Gå til innhold

Tips til kosthold/matplan for "deffing"?


Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg lurte rett å slett på om noen kunne hjelpe meg å sette opp en kostholdsplan (evt. gjøre det for meg) jeg kan følge for å bli kvitt det siste lille kiloet nederst på magen som er i veien for sixpacken? Har trent aktivt i over et år, gått ned 24 kilo, har nå begynt å gå opp i vekt, og det er ikke fett!:)

Trener 3-4 ganger i uka. Styrke med gerilja-økt etter styrken (bortsett fra på leg-day)

Mann, 24, 1.85, 78 kilo.

Takker for alle innspill

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei.

Jeg lurte rett å slett på om noen kunne hjelpe meg å sette opp en kostholdsplan (evt. gjøre det for meg) jeg kan følge for å bli kvitt det siste lille kiloet nederst på magen som er i veien for sixpacken? Har trent aktivt i over et år, gått ned 24 kilo, har nå begynt å gå opp i vekt, og det er ikke fett!:)

Trener 3-4 ganger i uka. Styrke med gerilja-økt etter styrken (bortsett fra på leg-day)

Mann, 24, 1.85, 78 kilo.

Takker for alle innspill

Hva er fettprosenten din nå da Mr?

Evt har du noe bilde?

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Annonse

Slik ser det ut akkurat nå... Jeg vil få bort det nederste fettet på magen der! Så hvis noen har noen tips/konkrete dietter eller måltidsplaner, så vil jeg være meget takknemlig! Jeg sliter liksom litt med å vite nøyaktig hva jeg skal/burde spise :-spost-30954-14440969585011_thumb.jpg post-30954-14440969585011_thumb.jpg

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du er forholdsvis lett til din høyde(tatt fettprosenten også i betraktning), og skal du få fram abs'a iløpet av de nærmeste månedene så må du nok gå ned enda litt. Hvorfor ikke prøve å gå opp sakte over tid, med sunt kosthold litt i overskudd? Så bygger du muskler å får på deg litt til med masse? Etterhvert som du får opp muskelmassen vil packen komme lettere også.

Tren tung styrke trening

Spis sunt og litt i overskudd

Få tykkere bryst og rygg, litt bredere skuldre, la beina gro, hold midja i sjakk så får du en kjempe flott fysikk :)! Du har ett godt utgangspunkt !

Men om du fremdeles vil få fram packen nå til sommeren, så kjør på med litt kaloriunderskudd, ca 3-400kcal ish. Spis proteinrikt og sunt. Magert kjøtt, fisk, fugl, grønnasker, poteter, ris og kutt ned på brus og søtsaker. Tren tung styrke trening, ikke overdriv kardioen og ta deg tid :)

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det ser jo ut som du først og fremst burde tenke på å bygge mer masse og bli sterkere i baseløft.

Men hvis det er det å "deffe" du vil:

Hvis du vil ha en matplan som er tilpasset deg og dine behov/ønsker må du nok betale.

Finn ut hva du forbruker hver dag og legg deg 200 kalorier under det, så justerer du utifra framgang hver uke. Hvis du går ned 0,5-1 kg i uka er det bra framgang.

Om du vil kutte i kalorier eller legge til en geriljakardio er opp til deg, ha maks 6 intervaller i uka. Når du justerer ned i kalorier, trekker du fra i karbohydrater. Start høyt på kalorier, start med 2-3 intervaller i uka.

2 gram protein per kg. 1 gram fett per kg. Resten karbohydrater.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Okei, jeg skjønner.

Takk for tips:)

1 gram fett pr kilo kroppsvekt? Jeg leste en artikkel her på FB om at det kanskje var best å spise mesteparten av fettet om morgenen/formiddagen? Hva slags fettkilder kan man i så fall spise til f.eks frokost? Og er det ikke lett å legge på seg fett dersom man spiser mye fett..? Eller?

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Okei, jeg skjønner.

Takk for tips:)

1 gram fett pr kilo kroppsvekt? Jeg leste en artikkel her på FB om at det kanskje var best å spise mesteparten av fettet om morgenen/formiddagen? Hva slags fettkilder kan man i så fall spise til f.eks frokost? Og er det ikke lett å legge på seg fett dersom man spiser mye fett..? Eller?

"Kroppen trenger fett for å gjøre flere oppgaver. Fett bidrar med energi og er vårt viktigste

energilager i kroppen. Fett isolerer kroppen og beskytter de indre organene dine som hjerte,

nyre og lunger mot støt. Alle celler i kroppen har en membran som for det meste er bygget opp

av ulike fettsyrer. Det er også med på å lage hormonene du har i kroppen og er med til å ta opp

noen vitaminer fra kosten."

Hvis du er i underskudd som er planen din, så er det så og si umulig å legge på seg. Det stemmer at fett blir lagret fortere på kroppen enn proteiner for eksempel. Men viktig og få i seg nok og riktig næring

Det å spise mye av fettet om morgenen har ikke mye å si. Det at du faktisk ligger i underskudd er mye viktigere.

Ikke stress med små detaljer som når du spiser.

Egg for eksempel er en matvare som inneholder proteiner og fett.

Nøtter, fisk, oljer, kokosmelk, avocado, kjøtt. Er mange alternativer.

Søk opp litt så finner du det nok ut.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Annonse

Okei, så det er ikke "rocket science" altså? Jeg synes bare alt virker så sabla innvikla, noen skriver ditt, noen skriver datt, spis havregryn! Nei, ikke spis havregryn sier de etterpå! Også skriver de om 5:2, periodisk faste, paleo, lavkarbo, lowFatHighCarb (eller noe sånt)

Er jo ikke rart man blir forvirra, derav alle noob-spørsmålene ;) hehe

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Okei, så det er ikke "rocket science" altså? Jeg synes bare alt virker så sabla innvikla, noen skriver ditt, noen skriver datt, spis havregryn! Nei, ikke spis havregryn sier de etterpå! Også skriver de om 5:2, periodisk faste, paleo, lavkarbo, lowFatHighCarb (eller noe sånt)

Er jo ikke rart man blir forvirra, derav alle noob-spørsmålene ;) hehe

Ja ser den hehe.

Drit i alt det der og gjør det lettest for deg selv.

Tren hardt, vær så aktiv som du kan.

Spis proteiner til hvert måltid, få i deg frukt og grønt hver dag, 1-2 ss Selolje hver dag(hvis du ikke spiser fet fisk 2-3 ganger i uka), mye fiberrike matvarer, og drikk masse vann.

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Jepp, har lastet ned den nå.

:)

Good. Mye å sette seg inn i med en gang, men det går seg til etter hvert.

Gratulerer med vektnedgangen (y) Forøvrig er jeg litt uenig i at du skal deffe mer. Personlig ville jeg heller anbefalt deg et skikkelig treningsprogram med fokus på økning av muskelstyrke/masse i første omgang. Dette er basert på det ene bildet du har lagt ved, kan jo være at bildet ikke er en rettferdig presentasjon av virkeligheten. Lykke til uansett hva du gjør :)

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...