Gå til innhold

For høy forbrenning


Martialartist

Anbefalte innlegg

Her har du et forslag jeg hev sammen. Viss du spiser dette hver dag i en uke og ikke går opp i vekt er det noe som ikke stemmer. Forøvrig 6400 kcal, 285g protein, 525g carbs og 341g fett

Frokost: 1 boks vaniljekesam og 2 bananer blandet sammen. Hiv oppi 50g mørk sjokolade. Spis 4 brødskiver med peanøttsmør og syltetøy ved siden av.

Lunsj: 400g kjøttdeig, 240g(ukokt vekt) ris, 100g amerikansk blanding og minst 4 ss bbq saus

Snack: Smoothie av 200g kokkosmelk, 1 boks ananas og 1 scoop whey med vaniljesmak

Middag: 300g strimlet svin stekt sammen med løk, sjampinjong og smør. Når det er stekt hiver du oppi dijon sennep og 100g creme fraiche. Rør sammen. Server oppå 500g poteter som du har stekt i ovnen med 3 ss olje.

Kvelds: Proteinpannekaker! 300g kokte søtpoteter most og blandet med 4 egg, stekes som pannekaker med smør. Ha på brunost eller noe annet digg.

Om ikke annet bør du sitte igjen med en imponerende kjevemusklatur etterpå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Her har du et forslag jeg hev sammen. Viss du spiser dette hver dag i en uke og ikke går opp i vekt er det noe som ikke stemmer. Forøvrig 6400 kcal, 285g protein, 525g carbs og 341g fett

Frokost: 1 boks vaniljekesam og 2 bananer blandet sammen. Hiv oppi 50g mørk sjokolade. Spis 4 brødskiver med peanøttsmør og syltetøy ved siden av.

Lunsj: 400g kjøttdeig, 240g(ukokt vekt) ris, 100g amerikansk blanding og minst 4 ss bbq saus

Snack: Smoothie av 200g kokkosmelk, 1 boks ananas og 1 scoop whey med vaniljesmak

Middag: 300g strimlet svin stekt sammen med løk, sjampinjong og smør. Når det er stekt hiver du oppi dijon sennep og 100g creme fraiche. Rør sammen. Server oppå 500g poteter som du har stekt i ovnen med 3 ss olje.

Kvelds: Proteinpannekaker! 300g kokte søtpoteter most og blandet med 4 egg, stekes som pannekaker med smør. Ha på brunost eller noe annet digg.

Om ikke annet bør du sitte igjen med en imponerende kjevemusklatur etterpå!

Og Pondusmage fra en annen verden etter hvert måltid! Lol, åssen skal han klare de mengdene til ett måltid?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dæven døtte.. Tenk å kunne maule en grandis som mellommåltid hver dag!

Anyway, nøkkelen til høyere kalori mengder er fett. I form av smør, olje og nøtter.

Da slipper du å ende opp sinnsykt oppblåst etter hvert måltid.

Ja men det er ikke noe problem, det hender jeg kjøper en Big One som lørdagskos, og da spiser jeg hele alene :)

Jeg har troa på det mange sier her, og jeg tror Therese var inne på noe, så jeg håper på litt konkrete forslag til kosthold, jeg er nemlig begavet med 0 oppfinnsomhet :D

Zmurph sitt forslag funker også sikkert, spørsmålet er å klare å få det i seg..hehe, pluss at jeg er eneforsørger og gjerne vil inkludere dattera mi litt i måltidene :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja men det er ikke noe problem, det hender jeg kjøper en Big One som lørdagskos, og da spiser jeg hele alene :)

Jeg har troa på det mange sier her, og jeg tror Therese var inne på noe, så jeg håper på litt konkrete forslag til kosthold, jeg er nemlig begavet med 0 oppfinnsomhet :D

Zmurph sitt forslag funker også sikkert, spørsmålet er å klare å få det i seg..hehe, pluss at jeg er eneforsørger og gjerne vil inkludere dattera mi litt i måltidene :)

Om du blander litt av hans forslag, men som sagt inkluderer mer nøtter, oljer, avokado etc så burde matbudsjettet minske noe ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal du opp i vekt, spis få store måltid. for eks 4. :)

hæ ?

Beklager, jeg skal gjøre det mer forståelig:) Er det broscience at ved å spise 4 store måltider, så går man lettere opp i vekt enn ved å innta samme mengde over 6måltider f.eks?:)

Generelt sett skal det ikke ha en "skitt av betydning" og det er nok en gang i bunn og grunn: kcal inn vs kcal ut som teller(hvis vi ser vekk fra sykdommer etc)!

Hvis din påstand har noe grunnlag, så betyr det at hvis jeg spiser 10måltider istedenfor 4 med samme kcal mengde. Skal jeg da rase ned i vekt fortere enn ved 4måltider?:)

I så fall, må jeg jaggu meg starte å småspise hele dagen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beklager, jeg skal gjøre det mer forståelig:) Er det broscience at ved å spise 4 store måltider, så går man lettere opp i vekt enn ved å innta samme mengde over 6måltider f.eks?:)

Generelt sett skal det ikke ha en "skitt av betydning" og det er nok en gang i bunn og grunn: kcal inn vs kcal ut som teller(hvis vi ser vekk fra sykdommer etc)!

Hvis din påstand har noe grunnlag, så betyr det at hvis jeg spiser 10måltider istedenfor 4 med samme kcal mengde. Skal jeg da rase ned i vekt fortere enn ved 4måltider?:)

I så fall, må jeg jaggu meg starte å småspise hele dagen :)

Man holde jo forbrenninga mer oppe md å spise ofte for eks? å ja kcal inn å kcal ut har jo d meste å si.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Man holde jo forbrenninga mer oppe md å spise ofte for eks? å ja kcal inn å kcal ut har jo d meste å si.

Av ren interesse og ikke uthenging på noen som helst måte. Har du noe "Bevis" på at hvis jeg spiser 2000kcal over 10måltider, istedenfor 3, vil gå raskere ned i vekt?:) Hvor er holdet i påstanden liksom?:) Er det noen merkbar forskjell?

Spør av den grunn jeg har hørt og lest dette kun er broscience, men hvis det er en merkbar forskjell, yeah sure:)

Dette vil jo også da gjelde evt trådstarters problem :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I hovedsak består kostholdet ditt av næringsfattig og karbohydratrik mat - dersom du oksiderer karbohydrater raskt (mesomorph=hardgainer), som du mest sannsynlig gjør - må du spise mer næringsrik og næringstett mat.

Brød er ikke mat for en som vil opp i vekt ;)

Spis kjøtt, fugl, fisk, nøtter, frukt, grønnsaker, bær, søtpotet, quinoa, havregryn, kokos.. etc!

Jeg skjønte ikke helt denne. Jeg mener det er klart at brød er mat for en som vil opp i vekt, på lik linje med andre energitette ting man ofte kan spise mye av uten å bli fort mett. Brød er mer næringstett enn i hvert fall halvparten av det andre du listet opp her, og det er mye lettere å gå opp i vekt på brød enn på mange av disse tingene (quinoa og havregryn er forøvrig karbohydrater som vil lide samme skjebne som karbohydrater fra brød – nemlig å bli konvertert til energi). Jeg kan ikke se noen grunn til at trådstarter vil gå opp i vekt av å bytte ut karbohydratkilder med proteinkilder og grønnsaker i hvert fall. Eventuelle tiltak for å oppnå en målsetning om å gå opp i vekt må nødvendigvis gjøres ved hjelp av et økt kaloriinntak, og å fraråde brød på generell basis synes jeg ikke er noen god idé, spesielt når dette er en stor del av trådstarters kosthold allerede.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

^^

Litt enig

+ at Det er ikke mesomorphs som blir betraktet som hardgainere men ectomorphs, lett å blande;)

OT: Jeg har ingen grunn til å betvile at det du, TS, tror du får i deg hver dag er sant. Jeg stusser litt over at du faktisk ikke regner NØYAKTIG over hva det er du får i deg. Det er lett å tro at man spiser mer enn man gjør, en porsjon havregryn på 100 gram f.eks er mye mer enn det mange kaller en posjon havregryn. Last ned appen shape up eller bruk MYfitnesspal til å tracke ordentlig en uke. Det er ingen, og da mener jeg ingen friske mennesker i hele verden som er 175 høy og veier 60 kg som ikke går opp i vekt av å ligge på 4500+++ kalorier hver dag.

Hvis du ikke ønsker å endre kostholdet ditt stiller jeg meg bak forslaget om å adde gainere til kostregimentet ditt. Dette er en enkel måte å få i seg kcal på. Den gjør også slik at du kan spise det du alltid har vært vant med sammen med familien din. Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

... Så personen driter ut karbohydrater fra brød, men ikke fra havregryn, frukt, bær, nøtter, søtpotet og quinoa?

Nei, selvsagt vil et ikke-fungerende næringsopptak ta opp like lite uansett hva det måtte være. Men hvor næringsrikt er brød vs feks søtpotet?

Over tid kan et høyere inntak av vitaminer/mineraler, mindre stress/inflammasjon fra matvarer (og livsstil) som ikke forsterker dette føre til et bedre næringsopptak -> spise mat med næring -> win

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...