Jump to content

Recommended Posts

Fortsetter under...

Sålenge du inntar nok næring til å nå dine mål(vektnedgang/vektoppgang), så spiller det egentlig ingen rolle når du inntar maten :)

Dere som sier det er totalinntaket som gjelder, ikke tidspunkt, har dere noe å vise til på dette? Hvor har derer det fra? Jeg har hørt at forbrenningen minsker ved søvn og at det ikke er ideelt å spise etter kl 20. Men jeg aner ikke om dette stemmer, så vil gjerne ha noen pålitlige kilder :)

Annonse

Dere som sier det er totalinntaket som gjelder, ikke tidspunkt, har dere noe å vise til på dette? Hvor har derer det fra? Jeg har hørt at forbrenningen minsker ved søvn og at det ikke er ideelt å spise etter kl 20. Men jeg aner ikke om dette stemmer, så vil gjerne ha noen pålitlige kilder :)

Kroppen forbrenner likt hele tiden. Den er NOE lavere om natten fordi kroppen bygges opp igjen og går til restitusjon, men det er uansett det totale kalroriinntaket som avgjør om du går opp eller ned i vekt.

Så har du bitte små variabler som om om du røyker, større om du trener, hva trening og etterforbrenning, hvor mye muskler du har da muskler brenner fett(mer muskler mer fettforbrenning) osv osv.

Poenger er: Man kan spise når pokker en vil så lenge det totale inntaket ikke er mer enn du forbrenner.