Gå til innhold

Smerter i høyre hofte/korsrygg - kommer i rykk og napp


pialarsen

Anbefalte innlegg

Hei! Da har jeg endelig samlet meg nok mot til å i det hele tatt tørre å skrive en tråd, er kanskje noe kan litt mer om dette enn meg og kan svare.

Jeg er ikke helt sikker på hva området heter, men det er nede på ryggen(korsryggen) men til høyre, så det blir vell rundt hoftepartiet på høyresiden. Uansett så er dette noe jeg har slitt med lenge. Typ 1-2 år, kanskje lengre, men smerten er ikke tilstede konstant, den bare kommer og piner meg i en ukes tid før den blir borte, men så kommer den tilbake igjen. Jeg fikk det i romjulen ifjor igjen, etter en lang "pause" fra sist. Hadde smerter i en ukes tid så forsvant det og alt gikk fint, men så fikk jeg det tilbake i går kveld. Jeg trente igår, men jeg trente ikke bein så jeg har ikke løftet feil på for eksempel markløft. (Trente markløft før i uken og kjente ikke noe smerter da).

Når jeg har denne "vonde perioden" så sliter jeg med å ta på meg sokk på høyrefoten, ja en sokk og det er sykt frustrerende(HATER DET). Bråe bevegelser er ikke akkurat heller smertefritt.

Ja jeg har vært til kiropraktor, men jeg har vondt nå igjen, så det har ikke funket.

Tar imot ALLE tips, råd og ja... Takk på forhånd:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Annonse

Høyres ut som d eg har som har satt meg ut av spel på både markløft og knebøy:/

Har begynt med frontbøy istaden.

Eg misstenker prolaps, men fysioterapauten eg har gått til meina at d e muskulært.

D kjenne ut som en en stikkande følelse i tilleg til klumpfølelse.

Her må eg følge med:)

Jeg har kjørt markløft, men ikke knebøy. Kjørte markløft sist på fredagen, og da var alt helt fint. Kan trolig ikke kjøre markløft eller trene hardt nå pga smertene da..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Vet ikke om det hjelper, men hadde det også i noen uker på samme området. Hjalp veldig å gå tur! Blitt borte. Men for noen dager siden kom det noe tilbake. Ble livredd at det kom igjen etter flere måneder uten smerter, men ja hva skal jeg si, jeg var rett og slett bare støl pga markløft. Var veldig ubehagelig men blitt borte etter 4 dager og nå kan jeg kjøre markløft uten noe ubehag. Smertene mine strålte til dels også nedover i rumpe og lårene.

Om du har mistanke at det ikke kommer fra trening så ville jeg trolig har vurdert å ta kontakt med fysioterapeut. Hjelper godt med strøm i muskeln for å løse opp muskelknuter. Ellers kontakt legen og de kan ta MR. Mulig det er noe som man ikke kan fikse selv.

Men en ting kom jeg på. Er det mulighet for at det kommer fra nyrene? Siden tegning ikke sier alt for mye og du vet selv best hvor du har vondt så kan du kanskje utelukke noe slik da for eksempel en nyrestein kan gjøre VELDIG vondt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei. Vet ikke om det hjelper, men hadde det også i noen uker på samme området. Hjalp veldig å gå tur! Blitt borte. Men for noen dager siden kom det noe tilbake. Ble livredd at det kom igjen etter flere måneder uten smerter, men ja hva skal jeg si, jeg var rett og slett bare støl pga markløft. Var veldig ubehagelig men blitt borte etter 4 dager og nå kan jeg kjøre markløft uten noe ubehag. Smertene mine strålte til dels også nedover i rumpe og lårene.

Om du har mistanke at det ikke kommer fra trening så ville jeg trolig har vurdert å ta kontakt med fysioterapeut. Hjelper godt med strøm i muskeln for å løse opp muskelknuter. Ellers kontakt legen og de kan ta MR. Mulig det er noe som man ikke kan fikse selv.

Men en ting kom jeg på. Er det mulighet for at det kommer fra nyrene? Siden tegning ikke sier alt for mye og du vet selv best hvor du har vondt så kan du kanskje utelukke noe slik da for eksempel en nyrestein kan gjøre VELDIG vondt...

Det du nevner først minner meg veldig mye om meg selv, hvis jeg kan si det slik. Jeg blir alltid livredd hver gang det kommer tilbake, men det går som regel over etter en ukes tid (gjorde det sist). Jeg vet ikke om det er muskulært eller ikke, men smertern stråler litt rundt området, men ikke mye(hvordan kjennes stråling egentlig ut?). Jeg kjenner det nå når jeg sitter og skriver, men det er ikke vondt, men det kjennes ikke normalt ut.

Jeg har vært i røngten, på behandling til kiropraktor, og for en veldig god stund siden til fyso.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere som har vondt: Google "gluteus medius strech" og prøv den

Gjør det vondt? Får du det ikke helt til fordi det gjør så vondt? Da har du litt å jobbe med :)

Dere som har massasjerulle eller ball - bruk den!

Jeg har rumble roller og prøver og ruller 1-2 ganger i uken :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...