Jump to content
Tempal

CHEST!

Recommended Posts

Hælææ! Er det noen som har noe knall bra tips til å bygge større kasse? Vet at det finnes utrolig mange tråder og artikkler om dette, men jeg vil høre på litt erfaring. har vel en "grei" kasse, men ser ikke ut til og få definert den som jeg ønsker. Noen som har noen før og etter bilder på dette?

Tar gjerne imot noen fine treningstips ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fortsetter under...

Mange vil nok si "bare bli sterk i benkpress". Men erfaringsmessig er jeg litt uenig i det. Et glimrende eksempel på det er Plyo, som tar 150 (?) i benk og har ei kasse som ser ut som presser 200+.

Tren øvelser som gir mye ROM, feks benkpress med hantler. Og tren fra flere vinkler osv, press, skråpress, flyes etc. Veksle mellom styrke og høyreps. Til sammenligning tar jeg nok nesten samme som Plyo i benk, men har sikkert 1/3 av pecsa :p

1) Velg øvelser som beskrevet ovenfor^

2) Bli sterk i de

3) Spis mat

1ed46866.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Litt relatert; noen som vet hva et "nakkebelte" til ekstra vekt i forbindelse med dips heter, eller hvor det kan skaffes?

Har sett det - og brukt engang - på Elixia, så vet det skal finnes hvertfall.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Annonse

Hva med et vanlig dipsbelte,som henger fra midjen?

Det jeg bruker vanligvis, og får tippet meg forholdsvis langt frempå for å arbeide med bryst, men dette blir hakket mer naturlig om vekten ligger på skuldre/nakke.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ref:

"For å gi maks stimulans på brystmusklene skal du også lene deg forover så mye som mulig, legg haka ned på brystkassen, trekk knærne opp og forover og ikke lås helt ut på toppen.

Er du sterk nok til å bruke ekstra belastning skal du ikke bruke det vanlige chins/dipsbeltet der du henger vekter i et belte rundt livet. Her må du kanskje bruke litt kreativitet eller mekke en egen løsning, men hvis du kan henge vekter rundt nakken vil du kunne flytte tyngdepunktet på en sånn måte at overkroppen kommer i PERFEKT posisjon for maks trykk og stimulans av hele brystmuskelen!"

http://fitnessbloggen.no/storre-brystmuskler/

Share this post


Link to post
Share on other sites
Mange vil nok si "bare bli sterk i benkpress". Men erfaringsmessig er jeg litt uenig i det. Et glimrende eksempel på det er Plyo, som tar 150 (?) i benk og har ei kasse som ser ut som presser 200+.

Tren øvelser som gir mye ROM, feks benkpress med hantler. Og tren fra flere vinkler osv, press, skråpress, flyes etc. Veksle mellom styrke og høyreps. Til sammenligning tar jeg nok nesten samme som Plyo i benk, men har sikkert 1/3 av pecsa :p

1) Velg øvelser som beskrevet ovenfor^

2) Bli sterk i de

3) Spis mat

1ed46866.jpg

Hvilke øvelser er ideelt for nedre del av bryst? Takk for bra svar btw

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

×
×
  • Create New...