke 3, kondisjon 4)

Spiser dette sånn ca. i løpet av en dag

Frokost: 1 dl havregryn kokt med vann sammen med en banan, 1ts peanøttsmør/sukkerfritt syltetøy + svart kaffe/vann

Lunsj: 3 energirike knekkebrød med egg, skinke, ost + frukt/vann

Etter trening: 30 gram proteinpulver m/ekstra lettmelk

Middag: 1 stk kyllingfilet/fisk/eller 1/3 pk kjøttdeig med søtpotet/fullkornsris og masse grønnsaker/sukkerfri ketchup

Kveldsmat: 1 grovt rundstykke med egg, skinke, ost + et glass naturellyoghurt med mager cc/kesam blandet med fryste bær, peanøttsmør, neve nøtter og frukt/musli

Snacks: saltfrie nøtter, frukt

Vil ned i fettprosent. Er det nok?

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fortsetter under...

2000 kalorier er for lite. Og jeg tviler på at dette en gang er 2000 kcal. Spørs hvor mye nøtter du spiser som snacks. Du kan jo regne det ut på diett.no. Kok havregryn med melk, og drikk lettmelk eller helmelk. Du kan faktisk også drikke noe litt mer spennende enn vann til lunsj og frokost uten problem.

I følge kcal kalkulatoren til fitnessbloggen så skal du ha i deg 2700 kcal hver dag for å vedlikeholde kroppsvekta di. Jeg vet ikke helt hva som er den perfekte oppskriften for å minske fettprosenten, men du bør ikke ligge så mye i underskudd. Det kan jeg si med sikkerhet.

Lenke til innlegg
Del på andre sider
2000 kalorier er for lite. Og jeg tviler på at dette en gang er 2000 kcal. Spørs hvor mye nøtter du spiser som snacks. Du kan jo regne det ut på diett.no. Kok havregryn med melk, og drikk lettmelk eller helmelk. Du kan faktisk også drikke noe litt mer spennende enn vann til lunsj og frokost uten problem.

I følge kcal kalkulatoren til fitnessbloggen så skal du ha i deg 2700 kcal hver dag for å vedlikeholde kroppsvekta di. Jeg vet ikke helt hva som er den perfekte oppskriften for å minske fettprosenten, men du bør ikke ligge så mye i underskudd. Det kan jeg si med sikkerhet.

Hvor fikk du 2700 fra?

Får 2475 som vedlikehold om jeg antar at ts virkelig er aktiv i de tiden hun trener (hvilket jeg jo regner med).

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Annonse

  • 2 uker senere...

Har gjort en liten fordring av kostholdet, for å prøve å gå mer ned i fettprosent mot sommeren, nå spiser jeg:

Tirsdag:

F: Havregrøt (1dl) kokt med vann + 30 gram proteinpulver

L: 3 store hjemmelagede knekkebrød med ost, skinke og grønt + 1 eple

M: 150-200g kyllingfilet, en porsjon fullkorspasta + grønnsaker

MM: gresk yoghurt, mager cottage cheese og kesam blandet med havregryn, 1 neve nøttemiks, 1 banan

K: samme som mellommåltid bare i større porsjon (en stor skål) + 1 glass skummet melk

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...