Gå til innhold

Kjøpt leilighet, hva trenger man da?


Drlegendary

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Masse fine plastikkplanter om du har like grønne fingre som meg! :D Ellers er vel det meste nevnt over... Søppelbøtte på doen kan være lurt, i hvert fall om du har tenkt og ha en del damebesøk ;)

Usikker på om det er nevnt, men husk å kjøpe vaskeartikler som vaskepulver til klesvask, vasketabletter til oppvask, milo om du bruker ullklær, såpe til å vaske gulv osv. Til speil og glass trenger du bare mikrofiberkluter, de er helt geniale :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest QueenWinther

Kunst du har kjøpt / bilder du har fotografert selv i fine rammer.

En kopi av en Anna karenina-bok (Jeg er faktisk dønn seriøs når jeg sier at alle hjem trenger det.)

Søppelkasser, gjerne med kildesortering

Termometer

Gardiner

Kaffe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

apropos kokkekniver; du trenger igrunn bare tre kniver på kjøkkenet, en "stor" kokkekniv, en liten pareringskniv, en god brødkniv, og en god skreller. ikke vær et nek og gå til innkjøp av knivsett med femti kniver til ..99kr.

Sats på kvalitet når det kommer til stekepanner og kjeler, så varer det lengre og gir deg bedre resultater. Selv er jeg glad i induksjon, hvis økonomien tillater er dette absolutt verdt kostnaden.

og ALDRI ALDRI ALDRI finn på å legg de dyre knivene i oppvaskmaskinen.

Forøvrig en fin mulighet til å kjøre en slek ein rialitysjekk.... hvor lenge kan du greie deg uten ting du "vet" du trenger....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kunst du har kjøpt / bilder du har fotografert selv i fine rammer.

En kopi av en Anna karenina-bok (Jeg er faktisk dønn seriøs når jeg sier at alle hjem trenger det.)

Søppelkasser, gjerne med kildesortering

Termometer

Gardiner

Kaffe.

Gardiner :nailbiting:

Nå ble jeg skræmt her...

En lystett rullegardin på soverommet kan komme godt med, men ellers?:stop:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vannkoker

Kleshengere (alltid flere enn du tror)

Skap, skap, skap. Selv liker jeg hvert fall å kunne gjemme unna ting som ikke er pene/ nyttige nok til å stå fremme.

Ikke må ha, men praktisk til hjemmekontoret, kombinert printer/ scanner/ whatevs.

<3 på Ina Winther for å sette opp Anna Karenina på must-listen. Når vi først er inne på bokhyllefyll, er legathåndboken usedvanlig nyttig og påfallende lite brukt. En god kompis hadde den som toalettlektyre, og manglet aldri spenn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Før du går til innkjøp av en masse fancye duppeditter til kjøkkenet, så bør du faktisk gå igjennom hva du egentlig trenger og kommer til å bruke.

Micro, vannkoker ig toast/vaffelhjern er jeg enig i at ett hvert hjem med respekt for segsrlv bør ha. Sodastream er også genialt om man drikker mye boblevann(jeg sparer nok ganske mange hundre kroner i måneden etter ay den blei innkjøpt).

Du trenger ikke kjøpe brødmaskin eller en kitchen aid om det ikke er ting du bruker ofte. En god håndmikser holder langt, man trenger ikke kjøkkenmaskin om det ikke er noe man bruker flere ganger i uka. Stavmikser Må du ha, sånn er det bare. Men du trenger ikke kjøpe en stor blender om du har en god stavmikser.

Og det er ei leilighet som er under bygging? Har du sjekket ut at du faktisk må kjøpe hvitevarer til kjøkken? Vet at det er en del som kommer med hth kjøkken som har hvitevarene inkludert, fordi det er den avtalen som er satt mellom hth og byggefirma/prosjektabsvarlige. Veldig greit å være 100% sikker på akkurat det før man kjøper inn hvitevarer til kjøkkenet:)

Og finn ut hva du faktisk har fra før av, slik at du ikke trenger å kjøpe alt nytt med en gang. Sjekk ut på finn.no eller gi bort sider på fb, hva kan du få gratis? Skohyller finner du drøssevis av, helt gratis på nett. Og om du har bursdag snart/før/rundt innflytting, hva kan du ønske deg hos familie? Hva slaks innkjøp til leiligheta kan du vente med og ønske deg i julegave?

Eneste jeg virkelig viø annbefale å ikke kjøpe brukt er kjøkkenkniver, du vet aldri om hvor mishandlet de har vært, så kjøp selv, og kjøp kvalitet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

+ raid gjenbruksbutikker/bruktbutikker! Fant en gang en kjele som ny koster over 600 kr, jeg betalte 50:D Har et fult servise (8 fat, 7 tefat, 6 kaffekopper) som jeg betalte 50 kr for, samt diverse ildfasteformer til mellom 20-50 kr, vinglass og vannglass til 3-5 kr stykke. Du finner alt fra kakespader til sofabord, til idiotisk billige priser, og som er mer enn fult brukbart! Og alle pengene du sparer på gjenbruk, deeeet.... har du allerede brukt på å kjøpe leilighet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Masse fine plastikkplanter om du har like grønne fingre som meg! :D Ellers er vel det meste nevnt over... Søppelbøtte på doen kan være lurt, i hvert fall om du har tenkt og ha en del damebesøk ;)

Usikker på om det er nevnt, men husk å kjøpe vaskeartikler som vaskepulver til klesvask, vasketabletter til oppvask, milo om du bruker ullklær, såpe til å vaske gulv osv. Til speil og glass trenger du bare mikrofiberkluter, de er helt geniale :)

Må definitivt ha det! Finnes ikke grønne fingre på denne kroppen hvertfall!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...