Gå til innhold

Kostholdseksperter og brukere på Fitnessbloggen


nyttliv89

Anbefalte innlegg

Om du var trygg på å gå ned 1 kilo i uken på 1500kcal, så er du altså totalt i underskudd på ca 7000 kcal i uka.

Øker du til 2000kcal, så får du et underskudd på 3500kcal, og går ned en halv kilo i uka.

Merk at den første uka, så vil du kanskje oppleve en stagnasjon, iom at du har mer mat i systemet. Dette skal rette seg ut påfølgende uke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Om du var trygg på å gå ned 1 kilo i uken på 1500kcal, så er du altså totalt i underskudd på ca 7000 kcal i uka.

Øker du til 2000kcal, så får du et underskudd på 3500kcal, og går ned en halv kilo i uka.

Merk at den første uka, så vil du kanskje oppleve en stagnasjon, iom at du har mer mat i systemet. Dette skal rette seg ut påfølgende uke.

Gitt at ting som NEAT holder seg konstanta, ja. Ved økt kaloriinntak vil trolig daglig kaloriforbruk øke litt også. Så trolig vil,kaloriunderskuddet bli litt høyere enn 3500 kcal i uka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fett i mat og fett som er lagret på kroppen innebærer to forskjellige forbrenningsprosesser. Det lærte jeg på skolen.

som Layne Norton forklarer http://www.youtube.com/watch?v=b5C3uqA1yRI, så blir den ikke ødelagt. men du havner på et unødvendig lavt nivå, noe som gjør at du må øke aktivitetsnivået betraktelig for å opprettholde samme progresjon. Videre bruker kroppen laaang tid på å tilpasse seg et slikt fall i kcal inntak.

Selv om det sikkert kan være rett det du har lært på skolen, vil jeg som jeg har gjort før vise til at du må være kildekritisk, og ikke ta det for god fisk, man kan lære noe idag, som imorgen viser seg å være feil, man fi

Har holdt på nesten fem uker.

Jeg kan jo prøve, håper bare ikke jeg kommer til å gå alt opp igjen...

Jeg liker ikke all slags potetgull og sjokolade. Men Sørlandschips med paprika, Superchips, tortilla med ost, ostepop og sour cream er vanvittig godt. Og ren melkesjokolade. Jeg pleier å kose meg med dette på lørdagskvelder, og da kan jeg ligge på litt over 2000 kcal den dagen, men spiser det aldri ellers i uken. Fordi det er mye fett, sukker og karbohydrater i det.

Jeg har målt fettprosenten min på kroppsanalyse, og jeg vil komme innenfor et normalt nivå. Og innenfor en normal BMI. Og når/hvis jeg kommer så langt vil jeg fokusere mer på styrketrening, og bygge muskler. Jeg vil bare være normal og føle meg frisk.

Jeg tror jeg ikke har klart å nå dette før fordi 1) jeg ikke var motivert. 2) jeg hadde det ikke bra psykisk og trøstespiste mye. 3) familie maste på meg om at jeg måtte ned i vekt, og det gjorde at jeg spiste mer. 4) jeg hadde dårlig selvbilde og så ikke vitsen. 5) jeg var alene, nå har jeg en kjæreste som støtter meg. 6) jeg hadde ingen kunnskap om noe av ernæring, vektnedgang osv.

Det å gå ned i vekt er for meg viktig, så jeg vil si at det ligger på 9-10 på en skala. Jeg vil ikke få livsstilssykdommer osv. Det ville betydd veldig mye for min selvfølelse og hverdag og klare det.

Tror nok alle hadde blitt glad om jeg hadde klart det. Føler et visst press nå fra familien. Kjæresten er min viktigste støttespiller.

Hadde vært fint å være med i Fast Form, men kan jeg være anonym der?

Hva med å bruke styrketrening som en måte å gå ned i vekt på, istedet for å ha det som en "plan" senere.

Vil også henvise til noe en foreslo en eller annen plass, som kan kalte 3-3-3, det går ut på at du først følger ett opplegg i tre dager, så tre uker, så tre måneder, på den måten blir det enklere å motivere seg, i tillegg kan det være lurt å følge en eller annen diett, det er ikke viktig hvordan, så lenge den passer for deg, og du følger den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er utrolig tungt å øke i kalorier. Når jeg ligger på 1500 kcal er jeg liksom trygg på å gå ned 1 kg i uken. Nå er jeg redd for å gå opp alt igjen. Det er skikkelig psykisk tungt.

Om du ikke går ned hver uke betyr det ikke at du har mislykkes. Viss det går et par uker uten at du går ned, betyr det bare at det er tid for å spise 100-250 kcal mindre om dagen. Følg en plan du kan leve med, ikke en der du føler du må "holde ut". Den eneste måten du vil trives og lykkes med dette i lengden er å gjøre det til en livsstil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

har lest flere steder at man kan legge seg på et lavt kcal-nivå sammen med trening, og etter oppnåelse av ønsket vekt gradvis går opp til normal kcal inntak og da kommer opp på normal forbrenning i forhold til høyde, vekt og aktivitetsnivå man er kommet til. øke så lite som 50-10 kcal i uken. det virker som at dere har peiling, er ikke dette korrekt? for det er jo logisk om du går fra lavt kcal-inntak etter å ha ligget der en stund og rett opp til normalt inntak at man først legger på seg før forbrenningen stabiliserer seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...