Jump to content
Sjøstjerne

"Knepping" i skuldrene og familie-svakhet

Recommended Posts

Hei!

Har ALLTID hatt en slags kneppe lyd i skuldrene når jeg utfører skulderpress, etter litt leting så fant jeg ut at dette var ikke pga selve øvelsene, så det har lite å si hvorvidt jeg gjør militærpress eller arnoldpress, men mangel på støtteøvelser.

Jeg lurte på om noen har en god rutine for støtteøvelser eller skade forhindring man kan gjøre på hviledagene? Er det f.eks greit å utføre noen av disse øvelsene på hviledager? Eller vil de negativt påvirke på restitusjon?

På forhånd, takk!

Fortsetter under...

Hei!

Har ALLTID hatt en slags kneppe lyd i skuldrene når jeg utfører skulderpress, etter litt leting så fant jeg ut at dette var ikke pga selve øvelsene, så det har lite å si hvorvidt jeg gjør militærpress eller arnoldpress, men mangel på støtteøvelser.

Jeg lurte på om noen har en god rutine for støtteøvelser eller skade forhindring man kan gjøre på hviledagene? Er det f.eks greit å utføre noen av disse øvelsene på hviledager? Eller vil de negativt påvirke på restitusjon?

På forhånd, takk!

Skader aldri med forebygging, hvis du allerede har et problem tror jeg det er et større problem en at du er litt dårligere restituert i skuldrene dager derpå, vil også anbefale deg å gjøre dynamisk oppvarming før du trener, Børge Fagerli har en veldig fin artikkel på det her.

http://fitnessbloggen.no/dynamisk-oppvarming-bedre-treningsokter/

tøy også latissimus og pec minor. er disse stramme kan de irritere skulderleddet, eller eventuelt medføre dårlig beveglighet når du skal presse vekter over hodet. ;)

Kan legge til at jeg begynte å tøye og endte opp med overbelastet skulder, har ikke kunnet løfte noe med venstre arm de siste tre dagene...spikern i kista var benkpress, av alle ting. Legen sa den bare trengte hvile da.