Gå til innhold

Tråden for dumme spørsmål!


magerkesam

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...


Selger holder til i England. Bestilte en stor porsjon kosttilskudd derfra, men de kom jo aldri til meg pga. at flyet gikk ned på veien. 

Hva er i så fall vanlig prosedyre fra min side? Sende de en mail om at varen aldri kom frem og eventuelt be om ny forsendelse eller money back?

Det aller enkleste er å kontakte selger og prøve å bli enige dere i mellom. Er de serviceinnstilte burde det ikke by på for store problemer.

Forbrukerlovgivningen i Europa er i stor grad homogenisert så det skal være mulig å vinne frem med krav dersom selger setter seg på bakbeina, men gudene vet hvor komplisert og dyrt det er. Jeg vet ikke hvor mye penger det er snakk om, men med mindre det er snakk om en betydelig sum tror jeg at jeg ville satset alt på å bli enig med selger direkte. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Refeeds – dager med mer mat

Hvor ofte du skal ha dager med mer mat (les: oppkarbing), avhenger av fettprosenten og kroppsvekten din.

  • God form: Ta hyppige pauser fra dietten. Det lave karbohydratinntaket og store energiunderskuddet vil redusere leptinnivåene, som vil føre til mer sult, lavere forbrenning og større muskeltap. Refeeds hver tredje dag vil være nødvendig. Forslag: 2 dager i uken.
  • Middels god form: Ha en seks timer lang refeed, en gang i uken. I dette tidsrommet kan du spise opptil 5-6 gram karbohydrat / kg / kroppsvekt for å fylle opp muskulaturen og leveren med karbohydrater. Du bør også ta pause fra denne dietten cirka hver fjortende dag.
  • Svært overvektig: Du trenger i utgangspunktet ikke refeeds eller belønningsmåltider. Av sosiale og psykologiske grunner kan det likevel være greit med ett middels stort måltid hver sjuende til fjortende dag. Merk deg at vi prater om 1-2 måltid, ikke ukritisk fråtsing. 

    Dette står i PSMF artikkelen til fitnessbloggen. Hvordan vet vedkommende hva slags form h*n er i?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har et selvforskyldt problem, har vokst ut av bunaden, og skal i barndåp til mitt gudbarn på Søndag. Jeg vil så gjerne inn i bunaden, så trenger tips til hvordan jeg kan drive mest mulig vann ut av kroppen på 5 dager. 
Lurer også på om det der plastfolie trikset funker, altså å surre plastfolie rundt magen, og sove med den?

Intet er for ekstremt i dette tilfellet. Kjør på med tips

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann og hoppsan :)

Hvordan endrer man navnet på loggboka? Søkt rundt men fant ikke noen tråd om det. Var en knapp under loggboknavnet på det gamle designet, men den er nå borte. Løfter ikke med X-size lenger :X3:

Endret av Ette
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Heisann og hoppsan :)

Hvordan endrer man navnet på loggboka? Søkt rundt men fant ikke noen tråd om det. Var en knapp under loggboknavnet på det gamle designet, men den er nå borte. Løfter ikke med X-size lenger :X3:

Tror du får muligheten til å endre dette om du redigerer det første innlegget i loggen din.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Refeeds – dager med mer mat

Hvor ofte du skal ha dager med mer mat (les: oppkarbing), avhenger av fettprosenten og kroppsvekten din.

  • God form: Ta hyppige pauser fra dietten. Det lave karbohydratinntaket og store energiunderskuddet vil redusere leptinnivåene, som vil føre til mer sult, lavere forbrenning og større muskeltap. Refeeds hver tredje dag vil være nødvendig. Forslag: 2 dager i uken.
  • Middels god form: Ha en seks timer lang refeed, en gang i uken. I dette tidsrommet kan du spise opptil 5-6 gram karbohydrat / kg / kroppsvekt for å fylle opp muskulaturen og leveren med karbohydrater. Du bør også ta pause fra denne dietten cirka hver fjortende dag.
  • Svært overvektig: Du trenger i utgangspunktet ikke refeeds eller belønningsmåltider. Av sosiale og psykologiske grunner kan det likevel være greit med ett middels stort måltid hver sjuende til fjortende dag. Merk deg at vi prater om 1-2 måltid, ikke ukritisk fråtsing. 

    Dette står i PSMF artikkelen til fitnessbloggen. Hvordan vet vedkommende hva slags form h*n er i?

Ingen som kan svare altså?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan unngå å spise opp matpakken før ni... Svak sjel i svakt legeme og alt det der. Joda, har spist en bedre frokost, havregrøt med sjokoladeproteinpulver og bringebær, så burde være mett, men omeletten som ligger i veska er ubeskrivelig fristende..... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På matvaretabellen.no står det at rå blåskjell har 54 kcal / 100g. Er det da 100g med skjell og kjøtt eller kun kjøtt? 

Edit: Ser det er 51% av det som er spiselig, så da regner jeg med at det er med skjell og kjøtt.

Endret av Stephanus
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen som kan svare altså?

Hei lean
Hvis du virkelig er interessert i å kjøre PSMF vil jeg anbefale deg "Rapid fatloss" av Lyle Mcdonald. Han var en av de som repopulariserte Proteinsparende modifisert faste. Så til spørsmålet ditt. Jeg vet at fettprosent og antall kg du skal ned er avgjørende for hvilken kategori du faller innunder. Hvis det gjelder deg personlig vil jeg tippe du er i kategori 1, kanskje i mellom 1 og 2. Et annet viktig poeng er at refeeds burde kjøres kun hvis du har lite karb i dietten din, noe du sansynligvis har, da du kjører PSMF(?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei leanHvis du virkelig er interessert i å kjøre PSMF vil jeg anbefale deg "Rapid fatloss" av Lyle Mcdonald. Han var en av de som repopulariserte Proteinsparende modifisert faste. Så til spørsmålet ditt. Jeg vet at fettprosent og antall kg du skal ned er avgjørende for hvilken kategori du faller innunder. Hvis det gjelder deg personlig vil jeg tippe du er i kategori 1, kanskje i mellom 1 og 2. Et annet viktig poeng er at refeeds burde kjøres kun hvis du har lite karb i dietten din, noe du sansynligvis har, da du kjører PSMF(?)

Takk for svar! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
9 timer siden, Anreka skrev:

Er det fortsatt fullt på treningssenter rundtom i norges land, eller har nyttårsforsetterne ramla litt av? 

Virker som att "januar bølgen" kom seint igang, her på senteret så var det først når januar glei inn på 20tallet att folk skjønte att januar var januar :D 

damn så trangt det var sist trening :D

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Anreka skrev:

Er det fortsatt fullt på treningssenter rundtom i norges land, eller har nyttårsforsetterne ramla litt av? 

I studentbyen Trondheim er det fortsatt trangt om plassen (kan ha noe med semestestaet litt senere enn 1. Januar å gjøre). Mitt triks er å trene tidlig og å smøre meg med en good dose tålmodighet hvis jeg må trene på kveldstid. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...