Jump to content
Nikamari

Håndleddstøtte i olymiske løft

Recommended Posts

I det siste har jeg fått sansen for styrkeløft/tung styrketrening, og tenker å gå til innkjøp av slike håndleddsstøtter med drareimer(?). Så lurer jeg på om de låser håndleddene helt, eller om de kan brukes når man utfører olympiske løft? Evnt. Hva anbefaler dere å bruke? for bedre grep? Er nybegynner innenfor dette emnet. Tar gjerne i mot gode tips for nybegynnere i styrkeløft! :-D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fortsetter under...

Jeg bruker håndleddsbind under benkpress. Hvor stive de er og hvor mye de låser av er opp til deg selv når du surrer dem :)

Drareimer har jeg ikke vært borti, men flytende magnesium er gull ja :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ville ikke brukt reimer i olympiske løft. Skummelt om du bommer på løftet og må slippe stanga. Har sett at en del bruker korte reimer når de gjør high pulls.

Vil ikke håndleddstøtte begrense bevegligheten for mye i vending/front bøy?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ville ikke brukt reimer i olympiske løft. Skummelt om du bommer på løftet og må slippe stanga. Har sett at en del bruker korte reimer når de gjør high pulls.

Vil ikke håndleddstøtte begrense bevegligheten for mye i vending/front bøy?

Jo. Fungerer godt i rykk. Og er som regel der det merkes med tanke på vinkelen i håndleddet pga. bredere grep. Forutsatt at man har forutsetninger til å vende riktig.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Jo. Fungerer godt i rykk. Og er som regel der det merkes med tanke på vinkelen i håndleddet pga. bredere grep. Forutsatt at man har forutsetninger til å vende riktig.

Snakker vi om håndleddstøtte eller drareimer?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Annonse

Snakker vi om håndleddstøtte eller drareimer?

Håndleddstøtte. Burde nok ha presisert det.

Det samme gjelder for øvrig for reimer. Ser det ofte mer brukt i rykk enn i støt.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Håndleddstøtte. Burde nok ha presisert det.

Det samme gjelder for øvrig for reimer. Ser det ofte mer brukt i rykk enn i støt.

Vil ikke lange reimer gjøre det vanskelig å slippe vekten bak hodet?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Brukes vel mest i drag, mindre i rykk. Det holder å surre rundt stanga 1 gang, så er det ikke noe problem. Men det er rett som du sier. Man ønsker ikke knyte seg FOR fast i stanga, det kan bli dumt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

×
×
  • Create New...