Gå til innhold

Diett til vektøkning


Eplet

Anbefalte innlegg

1) Parmesanost er dyrt, spis noe annet

2) Så mye du klarer på, er siste måltidet så du kjenner fort hvor mye du greier :) Linfrø anbefales det å ikke overstige 2 ss om dagen.

Hjertelig takk for svar, snille deg. :)

Hva anbefaler du/dere som erstatter for parmesanost? Gjerne noe som gjør retten bedre smaksmessig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hjertelig takk for svar, snille deg. :)

Hva anbefaler du/dere som erstatter for parmesanost? Gjerne noe som gjør retten bedre smaksmessig.

Vanlig ost duger det, spørs hva du liker :) Bare å kryddre ivei om du vil ha en annen smak. De selger forøvrig et krydder som heter "pastakrydder" på daligvaren, som smaker nam.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjertelig takk for svar, snille deg. :)

Hva anbefaler du/dere som erstatter for parmesanost? Gjerne noe som gjør retten bedre smaksmessig.

i overført betydning; salt, pepper, sitron, smør, honning, worchestershiresaus, bacon, sardiner, hvitløk, ingefær,soyasaus,ketjap manis, barbecuesaus, sitrongress , whatever makes that shit taste delicious. Mat er mer enn bare drivstoff for kroppen. Lær deg å lage digg mat så vil du tjene på det hele livet. For ikke å snakke om når det kommer til å dra damer.

direkte betydning; det meste av langtidsmodnet fast ost, pecorino funker f.eks helt ålreit. grotteost fra hitra er jo awesome.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

i overført betydning; salt, pepper, sitron, smør, honning, worchestershiresaus, bacon, sardiner, hvitløk, ingefær,soyasaus,ketjap manis, barbecuesaus, sitrongress , whatever makes that shit taste delicious. Mat er mer enn bare drivstoff for kroppen. Lær deg å lage digg mat så vil du tjene på det hele livet. For ikke å snakke om når det kommer til å dra damer.

direkte betydning; det meste av langtidsmodnet fast ost, pecorino funker f.eks helt ålreit. grotteost fra hitra er jo awesome.

Du er en bra mann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

  • 2 uker senere...

Har selv et program som fungerer greit for meg. Dette får jeg i meg hver dag jeg er på jobb.

Frokost: 100g havergryn med 50g proteinpulver i en shake med melk. Drikker melk ved siden, totalt 0,75l melk.

Mellommåltid: 50g nøtter med et glass juice(om jeg er på kreatin ol.)

Lunch.3-4 hele egg(ca 150g) og 3 rugbrødskiver til lunch, sammen med nye 0,75l melk.

Mellommåltid: 50g nøtter til jeg drar hjem til middag.

Da havner jeg på: 158,4g proteiner, og 2212kcal. Da er det enkelt for meg å få i meg resterende mengde som er på 1188kcal med hjelp av eks. middags og kveldsmat.

Sikter på 3400kcal og minst 2g proteiner x kroppsvekt.

Mitt tips er å lage et excel ark hvor du legger inn masse matvarer som du liker med næringsinnhold pr 100g, og så sette dette sammen til en diett. Finnes ikke begrensninger på hva du kan få til i excel. Sett opp ditt kosthold, nå dine mål enten det går på kcal, proteiner, fett, karbo, eller rett å slett pris. Jo mer info jo lettere er det. Har også mekket inn mange gode oppskrifter og matukeprogrammer på excel arket. Så får jeg også en handleliste over hva jeg trenge å handle inn for den uken. Holder du og lommeboken dere bulked.

Er forøvrig 174cm og 78 kilo, skal opp til 88.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har selv et program som fungerer greit for meg. Dette får jeg i meg hver dag jeg er på jobb.

Frokost: 100g havergryn med 50g proteinpulver i en shake med melk. Drikker melk ved siden, totalt 0,75l melk.

Mellommåltid: 50g nøtter med et glass juice(om jeg er på kreatin ol.)

Lunch.3-4 hele egg(ca 150g) og 3 rugbrødskiver til lunch, sammen med nye 0,75l melk.

Mellommåltid: 50g nøtter til jeg drar hjem til middag.

Da havner jeg på: 158,4g proteiner, og 2212kcal. Da er det enkelt for meg å få i meg resterende mengde som er på 1188kcal med hjelp av eks. middags og kveldsmat.

Sikter på 3400kcal og minst 2g proteiner x kroppsvekt.

Mitt tips er å lage et excel ark hvor du legger inn masse matvarer som du liker med næringsinnhold pr 100g, og så sette dette sammen til en diett. Finnes ikke begrensninger på hva du kan få til i excel. Sett opp ditt kosthold, nå dine mål enten det går på kcal, proteiner, fett, karbo, eller rett å slett pris. Jo mer info jo lettere er det. Har også mekket inn mange gode oppskrifter og matukeprogrammer på excel arket. Så får jeg også en handleliste over hva jeg trenge å handle inn for den uken. Holder du og lommeboken dere bulked.

Er forøvrig 174cm og 78 kilo, skal opp til 88.

Hm, høres lurt ut. Kunne du sendt over et eksempel via DM? Bare for å se hvordan DU gjør det.

Jeg er litt lavere enn deg, 165 cm "høy" med vekt på ca 68 kg. Trolig litt lavere vekt nå pga. sykdom den siste uken. Målet er ca 75+ innen sommeren. Vil nok da ligge litt lavere enn deg hva gjelder kcal. Kanskje 3000 kcal er greit. Jeg er student og ikke i normal jobb.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har selv et program som fungerer greit for meg. Dette får jeg i meg hver dag jeg er på jobb.

Frokost: 100g havergryn med 50g proteinpulver i en shake med melk. Drikker melk ved siden, totalt 0,75l melk.

Mellommåltid: 50g nøtter med et glass juice(om jeg er på kreatin ol.)

Lunch.3-4 hele egg(ca 150g) og 3 rugbrødskiver til lunch, sammen med nye 0,75l melk.

Mellommåltid: 50g nøtter til jeg drar hjem til middag.

Da havner jeg på: 158,4g proteiner, og 2212kcal. Da er det enkelt for meg å få i meg resterende mengde som er på 1188kcal med hjelp av eks. middags og kveldsmat.

Sikter på 3400kcal og minst 2g proteiner x kroppsvekt.

Mitt tips er å lage et excel ark hvor du legger inn masse matvarer som du liker med næringsinnhold pr 100g, og så sette dette sammen til en diett. Finnes ikke begrensninger på hva du kan få til i excel. Sett opp ditt kosthold, nå dine mål enten det går på kcal, proteiner, fett, karbo, eller rett å slett pris. Jo mer info jo lettere er det. Har også mekket inn mange gode oppskrifter og matukeprogrammer på excel arket. Så får jeg også en handleliste over hva jeg trenge å handle inn for den uken. Holder du og lommeboken dere bulked.

Er forøvrig 174cm og 78 kilo, skal opp til 88.

Et annet spørsmål. Hvorfor 0,75l melk? Hvilke kartonger er det du kjøper? På frokost blir det 4 dl til shake + 3,5 dl utenom. På lunch 0,75L ren melk. Hvorfor ikke bare 1l?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Et annet spørsmål. Hvorfor 0,75l melk? Hvilke kartonger er det du kjøper? På frokost blir det 4 dl til shake + 3,5 dl utenom. På lunch 0,75L ren melk. Hvorfor ikke bare 1l?

Har gratis melk på jobb, og shakeren tar 0,75l ;) Drikker alt fra 1.5 til 2 liter melk pr dag på jobb. Kan sende deg en kopi i morgen når jeg er tilbake på jobb. Har planer om å oppgradere arket, men har hatt dårlig tid i det siste.

75 kilo innen sommeren høres litt høyt ut mtp vi allerede er i mars. Tror heller jeg ville lagt på meg litt sakte men sikkert, så unngår du å øke fettprosenten din mer enn nødvendig. Klarer jeg 1 kilo i måneden er jeg fornøyd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har gratis melk på jobb, og shakeren tar 0,75l ;) Drikker alt fra 1.5 til 2 liter melk pr dag på jobb. Kan sende deg en kopi i morgen når jeg er tilbake på jobb. Har planer om å oppgradere arket, men har hatt dårlig tid i det siste.

75 kilo innen sommeren høres litt høyt ut mtp vi allerede er i mars. Tror heller jeg ville lagt på meg litt sakte men sikkert, så unngår du å øke fettprosenten din mer enn nødvendig. Klarer jeg 1 kilo i måneden er jeg fornøyd.

Jeg har gått opp 8 kg på 12 uker, så er ingen umulighet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

MÅLTID MAT OG ANTALL KCAL

Frokost (M1)

Havregryn (100 g) 389

Proteinpulver (50 g) 197,5

H-melk (0,75l til sammen) 472,5

Mellommåltid

Nøtter (50 g) 227,5

Lunch (M2)

3-4 egg (ca 150 g) Ca 474

Halv boks cottage cheese (150 g) 240

H-melk (0,75l) 472,5

Mellommåltid

Nøtter (50 g) 227,5

Dette gir meg hele 2700 kcal. Kan det stemme? Da kan jeg jo nesten spise hva som helst til middag, og komme meg over 3000 med god margin. Egg kjører jeg som speilegg btw.

Oppdatert:

Middag (6-9 mars) (M3)

150 gram ris 519

1 kotelett

Kveldsmat (M4)

Linfrø (50 g) 223

6 ss olivenolje

Jeg kommer til å variere litt på middag fra uke til uke, så jeg ikke blir lei. Er usikker på hvor mye kcal det ligger i Svinekoteletten fra Rema 1000. Totalt blir dette 3444,2 kcal nøyaktig, og sikkert over 3500 med koteletten. Kan dette stemme?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har gått opp 8 kg på 12 uker, så er ingen umulighet.

Er ikke noe problem å gå opp i vekt, det er bare å sette igang å spise marsipankake fra frokost til kveldsmat. Det som er vanskelig er å gå opp i vekt uten å legge på seg mye fett. 8kg på 12 uker tror jeg vil tilsvare i bestefall 3kg muskler og 5 kilo fett. Nå vet jeg ikke hva målet ditt er, men er det kun å gå opp i vekt kan du likesågreit bytte ut havregrynet med marsipankake ;)

PM meg en mailadresse, så kan jeg sende deg diettplan på excel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...