Gå til innhold

Hvor mye penger bruker dere på kosthold i måneden?


M.K.

Anbefalte innlegg

Gjest =xXx=

Frossen Firstprice kylling fileer på Kiwi, Ultra og Meny er billig og bra. Tunfisk i lake til 3,80,- Rema, syns jeg er både billig og har god kvalitet. Mye protein for en billig penge. Går du på den lokale grønnsaksbutikken drevet av flerkulturelle, får du gode grønnsaker til en billig penge. Frossen sei er billig på alle butikker. Vips så er det ikke så dyrt, men krever litt innsats og planlegging:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Rundt 5000 fordelt på to. Vi spiser bra og vi spiser mye, men er likevel prisbevisste. Handler matvarer på 50%, og sparer mellom 2500-3000 i måneden på det. I tillegg får vi matvarer vi finner som er utgått på dato, som jeg vil anta tilsvarer 500-700 i måneden. Handler frukt og grønt der det er billigst, og tar heller ti minutter ekstra og går dit det er billigst. Ser jo hvordan noen av dere kan bruke helt vanvittige summer, men personlig ville jeg nok endret en del vaner om ikke Rimi sin halv-pris ordning lot meg vedlikeholde dem ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, jeg er nå bare en, hver uke handler jeg inn litt ekstra, slik at neste uke har jeg igjen noe jeg kan bruke til middag osv, er flink til å hovedsaklig handle på de billigste butikkene, benytte meg av tilbud etc :) Er man student så er man student!

Hva spiser du... Gress? :p

Ris/poteter/frukt/grønnsaker koster ikke allverdens og er forholdsvis drøyt på forbruk.

Men når du begynner å legge til protein/fett- kilder.. da går penga. Det skal jo helst være litt kvalitet over maten også!

Meg f.eks med ca 150g protein til dagen. Vil tro MINIMUM 3000,- opp mot 5000(inkl litt kos),-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva spiser du... Gress? :p

Ris/poteter/frukt/grønnsaker koster ikke allverdens og er forholdsvis drøyt på forbruk.

Men når du begynner å legge til protein/fett- kilder.. da går penga. Det skal jo helst være litt kvalitet over maten også!

Meg f.eks med ca 150g protein til dagen. Vil tro MINIMUM 3000,- opp mot 5000(inkl litt kos),-

Vanlig mat. Til frokost er det f.eks overnight oats med bær, proteinpannekaker til lunsj, noe middag med kylling eller lignende, hjemmelaga bakst til kvelds. Handler mye på tilbud og mest mulig på Rema 1000. Det går fint an å leve på det når man nå, er man student så er man student, man lider ikke nødvendigvis av den grunn :) Har man begrenset med penger så finner man løsninger. Har jo sikkert ikke det aller mest optimale kostholdet for bygging av muskler, ei heller kjøper jeg mye tilskudd, noe billig proteinpulver her, litt kreatin der og en boks multivitaminer der :) Kan jo legge til at jeg er delvis sunnmøring, i følge ryktene passer de godt på pengene sine ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frossen Firstprice kylling fileer på Kiwi, Ultra og Meny er billig og bra. Tunfisk i lake til 3,80,- Rema, syns jeg er både billig og har god kvalitet. Mye protein for en billig penge. Går du på den lokale grønnsaksbutikken drevet av flerkulturelle, får du gode grønnsaker til en billig penge. Frossen sei er billig på alle butikker. Vips så er det ikke så dyrt, men krever litt innsats og planlegging:)

Det er dette jeg mener, planlegging = innsparte penger :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...