Gå til innhold

Nye mål og nytt treningsprogram: hva tror du?


Buttqueen

Anbefalte innlegg

Så, hvis noen hadde vært snille og brukt litt tid på å se mitt nye treningsprogram, hadde jeg satt veldig stor pris på det!

Fra dagens økt:

Knebøy: 45x8 - 3 sett (Økt fra 40 forrige uke, skal øke til 50 denne uka)

Markløft: 40x8 - 3 sett

Lat pulldown: 32x8 - 3 sett

Smal roing: 32x8 - 3 sett

Skråbenk med manualer: idag 12,5x8 - 10x8 - 10x8

Cable cross: 7x8 - 3 sett

Arnoldpress: 8x8 - 3 sett

Flies: 4x8 - 5x8 - 4x8

Overhead triceps (bånd): 20,5x10 - 3 sett

Biceps: 11,5x6(x3) - 3 sett. Denne tar jeg 6 lave, 6 høye og 6 hele på.

Supplerte med:

- Spark med knærne ved siden av hofta, altså nesten et karatespark, for å trene muskler ved siden av rumpa, hvis dere skjønner.

- Mage i typ chinsstativ, der jeg drar knærne mot haka på hver side annenhver gang, 15 per side og 3 sett.

Målet mitt egentlig er å bli så fit som mulig. Spiser sunt og har null problemer med kostholdet, men har vært litt slurven på treningen det siste året av flere grunner. Derfor har jeg nå satt opp dette treningsprogrammet. Jeg er mer nybegynner enn godt trent, så det er sagt.

Hvis det er relevant er jeg 1,58-1,60 og veier 50 kg.

Tidligere når jeg var yngre var ett av mine store mål og ønsker, å bli så slank og stram som mulig. Med mine små 1,60 cm i høyde og 50 kg (mest fordelt på rumpe og lår) så fant jeg etterhvert ut at jeg aldri kom til å bli no sylfide.. Dermed er mitt nye (og mer realistiske) mål å bli godt trent. (Synes Lone Norås ser bra trent ut i Fitnessforum, husker ikke om det var den siste utgaven eller forrige. Hvis noen har sett det.)

Tusen takk på forhånd!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er det meningen at du skal kjøre samme programmet ditt hver økt?

Og med 50 kg fordelt på noe som helst er du vel i utgangspunktet ganske sylfide-aktig...? :)

Skal trene det annenhver dag ca i noen uker, før jeg skifter. Skal variere litt også på hvilke øvelser, så lenge det er samme muskelgruppe®.

Neida, har godt med kjøtt på kroppen. Når man er under 1,60 skal det ikke mye til for å ikke være sylfide :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal trene det annenhver dag ca i noen uker, før jeg skifter. Skal variere litt også på hvilke øvelser, så lenge det er samme muskelgruppe®.

Neida, har godt med kjøtt på kroppen. Når man er under 1,60 skal det ikke mye til for å ikke være sylfide :)

Jeg nekter å tro at noen kan ha godt med kjøtt på kroppen på 50 kg :p

160cm og 50 kg tilsvarer en BMI på 19,5. Det er i ganske nedre sjikt av normalvektig.

Har du erfaring med å sette opp treningsprogram fra tidligere?

Det ser ikke så ille ut, men på baseøvelser som knebøy og markløft ville jeg vurdert å kjøre tungt nok til at du klarer 3-5 sett, med 1-5 repetisjoner.

Har du vurdert Starting Strength?

Vil anbefale deg å ta en kikk på denne, og se om du finner noe som kan passe deg:

http://fitnessbloggen.no/velg-riktig-treningsprogram/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg nekter å tro at noen kan ha godt med kjøtt på kroppen på 50 kg :p

160cm og 50 kg tilsvarer en BMI på 19,5. Det er i ganske nedre sjikt av normalvektig.

Har du erfaring med å sette opp treningsprogram fra tidligere?

Det ser ikke så ille ut, men på baseøvelser som knebøy og markløft ville jeg vurdert å kjøre tungt nok til at du klarer 3-5 sett, med 1-5 repetisjoner.

Har du vurdert Starting Strength?

Vil anbefale deg å ta en kikk på denne, og se om du finner noe som kan passe deg:

http://fitnessbloggen.no/velg-riktig-treningsprogram/

Jeg har ikke mye fett og er ikke stor nei. Mener bare at jeg generelt har en del rumpe, legger og lår, og heller er tynn i overkroppen. Styrketrening har hjulpet masse for å rette opp i den "skjevheten" i fordelingen da.

Som sagt, idealet mitt før var noe som ikke helt går overens med min egen kroppstype.

http://forum.fitnessbloggen.no/attachments/dsc_0372v-jpg.3211/

Skulle gjerne sett slik ut, men jeg er nok litt for.. stor i underkroppen til at det vil la seg gjøre. Satser derfor heller på å bli strammere og gå ned i fettprosent.

Ja, har en smule erfaring. Trente litt mer seriøst en periode for 2 år siden, men så fikk jeg så mye annet å fokusere på at det falt litt bort. Har trent jevnlig det siste 1,5 året, men ikke seriøst og tungt. Derfor jeg nå drar meg selv i nakken :D

Tusen takk for link! Skal sjekke den ut.

Høres også ut som om knebøy/markløft-tipset har noe godt for seg! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...