Gå til innhold

Mere fokus på menn.


Magnus954

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Dette reflekterer resten av samfunnet.

Vi har nå en kvinnelig statsminister, en kvinnelig finansminister, en kvinnelig LO-leder og en kvinnelig NHO-leder.

Mannen har snart like mye fødselspermisjon som kvinnen, lønnsforskjellene er så godt som visket ut, men påvirkes forsåvidt en del av yrkesvalg mellom kjønnene, krav om 40% kvinneandel i styrer, norske menn gjør omtrent like mye husarbeid som kvinner og lager veldig mye (god?) mat og det selges flere dildoer enn det finnes tissemenn her i landet.

Denne listen kunne vært mye lenger.

Allikevel går vi i tog for å fremme likestilling.

Hvor myk vil dere ha oss?

Ok, en liten avsporing fra tema kanskje :wacky:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, nånei. Men jeg tror eksempelvis Amalie Skram ville vært veldig fornøyd med hvordan retning ting har tatt de siste årene. Når menn har hatt like mange år med kvinner på topp som omvendt kan vi snakke likestilling :rolleyes:

Er ikke sjelden med kvinner på topp når vi snakker (like)stilling.

meg bekjent har det vært slik lenge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

- Har ikke DYEL folk like stor rett som alle andre til å være på et treningsforum?

-Når jeg sier DYEL folk så mener jeg folk som stort sett ikke selv skjønner at de er under nevnte kategori. Problemet oppstår når slike ikke evner å være litt ydmyk ovenfor folk som har vært bøs i 6 år før de selv begynte å trene. Det hjelper ikke at de har lest 2500 foruminnlegg av [insert forumhelt her]. En annen gruppe som også kan være irriterende er alle de som sitter på enormt med teoretisk (og kanskje ofte korrekt) informasjon, men som ikke innehar mer en 1-2år praktisk erfaring og ser jævla DYEL ut. Stikkord: Ikke prøv å lær faren din å pule.

- Hvis du mener "den harde kjernen" har funnet fasiten, hva er den?

-Fasiten får du spør dem om. Jeg vet værtfall at jeg ikke sitter på den :)

- Dersom andre har lyst til å leke syklubb og sukker.no, plager dette deg? Trenger du å ta del i det? Kan du ikke ganske enkelt la være å gå innom de trådene og lese alt det "uinteressante chitchatet", og heller akseptere at enkelte her inne faktisk ønsker å bli mer kjent med andre fra forumet, fremfor å diskutere betydningen av saktefordøyelige karbohydrater til kvelds?

-Jeg velger å ikke ta del i det, så det er ikke et stort problem for min del. Synes bare det senker kvaliteten på forumet en del. Man får det jo trøkt i trynet uansett om man velger å ikke delta. Saktefordøyelige karbohydrater vet jeg ikke hvor du hentet fra, men ok :)

En annen ting alle disse forskningsartikkelrytterne og hovedsakelig "forumdisiplene" deres (forskning er vel og bra, for all del!) som regel ikke forstår, er at alle kropper og sinn er ulik, og at ulike fremgangsmåter og teknikker funger forskjellig på forskjellige individer. Igjen, her er det snakk om å vær litt ydmyk og ikke være så jævla skråsikker på alt.

Forøvrig enig i mye av det Raptorial skriver.

Ble litt rant det her, var ikke meninga. Det er kun observasjoner fra min side. Kan ikke si jeg mister nattesøvn på grunn av dette akkurat:p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det mest irriterende med DYEL-banden er at de er her for å poste GIF's for å få oppmerksomhet i loggboka si med null fremgang, chatter rundt og prater om alt som IKKE har med trening å gjøre. Synes det er blitt et stort off-topicbasert forum der turn-on-tråder og seksueltfrustrert-tråder troner forumet fremfor ekte treningssnakkis. De treningstrådene som trekkes frem er enten om skader, slanking eller der noen trenger hjelp med kreatindosering.

Fitnessbloggen forum=chatteplass for dyel-banden der du blir kongen av fitnesstronen ved å poste flest mulige GIF's. Tipper gjennomsnittsomkretsen på bicepsen til brukerne her har gått ned med 5cm siden 2011.

fuk u dyelers

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, for verden er full av de beste byggerne som har trent 10 år+ og har helt egne behov for trening for fremgang?

Ola DYEL Nordmann drar mer nytte av bøy enn smith.

Smithmaskin har sine bruksområder da vi alle har forskjellig utgangspunkt, å stemple det som ubrukelig er forbeholdt de småtjukksterke på atletklubber. Bortsett fra det er jeg helt enig.

Forumet skal dekke strongman og kroppsbygging..måten du skriver det på får meg til å forstå det som at det skal dekkes konkurranser ?

Hvordan skal man da bruke et diskusjonsforum ?

En ting er vel å ha artikler på det, men jeg forstår bare ikke hvordan man skal dedikere et forum til det..altså hva skal man diskutere ?

Ja, artikler som dekker kroppsbygging og strongman og da underkategorier på forumet som kan dekke dette. Det var aldri et forslag å dedikere forumet til det, bare ha egne kategorier hvor man kan diskutere sporten man liker. Hvis du ikke forstår hvordan et forum med diskusjoner ang nevnte sporter kan foregå har du mye lesing på nettet å gjøre. :p

Det som kanskje mest "plagsomt" er de tynnfeite selvutnevnte ekspertene på kosthold og trening, de har lest og kommet frem til en fasit på hvordan man blir stor og sterk, men de har aldri fått det til selv? Som i mye annet bør man ha gjort praksisen selv før man dytter teorien ned i halsen på andre.. Derfor er jeg stor fan av Børge! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det mest irriterende med DYEL-banden er at de er her for å poste GIF's for å få oppmerksomhet i loggboka si med null fremgang, chatter rundt og prater om alt som IKKE har med trening å gjøre. Synes det er blitt et stort off-topicbasert forum der turn-on-tråder og seksueltfrustrert-tråder troner forumet fremfor ekte treningssnakkis. De treningstrådene som trekkes frem er enten om skader, slanking eller der noen trenger hjelp med kreatindosering.

Fitnessbloggen forum=chatteplass for dyel-banden der du blir kongen av fitnesstronen ved å poste flest mulige GIF's. Tipper gjennomsnittsomkretsen på bicepsen til brukerne her har gått ned med 5cm siden 2011.

fuk u dyelers

Det som følger her er ikke Fitnessbloggens Offisielle Uttalelse™, men min personlige mening.

På hvilken måte er de som poster GIFs for å få oppmerksomhet i loggbøkene sine uten fremgang til hinder for de som vil logge treningsøkter med fremgang i sine egne treningslogger? På hvilken måte er tråder som handler om ikke-treningsrelaterte ting i off-topic-underforum til hinder for ekte treningssnakkis i de delene av forumet som er dedikert til dette?

Og sist, men ikke minst: Hvorfor i alle dager skal man tilrettelegge et forum for folk som blir så vanvittig provosert og alltid skal whine og bitche om ting de ikke trenger å bry seg om med mindre de faktisk oppsøker dem? Det er ingen som hindrer deg eller andre i å opprette tråder om de tingene dere er interessert i, og om det skulle bli fullt av piss i dem så kan dere rapportere innleggene, så er sjansen stor for at det blir gjort noe med. Når dere får besøk av douchebags i bodybuilding-tråden, kommer jeg vitterlig og rydder opp skiten så dere skal få diskutere i fred, gjør jeg ikke?

Men nei, det går ikke an å la en anledning til å påpeke tingenes begredelige tilstand passere i stillhet, og det går ikke an å heller bite seg i leppa og lage dårlig stemning når det ikke er nødvendig i det hele tatt. Du GJØR jo bare dette til et problem fordi du tilsynelatende synes det er så rasende fett å være i opposisjon og lage tåpelige karikaturer av folk som formodentlig har mindre omkrets på biceps enn deg.

Det er plass til alle her, både de som har store og små biceps, DYEL-ers, styrkeløftere, kroppsbyggere, fitnessutøvere, folk som slanker seg, folk som har spørsmål om kreatin, folk som har spørsmål om skader, folk som vil ha det gøy og folk som vi sjekke opp andre, så lenge ting stort sett skjer i de riktige underforumene og trådene (og hvis det ikke gjør det, så er det bare å trykke på rapporter). Men hvis enkelte mindre grupperinger ikke klarer å tolerere at ikke alle har det samme kunnskapsnivået og at det diskuteres andre ting enn trening i off-topic-forumet, så er det vitterlig deres problem, og de kan heller få lage seg sitt eget forum hvor du må sende inn bilde av biceps med måling av omkrets for å få access. Det kan forøvrig anses som en seriøs oppfordring til de det måtte gjelde, for dette her er jeg virkelig bra lei av. Det er INGEN som tvinger NOEN SOM HELST til å være medlem på Fitnessbloggen, og når kritikken er så lite konstruktiv som det her, så kan man heller ikke late som at intensjonen er å "forbedre" tingenes tilstand.

Jeg tar i hvert fall heller ti sympatiske randoms med små biceps som spør om kreatin, slanking og muskelvekst enn én nebbete elitist som heller bruker tid på å irritere seg grønn over andre brukere. En vil selvfølgelig ha flinke folk på forumet, men det betyr jack shit hvor flink man er hvis man oppfører seg som en douchebag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det som følger her er ikke Fitnessbloggens Offisielle Uttalelse™, men min personlige mening.

På hvilken måte er de som poster GIFs for å få oppmerksomhet i loggbøkene sine uten fremgang til hinder for de som vil logge treningsøkter med fremgang i sine egne treningslogger? På hvilken måte er tråder som handler om ikke-treningsrelaterte ting i off-topic-underforum til hinder for ekte treningssnakkis i de delene av forumet som er dedikert til dette?

Og sist, men ikke minst: Hvorfor i alle dager skal man tilrettelegge et forum for folk som blir så vanvittig provosert og alltid skal whine og bitche om ting de ikke trenger å bry seg om med mindre de faktisk oppsøker dem? Det er ingen som hindrer deg eller andre i å opprette tråder om de tingene dere er interessert i, og om det skulle bli fullt av piss i dem så kan dere rapportere innleggene, så er sjansen stor for at det blir gjort noe med. Når dere får besøk av douchebags i bodybuilding-tråden, kommer jeg vitterlig og rydder opp skiten så dere skal få diskutere i fred, gjør jeg ikke?

Men nei, det går ikke an å la en anledning til å påpeke tingenes begredelige tilstand passere i stillhet, og det går ikke an å heller bite seg i leppa og lage dårlig stemning når det ikke er nødvendig i det hele tatt. Du GJØR jo bare dette til et problem fordi du tilsynelatende synes det er så rasende fett å være i opposisjon og lage tåpelige karikaturer av folk som formodentlig har mindre omkrets på biceps enn deg.

Det er plass til alle her, både de som har store og små biceps, DYEL-ers, styrkeløftere, kroppsbyggere, fitnessutøvere, folk som slanker seg, folk som har spørsmål om kreatin, folk som har spørsmål om skader, folk som vil ha det gøy og folk som vi sjekke opp andre, så lenge ting stort sett skjer i de riktige underforumene og trådene (og hvis det ikke gjør det, så er det bare å trykke på rapporter). Men hvis enkelte mindre grupperinger ikke klarer å tolerere at ikke alle har det samme kunnskapsnivået og at det diskuteres andre ting enn trening i off-topic-forumet, så er det vitterlig deres problem, og de kan heller få lage seg sitt eget forum hvor du må sende inn bilde av biceps med måling av omkrets for å få access. Det kan forøvrig anses som en seriøs oppfordring til de det måtte gjelde, for dette her er jeg virkelig bra lei av. Det er INGEN som tvinger NOEN SOM HELST til å være medlem på Fitnessbloggen, og når kritikken er så lite konstruktiv som det her, så kan man heller ikke late som at intensjonen er å "forbedre" tingenes tilstand.

Jeg tar i hvert fall heller ti sympatiske randoms med små biceps som spør om kreatin, slanking og muskelvekst enn én nebbete elitist som heller bruker tid på å irritere seg grønn over andre brukere. En vil selvfølgelig ha flinke folk på forumet, men det betyr jack shit hvor flink man er hvis man oppfører seg som en douchebag.

Da var det på tide å få tråden inn på et politisk korrekt spor igjen ja! Ikke typisk i det hele tatt. Personlige meninger er personlige meninger. Sånn er det bare.

Ingenting personlig mot deg Keeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg personlig liker godt at forumet har bredde. Jeg synes det er helt greit at forumet er veldig åpent for DYEL-folk som kan poste litt forskjellig koselig og off-topic ting. Jeg noterer meg at det er en del flørting, bytting av likes og sirkelklapping også. Fuck it, jeg er en den første til å innrømme at jeg er en del av det selv. Jeg er dog veldig enig i at forumet godt kan utvide bredden og også inkludere folk som har vært i støpen i 5+ år. Hadde vært artig å se et subforum med eksempelvis Bygging/strongman. Trenger ikke nødvendigvis dekke alt av stevner osv, men noe hadde vært artig. Slik det er nå har jeg inntrykk av at mange av forumbrukerne, meg selv inkludert, leser artiklene til andre sider som myrevolution og iform osv, imens logginga foregår her. Jeg synes det er et godt miljø her inne, og jeg synes det er flott at dere trekker inn mange jenter. Det er bra for sporten/generell folkehelse. Jeg tror likevel at flere ville være tjent med at dere utvidet til og også til å favne bredere, med mulig unntak av konkurrende sider;).

Jeg ser problemet med at mange av eierne av konkurrende sider blir ansett som eksperter og pionerer innenfor det de driver med, men får dere til et bredere tilbud vil dette kanskje rekruttere nye folk til sportene som i neste rekke kan bli profiler og være med å promotere og bidra til at fitnessbloggen blir kongen av alle konger.

"I have a dream"

Jeg håper kanskje det kan være mulig å "bygge bro" mellom bikinijentene, styrkeløfterne, byggerne, strongmankara DYEL-bros/nybegynnere. Det er langt frem, men det hadde jo vært en ønskelig situasjon

Hadde f.eks vært morsomt med folk som Arild Haugen eller lignende som poster GIFs og ranter i dagens negative her inne. Eller at Marius metern som spør jentene i mote og velvære om det er finest med rosa eller gul tights på trening.

Dere kan antageligvis stryke mye av det som er skrevet over, men jeg står inne for alt.

Just my 2c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haters gonna hate? :D

So what om FB ikke er "bøst" nok. Det er jo helt klart at det er flere som har nytte av siden. OG det er mer et samfunn(med ulike sider) enn bare bøy.Er det så ille da?

Nå er det slik at damer ber om og ØNSKER informasjon, her får de informasjon. Flere starter rosa men man lærer mer, om man vil.

Jeg tror at folk fra strnogman/BB vil bli tatt i mot på samme måte som alle andre her. DE FLESTE av oss er vel ganske nyanserte faktisk.

Ingen som tvinger dere til å være her :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...