Gå til innhold

Hvor mye penger bruker dere på kosthold i måneden?


M.K.

Anbefalte innlegg

Lurer på hvor mye dere bruker på mat/drikke/kosttilskudd i måneden. Sunn mat er jo ganske dyrt, og spesielt kosttilskudd. Har dere noen tips til billig, proteinrik mat? Blir litt lei av tunfisk og egg i lengden... Med et studentbudsjett er det vanskelig å få i seg nok proteiner. Karbs er jo så billig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

7-10k på meg, dama og ungen. Da velger vi first price kyllingfilet, billig karbonadedeig, billig laks etc. Skulle veldig gjerne spist mer biff og fancy proteinkilder, men det gjør jo kostholdet enda dyrere. Det går også MYE til frukt/grønt/bær. Griner litt når jeg ser byggere som lever på grass fed økologisk biff i utlandet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bruker mellom 9000 - 11000 kr i måneden.

To voksne som spiser godt og to barn under fem år.

Det er dyrt ja, men heller bra mat som gjør godt og metter enn dårlig halvfabrikata.

Kisttilskudd kommer i tillegg, men handler ikke svære mengder av det. Handler også høy kvalitets kosttilskudd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ukjent666

Hmm.. bruker ca 1200kr på 2 studenter på 3-4uker. ISH!! Kan legge på 300-500kr egentlig da det ofte blir litt småhandlinger! Kunne gjort det MYE billigere, men vi har forholdsvis gode middager!! Og dette halvåret får vi se. Da skal begge 2 bli sunnere, mer grønnsaker osv.

Blitt VELDIG mye billige måltider. F.eks fiskepinner og masse av disse "ferdig"produktene. IKKE pizza!

Men mat kan man få veldig billig, så lenge man ikke bryr seg om merker osv!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm......syns dere har en vanvittig sum matbudsjett :o

Har ikke oversikten, men for bare meg, om jeg kutter ut å kjøpe mat ute lørdag og søndag så tror jeg at jeg havner på 1500 kronerish.

Nå kjøper ikke jeg fisk, for den får jeg hos pappa, og jeg spiser lite kjøtt da...det går mye i karbonadedeig, og nå har jeg begynt å kverne kjøtt selv av vilt gamlingen har skutt. Det smaker så utrolig mye bedre enn kjøpedeig.Det hender jeg kjøper en fiskegrateng elns, men sjelden.

Mesteparten av pengene flyr her i youghurt naturell og grønnsaker/bær. Til sommeren og høsten skal jeg være lur å faktisk plukke inn bæra jeg har i hagen, som sikkert i seg selv utgjør en halv fryseboks + at jeg skal ta mot blåbæra gamla plukker + at jeg tror jeg skal plukke litt multebær også, om jeg liker det. Skal lage mine egne smoothiesblandinger istede for å kjøpe dem til 50 kroner posen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bruker rundt 3000 kr i mat i måneden , å det er meg medberegnet forloveden min :) På kosttilskudd som vil si proteinpulver, bcaa, udos choice og creatine ca 1000 kr og det er annenhver måned, men det varier :) Er lærling så gleder meg til å komme ut i fast arbeid nå til sommern å tjene litt mer :) hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I gjennomsnitt rundt 3000 i måneden, men det inkluderer da innkjøp av matvarer dersom jeg har middagsbesøk osv, så er jo ikke bare til meg. Jevnt over blir det nok likevel opp rundt 2600-2700, men bor relativt rimelig og har en liten jobb ved siden av studiene, så kan brukes såpass mye penger på mat uten problemer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mjæææ.. spiser en del på jobben og det blir cirka 200-250 hver måned. (Billiiiig!)

Ellers tror jeg at jeg bruker rundt 1500 groceries i måneden, og så blir det sikkert en 500 ekstra på random mat som baconpølse og svindyr kaffe på 7-eleven som burde gå med i dette budsjettet. Og så blir det jo i gjennomsnitt 3-500 kroner i kosttilskudd grovt regnet..

jeg har ikke så god kontroll på hva som går ut av pengeboka :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, jeg bruker nok litt for mye. MEN, jeg vil heller bruke litt ekstra på mat som jeg liker, er forholdsvis sunn og som koser meg med.

Så hva bruker jeg? Hm, vanskelig å si, men alt mellom 50 og 200 kr dagen, så ca. 125 kr per dag kanskje = ca. 3750 kr i mnd :p

Sukrin og skyr er dyrt når man bruker en del av det :thumbsdown:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...