Gå til innhold

Tråden for dumme spørsmål!


magerkesam

Anbefalte innlegg

Lurer litt, pleier dere å ta knebøy med pute rundt stanga? Har gjort det til nå men en som sa det ble bedre teknikk uten. gikk greit på oppvarmingsetta men ikke sjangs når det ble tyngre, driiitvondt på ryggraden. Må dette trenes opp bare, som trælene i håndflatene:D

Jeg synes det ble mindre vondt når jeg fikk større trapezius! (altså den muskelen som går over akkurat det området der stanga ligget). Også blir man nok mer vant til det etterhvert :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er oppkarbingsdager kun effektiv for dere som vil vedlikeholde vekten? Hvordan holder dere motivasjonen oppe når dere skal ned i vekt? Har veldlig lyst på en oppkarbingsdag med et spiserom på kun 5 timer. Nei ikke spise meg ihjel, men litt kos:p

Oppkarbing er jo ordet som kommer opp når er på diett. Når du har vært på diett lengere så vil det bli vanskeligere og vanskeligere å gå ned i vekt, og noen kan oppleve at det stopper opp. Da kan man ta en kveld hvor man feks spiser alt fra 150-400gram ekstra RENE karbs (spis minst mulig fett i dette tidsrommet) for å lure kroppen i gang igjen. Genetisk fra steinaldern er at kroppen vil prøve å holde på mest mulig og "forbrenninga går ned", da lurer vi kroppen ved å pøse på karbohydrater en kveld og den tror det er full fest og normalt igjen. Ekke unormalt å begynne å svette på kvelden/natta etter du har spist slik.. DETTE ER SPISEDAG, SPISEDAG ER IKKE KAKE,SJOKOLADE,POTETGULL osv

Hvis man absolutt vil spise noe "junk" anbefaler jeg å trene litt ekstra i uka (kardio) da ligger man greit mtp på kcal og samvittigheten er mye bedre!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Topp tråd, slipper og lage en ny tråd for små spørsmål :D

Men her er spørsmålet mitt.

Si man er på diet, og dieten går veldig dårlig man mister mye muskler under dieten.

Si da at man kommer tilbake i styrke der man var for 6 månder siden, vil man da få det raskere tilbake, eller vil det ta lik tid som man brukte for og komme tilbake til sitt beste?

Satser på noen forstår spørsmålet mitt :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppkarbing er jo ordet som kommer opp når er på diett. Når du har vært på diett lengere så vil det bli vanskeligere og vanskeligere å gå ned i vekt, og noen kan oppleve at det stopper opp. Da kan man ta en kveld hvor man feks spiser alt fra 150-400gram ekstra RENE karbs (spis minst mulig fett i dette tidsrommet) for å lure kroppen i gang igjen. Genetisk fra steinaldern er at kroppen vil prøve å holde på mest mulig og "forbrenninga går ned", da lurer vi kroppen ved å pøse på karbohydrater en kveld og den tror det er full fest og normalt igjen. Ekke unormalt å begynne å svette på kvelden/natta etter du har spist slik.. DETTE ER SPISEDAG, SPISEDAG ER IKKE KAKE,SJOKOLADE,POTETGULL osv

Ja ser den. Har lest på ulike blogger at fitnessjentene har en oppkarbingsdag gjerne med litt smågodt om kvelden. Surt smågodt uten sjokolade da. Vet at man skal unngå fett, særlig chips og kaker osv. Har planer om å spise sunt hele dagen, bare bittelitt smågodt lørdagskveld som lørdagsgodt? kan dette gjør stor skade under vektreduksjons fase?

spiser jo sunt resten av dagen og resten av uka. nå tenker jeg en liten pose på ca 30 g ikke en gigantisk pose.

Vurderer også å bare ta en proteinbar eller nøtter, men er dødskjipt når alle venninene rundt deg knasker smågodt og du ikke kan smake. Da får jeg følelsen av at jeg er på diett og da mister jeg hele motivasjonen. Kan fint klare meg uten godteri, men i slike sammenhenger som venninekvelder blir det dumt. Får vel bare bite i det sure eple:p no pain, no gain.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja ser den. Har lest på ulike blogger at fitnessjentene har en oppkarbingsdag gjerne med litt smågodt om kvelden. Surt smågodt uten sjokolade da. Vet at man skal unngå fett, særlig chips og kaker osv. Har planer om å spise sunt hele dagen, bare bittelitt smågodt lørdagskveld som lørdagsgodt? kan dette gjør stor skade under vektreduksjons fase?

spiser jo sunt resten av dagen og resten av uka. nå tenker jeg en liten pose på ca 30 g ikke en gigantisk pose.

Vurderer også å bare ta en proteinbar eller nøtter, men er dødskjipt når alle venninene rundt deg knasker smågodt og du ikke kan smake. Da får jeg følelsen av at jeg er på diett og da mister jeg hele motivasjonen. Kan fint klare meg uten godteri, men i slike sammenhenger som venninekvelder blir det dumt. Får vel bare bite i det sure eple:p no pain, no gain.

Går an hvis du ikke gjør som meg og hiver deg over 200gram sjokolade, 300gram potegull+ dip og brus x), de små mengdene du snakker om burde gå bra så lenge man klarer å beherske seg=)) spis med god samvittighet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ville tatt av meg skoene og latt være å ha noe under hælene. :)

Får prøve ut det :)

Jeg synes det ble mindre vondt når jeg fikk større trapezius! (altså den muskelen som går over akkurat det området der stanga ligget). Også blir man nok mer vant til det etterhvert :)

Må kanskje jobbe litt med den og da ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja ser den. Har lest på ulike blogger at fitnessjentene har en oppkarbingsdag gjerne med litt smågodt om kvelden. Surt smågodt uten sjokolade da. Vet at man skal unngå fett, særlig chips og kaker osv. Har planer om å spise sunt hele dagen, bare bittelitt smågodt lørdagskveld som lørdagsgodt? kan dette gjør stor skade under vektreduksjons fase?

spiser jo sunt resten av dagen og resten av uka. nå tenker jeg en liten pose på ca 30 g ikke en gigantisk pose.

Vurderer også å bare ta en proteinbar eller nøtter, men er dødskjipt når alle venninene rundt deg knasker smågodt og du ikke kan smake. Da får jeg følelsen av at jeg er på diett og da mister jeg hele motivasjonen. Kan fint klare meg uten godteri, men i slike sammenhenger som venninekvelder blir det dumt. Får vel bare bite i det sure eple:p no pain, no gain.

Nå vet ikke jeg hvor mye du ligger i underskudd resten av uka, men hvis vi antar 500kcals pr. dag så tilsvarer det 3500 i løpet av en uke. Da vil inntak av 30gram smågodis som trolig tilsvarer 100-150kcal ikke utgjøre mye og hvis det da gjør det lettere for deg å fortsette dietten så er det bare å kjøre på. Hvis du klarer å holde deg til kun de 30g vel og merke og ikke gjør som l0ft:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå vet ikke jeg hvor mye du ligger i underskudd resten av uka, men hvis vi antar 500kcals pr. dag så tilsvarer det 3500 i løpet av en uke. Da vil inntak av 30gram smågodis som trolig tilsvarer 100-150kcal ikke utgjøre mye og hvis det da gjør det lettere for deg å fortsette dietten så er det bare å kjøre på. Hvis du klarer å holde deg til kun de 30g vel og merke og ikke gjør som l0ft:)

Nei jeg blir utrolig fort kvalm av godteri, skal spise godt med mat før jeg spiser 30 g. Å spise godteri på tom mage er grusomt. Da spiser jeg så mye at jeg ser ut som jeg er 8 mnd på vei. Og kjempe kvalm etterpå. En følelse de fleste sikkert husker som gjør deg drittlei tanken på godter i flere uker. Men skal ikke fråtse mer, det er fy fy. Hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går an hvis du ikke gjør som meg og hiver deg over 200gram sjokolade, 300gram potegull+ dip og brus x), de små mengdene du snakker om burde gå bra så lenge man klarer å beherske seg=)) spis med god samvittighet

haha, nei tanken på å hive i meg 1 melkesjokolade får meg til å bli kvalm. 1 pose chips derimot glir ned på høykant. (aldri mer). :p smågodt er lett å spise for mye av, men så lenge jeg ikke kjøper for mye og det ikke er tilgjengelig så går det fint. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er litt opp til deg selv, men jeg liker å ha den såpass skrå at jeg knapt ser meg selv i speilet :p nesten mellom flat og oppreist. :)

Åååh! :D Ja, men daså! Ser bare de som tar det nesten helt oppreist (da snakker jeg ikke om militærpress), og jeg blir litt forvirret :p Men takk for svar, da fortsetter jeg i "min egen" stil :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...