Gå til innhold

Tråden for dumme spørsmål!


magerkesam

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

kommer an på hvordan du surrete de, hvor de ligger på albuene, og hvor lang løftevei du har. Skal eg gjette så tipper eg 10kg på det røde og 20kg på det lilla, sånn groooovt tippet altså 

 

Tipper på ca det samme, kanskje 25 med det lilla. Synes strikker gir en sånn effekt at det kjennes ut som det hjelper mer enn det egentlig gjør, men hvem vet. Snilt av deg å gjette, nå ble nerden i meg glad:).             Edit: kunne kanskje gått for en maks i strikkbenk og så trukket i fra vanlig maks, men resten av løftet ville blitt lettere også ikke bare i bunnen så  forskjellen + 5 kg ville kanskje stemt bra.

Endret av Snordskog
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke hengt det opp, da kunne jeg nok ha regnet på det selv;) Rundt albuene. dobbelt i 8-tall...? 

 

bjorgvin.jpg

Bare basert på gefühlen fra de få gangene jeg har prøvd det selv, kan det virke som den lilla strikken (hvis det er samme som de har på min gym) avlaster 15-20kg i bunn og så lineært mindre og mindre til absolutt ingenting i topp 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har ikke noe stålkontroll selv, men BMW pleier å være sikre kjøp. Om prisen er god for den modellen må du nesten sammenligne med andre tilsvarende biler på Finn.

Andre vurderinger: Premiummerkene (BMW, Audi, Mercedes) koster gjerne litt mer å ha på service og forsikringen er noe høyere. Bensinbiler bruker gjerne litt mere drivstoff enn diesel også, men hvorvidt man kan anbefale noen å kjøpe en dieselbil i dag har jeg gitt opp å følge med på :p

 

Jeg gikk i våres fra en Audi 2.0TFSI (bensin) til en noe nyere Peugeot (2.0l diesel). Føler ikke jeg har gått noe ned på kjørekomfort (strengt tatt er Peugeoten bedre fordi Audien var ganske stiv slik at man merka den minste lille dump veldig godt og den spora veldig lett (samme hjulstørrelse så forklaringen på det aner jeg ikke)).

Premiumfølelsen i kupeen var riktignok noe høyere i Audien, men den lille forskjellen synes jeg ikke det var verdt å betale ekstra for lenger.

Servicene er noen tusenlapper billigere på Peugoten, kjøremønsteret er temmelig likt (hovedsaklig til og fra jobb), men fra å fylle annenhver uke på Audien kan jeg tidvis klare meg hver 4. uke på Peugoten (ellers må jeg fylle en gang ila 3. uka (tankstr er lik)), forsikringspremien gikk ned godt over halvarpten (fra 9200 til 3600).

 

Så om bil ikke er veldig viktig for deg eller du ikke tjener godt kan det være verdt å kikke litt til. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar, @LtdEdFred (y) Det finnes sikkert bedre fora enn dette for å spørre om bil, men jeg er lat.

 

En av ulempene med BMW 3-serien etter 2005 er stiv fjæring. Jeg finner ærlig talt ikke så mye annet negativt. Bensinforbruk er oppgitt til 0,55 liter på mila. Sikkert noe høyere i praksis, men absolutt godkjent i mine øyne. Diesel holder jeg meg unna ;)

 

Jeg har ikke all verdens tid før mitt nåværende vrak ikke er EU-godkjent lenger, så tid er idiotisk nok en faktor. Lønna er god nok til å kjøpe bilen som er nevnt ovenfor uten at jeg er noen kakse. En ulempe med å kjøpe BMW er jo at jeg må bli en BMW-dick :D Skulle jeg ombestemme meg etter noen måneder så går det alltids an å bytte bil når jeg har bedre tid til å velge. Det virker som BMW med en del ekstrautstyr holder seg bra i pris. Jeg skulle gjerne hatt en Volvo S60 e.l. pga. sikkerhet og rustbeskyttelse, men de koster en del og det kryr ikke av aktuelle modeller på markedet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Tronaldo hvorfor ikke se litt på Skoda superb modellene? store romslige biler til en brøkdel av bmw, og følelsen i "cockpit" står ikke tilbake for noe :) kjører passat tl vanlig, men neste bil blir trolig en superb stv med så mye utstyr som mulig :p evt en all track passat, bare fordi jeg digger passat, dog superb gir jo mer for krona :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Volvo V70 <3

Volvo er aktuelt, men jeg har ikke behov for stasjonsvogn så jeg kikker mer på S-serien enn V-serien. Får jo ikke tryggere biler (y)

 

Gått fra Range Rover til splitter ny Subaru XV. Litt av en overgang, men veeeeldig fornøyd - så langt.…

Jeg titta på Subaru Impreza, men med et bensinforbruk opp mot literen på mila så blir det for drøyt. Splitter ny bil er et tapsprosjekt jeg ikke kommer til å begi meg ut på bare pga. verditapet de første åra. Bruker heller penga på ost og vin ;) Firehjulsdrift er digg da. Jeg kjørte en Golf Synchro i et par år, helt overlegen på vinterføre. Samtidig er det ikke mange dagene i løpet av en vinter der firehjulsdrift virkelig trengs, så det koster mer enn det smaker.

 

Jeg titter videre. Av alle ting så ser jeg nå på Toyoya Auris Hybrid eller Prius og Honda Civic. Latterlig lavt forbruk på de og jeg kjører 99% i byen og nærområder, så får man ekstra lav rente med slike "miljøvennlige" biler. Fra BMW til Prius, hoho! Zero fucks given.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Volvo er aktuelt, men jeg har ikke behov for stasjonsvogn så jeg kikker mer på S-serien enn V-serien. Får jo ikke tryggere biler (y)

 

 

Jeg titta på Subaru Impreza, men med et bensinforbruk opp mot literen på mila så blir det for drøyt. Splitter ny bil er et tapsprosjekt jeg ikke kommer til å begi meg ut på bare pga. verditapet de første åra. Bruker heller penga på ost og vin ;) Firehjulsdrift er digg da. Jeg kjørte en Golf Synchro i et par år, helt overlegen på vinterføre. Samtidig er det ikke mange dagene i løpet av en vinter der firehjulsdrift virkelig trengs, så det koster mer enn det smaker.

 

Jeg titter videre. Av alle ting så ser jeg nå på Toyoya Auris Hybrid eller Prius og Honda Civic. Latterlig lavt forbruk på de og jeg kjører 99% i byen og nærområder, så får man ekstra lav rente med slike "miljøvennlige" biler. Fra BMW til Prius, hoho! Zero fucks given.

Fornuftig vurdering. Støtter deg i dette!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen gode jernvare nettbutikker dere vet om?
&
Hva heter skap hvor fronten kan skyves opp som i en garasjeport?

Dørene heiter vel sjalusidører, så kanskje sjalusiskap? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen gode jernvare nettbutikker dere vet om?
&
Hva heter skap hvor fronten kan skyves opp som i en garasjeport?

Det kommer vel litt an på hva du er ute etter og til hvilken kvalitet, men både Clas Ohlson og Biltema har vel  en god del. Av de mer proffe kommer jeg på fosen-tools og verktøy.no (Luna). Muligens Tess også. Utenlandske har jeg ingen peiling på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Jeg titter videre. Av alle ting så ser jeg nå på Toyoya Auris Hybrid eller Prius og Honda Civic. Latterlig lavt forbruk på de og jeg kjører 99% i byen og nærområder, så får man ekstra lav rente med slike "miljøvennlige" biler. Fra BMW til Prius, hoho! Zero fucks given.

Har en 2mnd gammel Auris hybrid. I praksis er dessverre forbruket ganske mye høyere enn hva Toyota oppgir. Ligger vel nå på 0,56 til 0,58 med stort sett småkjøring, kaldt i været og vinterdekk. Desto kaldere, desto mer forbruk dersom du ikke vil ha minusgrader i kupeen. Når det var varmere i været og med sommerdekk holdt forbruket seg på rundt 0,4. Ellers er jeg veldig fornøyd med bilen og med Toyota kvaliteten generelt (Er på 4. toyotaen nå...) :) 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest QueenWinther

Tenkte å ønske meg litt bøker til jul - gjerne fagbøker for kosthold/trening. Har PT-utdannelse, så er ikke helt newbie. Noen anbefalinger? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...