Gå til innhold

Eksplosive øvelser for rumpe?


Løpejente

Anbefalte innlegg

Jeg løper en del og merker (naturlig nok) at tung styrketrening gjør løpingen tyngre. Jeg er glad i eksplosive øvelser som squat jumps og spensthopp på benk (ned i knebøy på toppen), i tillegg til aktiveringsøvelser for rumpa. Øvelser som knebøy og beinpress kjenner jeg mest i beina og ikke på rumpa, så derfor lurer jeg på om man kan trene rumpa kun vha alternative øvelser eller om det er "uhørt"? På forhånd takk for svar:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hej!

Testa att köra utfall av olika varianter, det viktiga är att fokusera på att luta överkroppen fram så får du aktiverat baksida mer, testa bulgarska utfall på båda fötterna upphöjda, gående utfall med överkroppen tiltad i 45 grader.

Step ups, kom ihåg att du ska explosivt upp, bromsa allt du kan på väg ner.

se videon fast tänk på att ha ditt knä lite längre bak än på denna videon, försökte hitta bättre fast det är otroligt mycket vilseledande clip på the web.

Kom ihåg att explosiv/plyometric träning utförs på 30-50% vikt av max.

Ifall du tränar med över 50% så blir du starkare, vilket antagligen gör att du kan flytta mer vikt, fast du mister din explosivitet mer o mer.

Förutom det så är old school träning fantastiskt, när jag spelade basket fick vi fylla ryggsäckar med sand/vikt och hoppa med, springa uppför trappor, uppför backar osv.

Kom ihåg - du ska inte springa nerför backar, trappor osv det sliter på dina knä, spring upp o gå roligt ner.

Använd fantasin och ha kul med din träning!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Annonse

kettlebell swing tar rumpe ,lår og korsryggen bra. Og varianten av box jump der du hopper ned med et bein på hver side av kassa, tar en dyp squat, hopper opp igjen med et spensthopp. Den tar skikkelig!

Takk for tips! Kom akkurat over den øvelsen faktisk:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...