Gå til innhold

Tråden for dumme spørsmål!


magerkesam

Anbefalte innlegg

Gjest QueenWinther

Støl blir man vel når man gjør noe kroppen ikke er vant med - så enten er det fordi du tok fler reps, eller fordi du klarte å aktivere muskulaturen. Varmet du opp annerledes enn normalt? Kjørte noen andre øvelser før? Hva mener du med halvreps, forresten? for 30x3 er et ganske mye større volum enn 12x3. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, QueenWinther skrev:

Støl blir man vel når man gjør noe kroppen ikke er vant med - så enten er det fordi du tok fler reps, eller fordi du klarte å aktivere muskulaturen. Varmet du opp annerledes enn normalt? Kjørte noen andre øvelser før? Hva mener du med halvreps, forresten? for 30x3 er et ganske mye større volum enn 12x3. 

For å backe opp litt mer, så blir man støl når man gjør noe kroppen ikke pleier å gjøre.

Årsaken til stølhet vil kunne være så enkelt som at du har doblet volumet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutes ago, QueenWinther said:

Støl blir man vel når man gjør noe kroppen ikke er vant med - så enten er det fordi du tok fler reps, eller fordi du klarte å aktivere muskulaturen. Varmet du opp annerledes enn normalt? Kjørte noen andre øvelser før? Hva mener du med halvreps, forresten? for 30x3 er et ganske mye større volum enn 12x3. 

Nja, ikke så annerledes oppvarming? Typ at du går fra halvveis opp og opp, så halvveis ned igjen bare før du går opp til toppen, hvis det gir noen mening?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest QueenWinther

Skjønner - da kan du se for deg at volumet var _mye større enn normalt når du også kjørte fler reps, så kan være derfor:) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

21 minutter siden, ABC123 skrev:

Hvor finner man (dame) bukser når midjemålet krymper og lårene vokser? Har sett på Barbell, men er ikke overbegeistret for modellen, andre gode forslag?

Weightless?

bikbok har faktisk noen veldig fine bukser med superstrech og høyt liv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Therese skrev:

Weightless?

bikbok har faktisk noen veldig fine bukser med superstrech og høyt liv

Har prøvd weightless og de passer ikke... kan prøve BikBok, men har slitt med det at jeg har kraftige lår og legger tidligere, er ikke noe unormalt at Bikbok-bukser ikke går over knæra ;) men det kan være de sitter bedre nå som midjemålet har krympa tilbake til normalt nivå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sliter man ut muskler når man ruller dem med massasjerulle?

Tok en god runde før fotballtrening i går (ca. 4-5min på hvert lår. Over, under og sidene). Det første løpet jeg gjorde var så tungt og jævlig at en skulle tro jeg hadde trent knebøy hele dagen. Trente sist gang på mandag (også fotball), men trodde ikke jeg var i så elendig form at det ikke skulle ha gitt seg siden da. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 11/2/2016 at 4.58, ABC123 skrev:

Hvor finner man (dame) bukser når midjemålet krymper og lårene vokser? Har sett på Barbell, men er ikke overbegeistret for modellen, andre gode forslag?

Levis har en serie som før het curves om jeg husker rett. Den satt som ett skudd over lår og midje. Litt dyrere, men var definitivt verdt pengene :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 minutter siden, vesen skrev:

De finnes fortsatt og er å anbefale! Kjøpte 3 par Levis` curves i USA i sommer, så det bør være mulig å få tak i på nett :cat:

Fant faktisk på salg i dag, men måtte velge mellom 27" og 32" (ikke noe mellom) som altså var for lite eller for stort... Så ut som en lovende fasong, så håper jeg finner i riktig livvidde!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, ABC123 skrev:

Fant faktisk på salg i dag, men måtte velge mellom 27" og 32" (ikke noe mellom) som altså var for lite eller for stort... Så ut som en lovende fasong, så håper jeg finner i riktig livvidde!

Da er de nødt for å finnes i din størrelse et sted, fortsett og let (y) Min erfaring er at de er litt store i størrelsen, du kan nok trygt gå ned en størrelse, særlig om du velger en av de elastiske modellene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, vesen skrev:

Da er de nødt for å finnes i din størrelse et sted, fortsett og let (y) Min erfaring er at de er litt store i størrelsen, du kan nok trygt gå ned en størrelse, særlig om du velger en av de elastiske modellene.

Må finne og prøve først, men 27" er nok vel smått om jeg skal få de over hoftene også ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 hours ago, LtdEdFred said:

Du har linket til et stillbilde. Vanskelig å vite akkurat hvilken form for markløft personen er i ferd med å utføre.

Det er den varianten hvor stanga starter lengre opp en gulvet. Man har ikke like mye bøy i bena, så man brukere mere ryggen tror jeg(?) Ser den heter rack pull. Hvilken bør jeg da bruke? Rack pull eller vanlig deadlift? Eller kan jeg kjøre begge eller bytte på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke kjent med denne øvelsen så noen må gjerne fylle inn/korrigere meg, men etter et kjapt Google-søk virker dette som øvelse for å klemme ut det siste eller kanskje styrke øvre del av et fullstendig markløft. Så vidt jeg kan se så senker du til og med stanga mindre enn du gjør på rumenske markløft. Mistenker at det er ment for mye tyngre vekter enn du klarer på tradisjonelt markløft og rumenske. 

Jeg ville kun fokusert på vanlige markløft i starten. Fra bakken eller fra boks (om du ikke har god nok mobilitet til å komme ned til stanga på bakken). Så kan du evt supplere med rack pulls når du blir mer viderekommen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...