Gå til innhold

Hvordan få kjæresten til å slutte


Lena Ludvigsen

Anbefalte innlegg

Nå har det seg slik at kjæresten min (som er en helt fantastisk fyr jeg elsker av hele mitt hjerte) har lagt på seg en fæl uvane med å spise en hel 200 gram sjokolade på lørdagskvelden. Da vi ble sammen hadde han et ganske strikt syn på kosthold, han hadde lest mange steder at man ikke kunne spise sånt for resultater. Etter hvert fikk han lest at en gang i uken ikke gjorde noe - men det gjør jo det!!

Jeg selv lager meg heller eggehvittefluff med sjokoladeprotein eller eventuelt kesam med kakaopulver og nibs. Jeg skjønner ikke hvorfor ikke bare han og kan spise det samme lørdags kveld, slik at vi kan kose oss sammen i stedet for å må ha framme to forskjellige ting?

Føler dette legger demper på forholdet vårt.. Hvordan får jeg han til å skjønne hvor mye denne sjokoladen faktisk ødelegger? (synes å merke at han er blitt litt tyngre etter dette, og det er selvfølgelig en stor plage under sex osv. og jeg likte jo at han var ganske definert)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Annonse

Hva mener dere? Skal jeg sette kjærestens behov over egne? La han gjøre som han vil?

Jeg spør her siden dette er et fitnessforum og jeg regner med dere ikke synes det er greit å spise en hel sjokolade uansett.

Det finnes folk på dette forumet som faktisk tar seg en cola, eller en sjokolade en lørdagskveld uten at det er krise, så forskjellige meninger vil du uansett få.

Det viktigste er tross alt hva han/dere spiser de andre 6 dagene i uka, enn den ene sjokoladen en lørdags kveld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva mener dere? Skal jeg sette kjærestens behov over egne? La han gjøre som han vil?

Jeg spør her siden dette er et fitnessforum og jeg regner med dere ikke synes det er greit å spise en hel sjokolade uansett.

Jeg skjønner ikke helt hvordan du sammenblander dine behov med at han liker å spise sjokolade?

For å svare seriøst på det som tydeligvis er et problem for deg, så kan du vise ham denne: http://fitnessbloggen.no/sa-lang-tid-tar-det-a-forbrenne-en-sjokolade/

og utover det kan ikke jeg personlig skjønne at det er et problem at han spiser den sjokoladen, med mindre det bare er kroppen hans du er ute etter, da... Kunne nok kanskje skjønt deg bedre om det ikke bare var snakk om en sjokoladeplate på lørdag, men den lille utskeielsen er neppe noen krise.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg elsker og kjæresten min kjempehøyt, men jeg ville aldri nektet han å røyke den pakken med røyk som han røyker om dagen, heller ikke når han er stressa og røyker to pakker. Eller nekte han å spise marsipansjokoladen sin flere dager i uka. Når man prøver å bestemme over ett annet voksent menneske, det er da man ødelegger forhold. Du bør nok jobbe litt med tankegangen din, isteden for å prøve å endre en annen person med egen fri vilje og ønsker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...