Gå til innhold

Kjøpt leilighet, hva trenger man da?


Drlegendary

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Orker ikke å lese hele tråden, men ting jeg glemte (og som førte til middels raserianfall da jeg oppdaget det...):

- ostehøvel

- pizzarulle

- rivjern

- potetskreller

- hvitløkspresse

- dobørste

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skeier, teskeier, og noe til å røre i grytene dine med. Og en steikespade er sikkert ikke så dumt.

En sil, røreboller (hvis du skal lage vafler el), små skåler til snacks el.

Ville vel bare tatt med meg en vogn og tatt turen på IKEA..der finner du alt du trenger av kjøkkenting ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som det sies her: Ta turen på IKEA og følg veien gjennom.

Alt avhenger av hva du liker å lage av mat og sånt.

Liker du å bake - ja, da må du ha bakeform, og andre baketing.

Men jeg vil egentlig anbefale deg å bare kjøpe det essensielle. Man får så mye til jul og sånt. Alle elsker å kjøpe sånne ting. Enkelt er det også.

Jeg kjøpte leilighet for 2.5 år siden. Jeg har ikke plass til mer. Alle skaper er fulle, boden holder på å fylles opp.

Og ting du ikke kjøper nå som du plutselig kan få bruk for: f.eks brødrister (det trenger man bare først når man er gift) - man rister enkelt brød i ovnen :)

Eller kjevle: glass fungere perfekt som kjevle. Jeg bruker mine rosendahls glass selv om jeg har kjevle (kjevla er dårlig, fungere bedre til å gi meg muskelmassasje :) )

Så ja, essensiele ting først :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Groenhaug Jeg ble bare veldig nyskjerrig; hvorfor trenger man ikke brødrister før man er gift? :p Skjønner ikke helt logikken der

Brødrister er en veldig typisk bryllupsgave :)

Man kan forøvrig kjøpe det ellers også, men om man ikke rister brød veldig ofte så er det litt sånn mer waste of money som andre kan gjøre for deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brødrister er en veldig typisk bryllupsgave :)

Man kan forøvrig kjøpe det ellers også, men om man ikke rister brød veldig ofte så er det litt sånn mer waste of money som andre kan gjøre for deg!

Skal man tenke sånn er det liten vits å kjøpe kjøkkenmaskiner (aka vaffeljern og håndmikser o.l.), for det er like vanlige bryllupsgaver.

For øvrig har man lov å si fra hva man absolutt ikke trenger i bryllupsgaver også, og å si fra hva man absolutt kunne tenke seg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

apropos kokkekniver; du trenger igrunn bare tre kniver på kjøkkenet, en "stor" kokkekniv, en liten pareringskniv, en god brødkniv, og en god skreller. ikke vær et nek og gå til innkjøp av knivsett med femti kniver til ..99kr.

Sats på kvalitet når det kommer til stekepanner og kjeler, så varer det lengre og gir deg bedre resultater. Selv er jeg glad i induksjon, hvis økonomien tillater er dette absolutt verdt kostnaden.

Og hvis du bare kan kjøpe EN god kniv, så anbefaler jeg en såkallt konditorkniv, funker til allt:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skal man tenke sånn er det liten vits å kjøpe kjøkkenmaskiner (aka vaffeljern og håndmikser o.l.), for det er like vanlige bryllupsgaver.

For øvrig har man lov å si fra hva man absolutt ikke trenger i bryllupsgaver også, og å si fra hva man absolutt kunne tenke seg ;)

Nei, kjøkkenmaskin og Vaffeljern får man jo bruk for hele tiden.

Poenget er at alt som man bruker sjelden er det liten vits i å bruke penger på selv. Bryllup er en fin anledning til å ønske seg sånt som kan være kjekt å ha til den sjeldne gangen, men som man ikke gidder å bruke penger på selv!

Da ønsker man seg det og så får man det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, kjøkkenmaskin og Vaffeljern får man jo bruk for hele tiden.

Poenget er at alt som man bruker sjelden er det liten vits i å bruke penger på selv. Bryllup er en fin anledning til å ønske seg sånt som kan være kjekt å ha til den sjeldne gangen, men som man ikke gidder å bruke penger på selv!

Da ønsker man seg det og så får man det.

*mumler noe om at jeg bruker brødristeren flere ganger i uka, mens vaffeljernet er jeg usikker på hvor befinner seg hen* :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen!

Jeg har kjøpt meg en mon splittens ny leilighet, og i påvente av at den skal bli ferdig så lager jeg meg en liten liste over alt jeg må kjøpe til denne. Listen er en kombinasjon av det jeg _må_ ha, og det jeg tenker å ha i fremtiden.

Det som følger med leiligheten er kjøleskap, stekeovn og oppvaskmaskin.

Har kommet noe på vei, men vet det er noe jeg overser. Hva mener DU man bør/må ha i en leilighet etter nylig innflytting? Fyll på i listen min med det du føler er nødvendig.

Det jeg har skrevet opp foreløpig er:

Møbler/hvitevarer

Vaskemaskin

Tørketrommel

Ekstern fryser, rundt 500L

Mikrobølgeovn

Dolce Gusto

Toastjern

Vaffeljern

Kjøkkenartikler

Stekeplater

Kjeler

Plater til varme kjeler

Sodastream

Glass/kopper/krus

Tallerkener

Bokseåpner

Krydder av diverse sort

Torkyholder m/torky

Kniver/Gafler

Kjøkkenkniver

Badeartikler

Såpedispenser

Dobørste

Tannbørstebeger

Dorullholder

Dusjsåpe/håndsåpe/balsam/shampo

Soverom

Nattbordslamper

Nattbord

Kleshengere

Stue

Stearinlys

Sofa

Spisebord m/stoler

Sofabord

Teppe, langhåret

TV-bord

Gardiner

TV

PS4

Diverse

Oppbevaringsbokser

Skohylle

Inngangsmatte

Speil

Kommode til inngangsparti

Tørkestativ

Vegglamper til stue og gang

Knagger

Gogogo :)

Finn gis bort er en gullgruve for folk som bor i nærheten av de store byene. Jeg fikk min kondenstrommel der, funker supert

Lenke til kommentar
Del på andre sider

og ALDRI ALDRI ALDRI finn på å legg de dyre knivene i oppvaskmaskinen.

Forøvrig en fin mulighet til å kjøre en slek ein rialitysjekk.... hvor lenge kan du greie deg uten ting du "vet" du trenger....

Bent Stiansen putter konsekvent knivene i vaskemaskinen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du har vaffeljern så trenger du ikke toastjern.. IMHO.

Men ta turen til ikea, der har de også noen sånne kroker du henger over en dør, så du har en krok rad..På døra! Kjempe kjekt. Når jeg tenker meg om kan det hende det var en annen butikk som hadde det.

Og sånn stavmikser er kjekt, kjøp en med masse stash til, så har du rivjern, vips, sånn liten beholder til å lage nøttesmør, pesto etc, og ja, den er kul. Kan brukes til alt.

Også et annet tips: Hvis du kjøper eggedeler eller ostehøvel, KJØP KVALITET! Vet ikke hvor mange eggedelere og ostehøvler jeg har hevet langt til gokk utpå havet (Unnskyld, havet)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan ikke fatte og begripe at INGEN har sagt kaffekvern enda, så da får jeg være først ut :D . Kaffekvern, en aeropress og en ordentlig trakter (enten moccamaster eller aller helst wilfa svart) er da et must. Da jeg flyttet sist gikk det i denne rekkefølgen: Internett -> kaffeutstyr -> Seng -> resten :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...