Gå til innhold

Undervektig og OL-deltager?!


Anbefalte innlegg

I følge denne: http://www.treningsforum.no/php/art.php?id=2990 har utøveren en BMI på 17 - som er ganske undervektig. Er dette en glipp i artikkelen, altså feil vekt eller høyde? Eller er det virkelig tillatt og gunstig å kunne trene så mye og hardt med en så lav kroppsvekt!? (Jada,jada,jada...vet at artikkelen ikke handler om vekten hennes...men likevel!)

Finner dette rart (dersom det stemmer) da andre deltakere (Størme Steira, f.eks) ikke har fått gått enkelte renn pga undervekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Annonse

Greit at det er litt "ymse" med BMI da muskelmasse vs fett ikke tas hensyn til - MEN en har ikke 17 i BMI samtidig som en har "masse muskler". Med en såpass lav BMI er det NOE som skurrer, og jeg har problemer med å tro at en kan ha overskudd, energi og prestere maksimalt med en så lav kroppsvekt.

Restitusjonsevnen og immunforsvaret (blant annet) er noe som faktisk faller drastisk ved undervekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

THERESE JOHAUG HAR ÅPENBART SPISEFORSTYRRELSER OG GIR NORSKE KVINNER UREALISTISKE FORVENTNINGER TIL EGEN KROPP. JA TIL LANDSLAGSUTØVERE MED NATURLIGE FORMER! WWW.OPPROP.NET

Problemet, eller utfordringen er....ho er en toppidrettsutøver. Da må ho kunne ha en optimalisert kropp i forhold til idretten ho driver med. Værste eg har sett er "hoppgutta" dem ser sykelige ut- skinn and bones"

Johaug er lita, men ser ut til å være i knallform

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk er altfor raskt ute med å flagge spiseforstyrrelse og dårlig forbilde og what not nå for tiden. Det er faktisk ikke slik at alle som ønsker å gå ned i vekt, eller har en lav kroppsvekt er så forbannet usunne bestandig. Vi har begynt å miste evnen til å nyansere. Ingen som klager på at styrkeløftere er feite, såvidt jeg ser.

Og dette kommer fra meg som person, ikke som representant for fitnessbloggen på noen som helst måte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet, eller utfordringen er....ho er en toppidrettsutøver. Da må ho kunne ha en optimalisert kropp i forhold til idretten ho driver med. Værste eg har sett er "hoppgutta" dem ser sykelige ut- skinn and bones"

Johaug er lita, men ser ut til å være i knallform

I 2008/2009 var den laveste målte BMIen, for de mannlige hopperene i verdenscupen, 19.5.

Snittet var 20.7.

Hvis hoppera bare er skinn og bein... hvordan blir det da med kvinnelige utøvere med en betydelig lavere BMI?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tja. Med tanke på hvor ofte langrennsjentene blir hyllet som sunne forbilder, så vil jeg nok si at det er overraskende mange som mener at toppidrett (å tyne kroppen til det ytterste) er kjempesunt.

Ganske sikker på at alle som er interessert i idrett ser hvor sykt det er, men jevnt over tror jeg det er mange som har helt feil bilde av hva toppidrett faktisk er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...